Dit had k met deze plant ook constant. Hij is naar een ander baasje gegaan. Ik denk dat het komt omdat ze best zwaar zijn en een klein ‘verbindingspunt’ hebben. Maar de blaadjes kun je stekken als je dat wilt. Even laten drogen eerst.
Ja sat ga ik ook doen! Ben nu ook bezig met een paar stekjes, maar daar gebeurd al maanden weinig
Ik heb er net nog meer uit geraapt!
Ik heb de afgevallen blaadjes bewaard van mijn sedum burrito en heel lang gebeurde er niks. Eerste foto is van halverwege mei en de tweede foto is van vandaag. Duurt even maar dan heb je ook wat 
Dit is me nog noooooit gelukt, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Op een beetje vochtige aarde gelegd en het potje voor het raam gezet. Om de dag wat druppels water erover en wachten. Nu zijn ze stevig genoeg en geef ik ze twee keer per week water met een gietertje.
Doen jullie je planten wel eens preventief sprayen met iets? Met vakantie enzo? Of als je thuis bent schade opnemen?
Zo lieeeeev ik heb het ook gedaan met wat blaadjes van de sedum die ik bij @Lula gekocht heb. Heb al wat worteltjes 
Hier is ook elke hittegolf weer een massasterfte. Geef ik ze water, krijgen ze wortelrot, geef ik ze geen water dan gaan ze ook dood 
Ik vind het wel een hele troost dat het niet aan m’n plantenskills ligt:’)
Maar echt hoor, al m’n Maranta’s zijn overleden.
“Hee joejoejoe, jij hebt veel.planten toch? Weet jij.misschien wat er met mijn plant mis is? Hij heeft gaten in de bladeren en sommige.bladeren zijn half wit half groen”
Ze.heeft dus een monstera variegata staan van 1.80 hoog
…
…
…

Hoeveel heeft ze daarvoor betaald
kan me namelijk niet voorstellen dat ze daar 600 euro voor neergelegd heeft als ze niet weet hoe speciaal zo’n plant is.
Ze had hem al een tijdje zei ze. Ze vond het zo raar dat er steeds meer gemixte bladeren aan en kwamen…Ik ga hem van de week zien, ben heel benieuwd!
Haha geweldig! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet!
HELP! Lieve allemaal, wat mankeert de mega Monstera van mijn broertje:

*ik zie dat de foto’s gedraaid staan, sorry!
** ik heb hem trouwens gecontroleerd op beestjes, maar niets te zien… Zou de zon dit soort schade kunnen veroorzaken? Hij is zo’n 2.20 hoog en bijna helemaal zo lelijk geworden 
Iets van beestjes te zien? Die van een vriendin zag er ook zo uit en had trips
ah oeps ik lees nu de edit
Dank voor je antwoord! Ik heb hem vanmiddag gecheckt op beestjes, maar niets te zien.
Lijkt mij ook schade door trips! Ik heb ze zelf momenteel ook op mijn Monstera en ben echt dagelijks bezig met checken en die krengen weg halen. Tip: check het s’avonds, dan pas komen ze meestal tevoorschijn en zijn ze actief, overdag zijn ze bijna niet actief. Ik gok dat je ze in grote aantallen zult aantreffen 
Wat een ellende! Morgenavond even bij mijn broer langs om te checken. En wat doe ik dan? Is al het aangetaste groen nu niet meer te redden?
En merci!
Ik heb zelf de ergst aangetaste bladeren weggehaald, eenmaal geel/bruin wordt zo’n blad niet meer groen. Van de andere bladeren veeg ik ze weg en ik behandel om de 2 weken met Spruzit-R van Ecostyle. Nu lijkt het onder controle, maar check nog wel elke avond en zie dan soms toch nog wel van die krengen lopen.
Als ik de Monstera van je broer zo zie is die wel erg aangetast. Vreselijk zonde van zo’n mooie grote Monstera!