Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Weet iemand nog wat ik met m’n monstera moet? :frowning: heb 'm zon 1,5 maand geleden uit zn veel te krappe bak met vulkaansteentjes gehaald, alle wortels los en in potgrond gezet. Toen verongeluk teveel water gegeven denk ik, heel veel gele bladeren. Maar alle bladeren bleven hangen en opkrullen.
Vorige week was ik er klaar mee, wilde gewoon alle stengels stekken dus uit de grond gehaald. Zag toch mooie wortels, dus al het dode eraf gehaald en opnieuw in de grond gezet maar alles blijft slap hangen. Gister toch weer lichtjes water gegeven maar het haalt niks uit… Misschien was twee keer ‘verpotten’ en te grote shock maar heeft iemand nog tips :frowning: :frowning: hij was zo mooi en nu zo kaal…

Als je dat vorige week gedaan hebt, heeft die plant misschien langer de tijd nodig om er bovenop te komen.

2 likes

Sansevieria, Spathiphyllum, cactussen, vetplanten.

1 like

Mijn groene kneusjes zijn binnen! Heb er 12 gekregen en eigenlijk geen een wat echt een kneusje is. 2 hebben wat water nodig, maar zou ze in de winkel ook allemaal zo kopen!

Samenvatting









Als iemand namen weet of tips heeft waar het beste neer te zetten, graag! :grin:

11 likes

Leuk zeg! Ik herken alleen de maranta (tweede), die mag niet in de volle zon staan.
Mijn vriend heeft deze box ook besteld dus ik ben echt benieuwd!

1 like

@Spaarlamp, wauw zoveel! Ik krijg mijn pakketje van plantje volgende week vrijdag pas binnen, benieuwd haha. Anyway, hier een paar namen:

  • foto 1 rechts: Bromelia
  • 2: Maranta Leuconeura
  • 3 rechts lijkt een Dieffenbachia te zijen
  • 4: Peperomia, maar welke?
  • 5: Alocasia Polly
1 like

Nummer vier is een Begonia Red Ruby @Spaarlamp

1 like

Voor wie ook goedkoper planten wil kopen en Nederlandse kwekers wil helpen nu er zoveel planten weggegooid moeten worden:

Plantenpakketten:

Snijbloemen (niet overal):

Orchideeën:
https://www.optiflor.nl/nl/opti-flor-giftboxen

Buitenplanten :

https://www.bejafleur.nl/online-bestellen (bezorgen niet overal)

Iemand nog aanvullingen?

10 likes

Eerste foto links is een syngonium arrow :slight_smile:

Ik krijg het zelfs voor elkaar om een cactus dood te laten gaan. Iemand enig idee of ik hem nog kan redden? Ik voel me extra schuldig omdat het een bedreigde soort is.

2 likes

Nee deze is helaas niet meer te redden, die kleine ernaast misschien wel.

:sob:

Ah ja ik heb meer dan honderd planten die ik met gemak in leven hou maar een cactus vermoord ik zonder moeite hoor. Vind het maar bitches.

1 like

Wat goed dit!! Mijn huis staat vol maar ik zal de links delen met vrienden.

1 like

Gelukkig maar want mijn moeder lachte me al uit dat ik niet eens een cactus in leven kan houden.

2 likes

Heeft ie wel cactusgrond? Ziet er uit als kamerplantengrond en ook best wel vochtig. Cactus mag je echt gerust vergeten en heel af en toe als je eraan denkt water geven :stuck_out_tongue:

Is gewoon het grond hoe ik hem had gekocht. Hij begon een tijd terug heel scheef te groeien en toen probeerde ik hem dus te redden maar denk dat ik hem juist heb vermoord. Grond is inderdaad wat vochtig omdat ik hem een paar dagen terug wat water had gegeven.

heb mn monstera maar helemaal op water gezet :frowning: hij hing helemaal slap, maar werd ook geel dus veel water geven durfde ik niet en überhaupt water geven leek geen nut te hebben. Heb twee stukjes eerst met wortels op water gezet en die leken binnen 24 uur al weer wat kracht terug te krijgen, dus hetzelfde gedaan met de hele plant. Zo verdrietig, hopelijk drinkt ie snel bij en hopelijk kan ik snel weer een poging in potgrond doen. Ik snap er echt niks meer van namelijk…

Ik heb die er af geknipt! Vond het zo lelijk haha

De eerste links is een syngonium pixie. Niet te veel zon want dan wordt 'ie helemaal bleek. En veeeel sproeien en vaak water geven, niet teveel in 1x. Mijne is helemaal zielig geworden, ik denk door droge lucht.

1 like