Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Heel mooi exemplaar!! :heart_eyes:

1 like

Ik wil niet zeuren, maar denk dat het een luchtwortel is :sweat_smile:

6 likes

Mijn monstera vindt het zo gezellig dat ze in 12 dagen tijd 4 nieuwe bladeren heeft gemaakt :hushed:. Ik had verwacht dat ze wel eens zou stoppen nu het kouder word.

8 likes

Ik hoop gewoon dat ik ongelijk heb, wie weet dat het mij dan ook een keer gebeurt! :sweat_smile:

1 like

Ik denk dat er een nieuwe stengel komt en uiteindelijk een nieuw blad. Zou je de plant iets meer licht kunnen geven en in wat voor potgrond staat je plant nu?

2 likes

Er is wel een bloementopic! :smile:

1 like

Sorry, een beetje een late reactie, maar ik zou hem wel verpotten en dan gewoon zo min mogelijk aarde bij de wortels weghalen. Dan raken de wortels niet beschadigt en ‘schrikt’ de plant niet, maar hoeft hij ook niet nog maanden in deze te krappe pot te blijven zitten.

2 likes

Oh thanks! Goed idee :slight_smile:

1 like

Ook namens mij bedankt voor de tip!

1 like

Iemand hier ervaring met roofmijten uitzetten thuis? Ik dacht dat ik aaltjes had besteld voor trips en varenroumug maar zie dat het stratiolaelaps scimitus roofmijten zijn. Ik durf ze niet zo uitzetten. Bang dat ik dan constant beestjes tegenkom. Al denk dat ze alleen te zien zijn met een loep :joy:.

Iemand hier toevallig deze posters van de intratuin dubbel? Of die van vorig jaar met de insecten?
afbeelding

Ik heb de mijne als los blad gekregen en die heeft nu in een jaar 8 bladeren gekregen, dus ik mag niet klagen I guess…

Of het nou een luchtwortel is of een stengel, er zit in ieder geval groei in…

1 like

Dit gekke patroon op mijn Monstera is vast geen spontane variegata he? :frown: Iemand enig idee wat dit is? Het zit niet op de bestaande bladeren maar wel op deze 2 nieuwe kleintjes

2 likes

Ik heb deze week aaltjes besteld en ze komen morgen binnen als het goed is. Word helemaal gek van die rouwvliegjes. Ik ga ook direct even kijken of ik wat planten moet verpotten, want ik vermoed dat mijn zamioculcas te weinig ruimte heeft.

Ja! De bovenste.

Is dit niet een voedingstoffen tekort?

Mijn monstera gaat ook nog lekker, weer een nieuw blad:

En ik wist niet dat deze bloemen kon krijgen, maar ze worden steeds groter en mooier. Iemand enig idee wat dit is? Dacht dat het kalanchoe tarantula was, maar die ging ik net opzoeken en ziet er heel anders uit haha

4 likes

Kerstcactus toch?

1 like

Oeps, iets te dicht bij de groeilamp maar stiekem ook wel mooi zo met dat roze :see_no_evil:

15 likes

Dit is een lidcactus! Mijn oom kweekt deze.

1 like