Het Plantentopic #2

Goede vraag :joy: Sorry ik heb echt geen idee

Zwanenkruid? Peperomia rotundifolia

1 like

Dischidia?

1 like

Mischien de soort plant, want de meeste planten gaan veel minder goed😅

1 like

Ik denk inderdaad deze!! Bedankt!! :slight_smile:

1 like

Mag ik vragen hoe je aan deze plant komt? Ben echt verliefd

Zo tof. De tante van mn ex heeft ooit een pannenkoeken stekje van mij gehad en hij ziet er nu zo uit. Vind het zo leuk om te zien.

20 likes

Te gek!! Ik hoop echt dat hij het volhoudt zo en niet afbreekt, als het mijn plant zou zijn zou ik toch wel een spreekwoordelijk traantje laten als dat gebeurde.

Het witte is niet wat wollig/fluffy, anders lijkt het net schimmel.

Srry geen idee. Heb wel keer schimmel in zo’n soort plant gehad dus heb hem toen laten uitdrogen

Snotterig door teveel water misschien?

Misschien wolluis? Dat wollige lijkt wel een beetje op het ‘nest’ dat ze maken.

1 like

Nou het is gebeurd hoor:

Ik heb trips :sob::sob::sob:

Net voordat ik op vakantie ga :frowning: ga me nu echt zorgen maken

Volgens mij is hij aan het rotten

gecondoleerd

ik ben er ook net achter gekomen dat ik trips heb :cry:

1 like

Yep, hier ook trips overal! Is het tripsseizoen of zo? Ik heb vorige keer goede resultaten geboekt met spiritus + groene zeep, dus nu weer gedaan. Hopelijk overleven mijn planten het :grimacing:

2 likes

Ben niet echt een ZZ liefhebber maar net kwam ik de raven tegen en die is toch wel echt mooi! Dus die mocht mee naar huis :heart:

Op aanraden van iemand hier toch maar mijn monstera variegata verkocht aan een mooi prijsje :pray: Ben opgelucht dat ik me er geen ‘zorgen’ meer over hoef te maken en ik koop er nog wel eens eentje als de prijzen over een paar jaar instorten haha

1 like

Ja idd te veel water, het is een vetplant dus die heeft echt niet veel nodig. Rot is volgens mij onomkeerbaar.

1 like

Help me pls ik zit aan m’n tweede stippen begonia en de bladeren blijven maar uitvallen, wat doe ik fout :sob:

Ik vind aloë vera echt lastig, ik weet dat ze weinig water willen maar altijd als ik wat geef lijkt het juist bergafwaarts te gaan