Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Om verder te praten over planten en plantenleed :four_leaf_clover:

1 like

#2, leuk!

Vandaag 7 planten besteld bij plantje! Ze komen wel pas 10 april, maar ben benieuwd :blush:

Verder zijn al mijn planten en stekjes zo blij met dit zonnetje :sun_with_face: Mijn raphidaphora tetrasperma deed niks meer nadat ik hem een tijdje geleden gestekt had dus ik had al schrik, maar die begint nu ook weer herop te leven gelukkig! Misschien maak ik de komende weken wel wat foto’s - wil alleen niet dat mensen mn huis herkennen :grimacing:

1 like

Kan je alleen rouwvliegjes hebben bij planten of ook fruitvliegjes? Ik heb vliegjes in m’n planten maar ze lijken niet op rouwvliegjes. En helpen aaltjes tegen alle soorten vliegjes of alleen rouwvliegjes?

Hoe dan ook ga ik ook eerst even de kaneeltruc uitproberen.

Ik zou het netje hoe dan ook weghalen. Waarom twijfel je?

Ik verpot meestal alles wel.

1 like

Ik dacht dat er nieuwe bladeren kwamen maar het zijn bloemen. Goed teken denk ik.

9 likes

Help! Wat gaat er hier mis? Iemand enig idee? Ik heb bijna alleen maar calathea’s staan en die doen het allemaal goed maar deze lijkt het op te geven.

Ik heb eens gelezen dat planten met de wortelkluit en al in een netje geplant kunnen worden. Hoeft dus niet. Maar als je het geheel nu in een netje laat zitten dan kunnen de wortels niet doorgroeien.

Of zit het alleen om de bladeren?

1 like

Living on the edge toch? Lekker weghalen, al is het maar omdat dit net zo er ook niet uitziet. :joy:

1 like

Heeft iemand een idee wat voor plant dit is? Heb hem van mijn moeder gekregen maar zij weet het ook niet. Ik vind dat de bladeren lijken op een ficus lyrata, maar die zijn volgens mij altijd glanzend en deze bladeren zijn heel mat, lijkt net alsof er een soort haartjes op zitten. Het zou trouwens ook kunnen dat hij gewoon ziek is want alle bladeren krijgen vlekken, worden bruin en vallen 1 voor 1 uit :see_no_evil:

Ik krijg er ook ficus vibes van

Ik heb een monstera en wil hiervoor een mosstok kopen. De monsters is al best groot nu, ongeveer 60-80 cm denk ik wel. Welke lengte adviseren jullie?

Hij lijkt erop ja. Volgens mij varieert het blad wel van kleur. Hangt van de omgeving af ook (op internet lees ik bv: “mat glanzende tot dof groene bladeren”)

1 like

Mijn calathea heeft ineens een paar bladeren die er zo uit zien

Iemand een idee wat dit is?
Ben nogal geschrokken want hij doet het al een jaar super goed en ik kijk er een week niet naar en 4 bladeren hebben dit :cry:
Ik heb het blad al bestudeerd maar zie niets bewegen qua beestjes
Hij krijgt weinig water maar dat ging altijd super goed

Zo veel keuze heb je volgens mij niet bij Intratuin bv. Mosstok kan ook gewoon ver de grond in dus qua lengte komt het vast snel goed.

1 like

ik ben zo klaar met calathea’s die krengen werken nooit mee en leggen altijd onverwacht 't loodje

9 likes

Ligt eraan of je wil dat de plant nog groter wordt of niet en of je het erg vindt als de stok wat boven de plant uit steekt voor groeiruimte.
Je hebt mosstokken die je kan ‘stapelen’. Als de plant groter wordt, kan je een volgende stok bovenin de andere schuiven en hem zo weer wat langer maken

1 like

Je kan die stokken in elkaar steken! Op die manier kan je hem dus verlengen als hij later te kort is

1 like

image

Heb laatst ergens dit schattige plantje gekocht wat nu ook nog bloemetjes maakt! Maar geen idee wat het is: weet iemand hoe deze heet? (Heb net gesproeid dus vandaar dat ie er nat uitziet)

Ik moet dit hebben, maar geen idee waar ze dit verkopen

Zo cute :heart_eyes_cat:

29 likes

Aeschynanthus Marmoratus

1 like