Het Plantentopic #2

Ik ga proberen te redden wat er nog te redden valt. Het is inderdaad zo ontzettend zonde! Hij dacht eerst dat het verbrandde bladeren waren en heeft hem toen een ander plekje gegeven. Daarna nog eens verpot naar een pot met meer ruimte. Zijn het uiteindelijk beestjes, wat een ellende. Ik hoop dat hij weer een beetje fris te krijgen is.

Succes!! Trips zijn gewoon echt k*t :weary:

Dankje! Kon het niet laten gelijk mijn broer te bellen en inderdaad, beestjes! Zo zo erg. Hij wordt ook zo lelijk als al die bladeren eraf moeten en dan dus nog maar hopen dat hij opknapt. Pff… morgen gelijk aan de slag.

Hé getver! Ook de beestjes behandelen dan dus in de avonduren, de Spruzit werkt het best met direct contact op de beestjes zelf. En vooral niet te bang zijn om flink de bladeren te laten druipen van boven en onderkant!

M’n eerste blad met een extra (minuscuul) gat :smiling_face_with_three_hearts:

31 likes

Ik had er ook een die niks wilde doen en alleen maar slechter werd. Toen die echt op was toch een nieuwe gehaald en die deed het vanaf het begin goed… Groeide als een malle. Lijkt wel alsof sommige plantjes er gewoon minder zin in hebben.

Kun je niet met hem van plant ruilen? :joy:

1 like

Nou ik had ook een misbaksel. Groeide alleen maar de hoogte in, maakte weinig blaadjes en ging op een gegeven moment gewoon dood. Alle baby’s precies hetzelfde verhaal, geen van mn vrienden heeft ze in leven weten te houden, de baby’s die ik zelf heb gehouden ook allemaal dood. Maar heb nu een ander en die doet t veel beter, maakt gewoon blaadjes aan, groeit niet heel erg de hoogte in en heeft mooie donkere blaadjes.

1 like

Helaas heb ik net ook wolluis ontdekt op mijn monstera, nachtmerrie… ik ben bang dat de meeste bladeren niet meer te redden zijn

Een beetje liefde jouw kant op, wat een ellende… al die beestjes!

Zie nu ook dingen kruipen in m’n alocasia, krijg er helemaal de kriebels van. Niet zo leuk terugkomen van vakantie dit

Onee :broken_heart:
Wat shit, hopelijk kan je ervanaf komen!

Elke dag een beetje verliefder op deze.

Ik denk erover mijn grote pannenkoekenplant weg te doen, ik ben een beetje aan het ontplanten. Maar omdat het mijn eerste plant was verkrijg ik het toch nog niet over m’n hart… Mmmm

13 likes

Paar dagen de ramen open en het is weer raak met de beestjes… net alles ingesprayd en op een paar planten ook nog rouwvliegjes… top :sweat_smile: Gelukkig staan mn planten in groepjes, zodat niet alles direct overal op zit, maar mennn. Zag ook de insta stories van teske, die zat op 25+ stuks met trips geloof ik

Mijn persoonlijke ervaring met trips is dat het bijna niet weg te krijgen is, maar zolang het niet de overhand krijgt kunnen planten er prima mee verder groeien. Althans, die monstera op de foto heb ik ook af en toe een verdwaalde trips op gevonden, en daar blijft het vaak ook bij. Gewoon vaak aanpakken als je het ziet denk ik, op sommige planten gaat het dan wel helemaal verkeerd en hoor soms ook horrorverhalen. Maar als je ze er vaak afhaalt, moet je naar mijn idee wel echt pech hebben mocht het ontsporen!

Trips ook mijn ergste nachtmerrie had ze alleen altijd op mijn Calathea en die heb ik na 5x behandelen uiteindelijk weggedaan. Geen geduld meer voor. Afgelopen dagen heb ik alle deuren en ramen opstaan en planten staan dus ook op de tocht. Ben dus benieuwd wanneer ik beestjes ga spotten op mijn planten.

Dit geeft me hoop voor de rest van mn plantenmoederbestaan :grimacing:

1 like

Ik heb net weer een potting party gehad. Deze planten heb ik allemaal gestekt. :heart_eyes:

Volgens mij zijn west en zuid hetzelfde alleen die pasten niet meer in dezelfde pot. Ik denk dat ik west omhoog ga laten groeien in een grotere pot, deze week ga ik er een mosstok voor regelen. :grin:

4 likes

Ik ben blij dat mijn vriend luistert naar het geen 2 ramen tegenover elkaar open :see_no_evil: lijkt me vreselijk die beesten.
Heb nu luizen op mijn blauwe regen maar dat is dat al gelukkig buiten, vind dat al erg naar.

1 like

Wat is jullie impopulaire plantenmening?

Mijne is dat ik die variegata monstera niet boeiend vind (lol sorry) en de monkey mask vind ik ook maar naar :sweat_smile:

Oja en sansevieria’s vind ik te gek. :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik loop altijd voorbij aan de bananenplant en alocasia’s vind ik ook niet zo interessant

(Sorry @musa)

2 likes