Ja! Dit moet hem zijn! Thanks! Nu kan ik gericht informatie opzoeken haha
Hier groeit ook alles nog gewoon door alsof het geen herfst is! En ik ga binnenkort verhuizen naar een huis met veel beter licht dus ik hoop stiekem dat het dit ook nog even een extra groeiseizoen gaat geven.
Ik heb net op aanraden van iemand hier de amazon humidifier gekocht! Ben heel benieuwd of nu eindelijk mijn calathea stopt met bruine randjes krijgen. En tis ook fijn vooruitzicht voor de aankomende winter.
Ik weet niet of ik de tip hier van had. Maar de calatheas krijgen blijkbaar bruine krokante punten van kraanwater en zou dus niet meer moeten ontstaan als je gedestilleerd water gebruikt .
Ahh heb gelijk de Stephania besteld bij je!
Wow na een half jaar weet ik eindelijk wat mijn woestijnroos wil! Elke week water! De bladeren zijn keihard en staan mooi omhoog. En ik maar super voorzichtig doen omdat het een vetplant is
He kut. Ik had van de zomer een spint plaag en had een aantal planten bestreden, maar zie nu dat de alocasia (die godzijdank nog in de logeerkamer in quarantaine stond) weer volledig onder zit. Die gaat morgen dan maar de groenbak in, ik heb geen zin om weer dit proces door te gaan
En de andere twee planten die in de logeerkamer ook nog in quarantaine staan ook maar heel goed checken en nog zeker niet terug de woonkamer in. Mehh.
Heeft er hier iemand ervaring met het verhuizen van hele grote planten? Ik heb een 3-meter hoge Monstera en ik vind het zoooooo eng om die te gaan verhuizen. De stam hangt ook aan een haak in het plafond, dus hij kan niet zelfstandig staan.
Mijn monstera na trips eindelijk weer teruggezet bij de rest van zn vriendje. Wel beetje bang dat de trips nog niet helemaal weg zijn, maar word er gek van.
Ik heb geen tips maar ben wel onwijs benieuwd naar een foto eerlijk gezegd 3 meter hoog, haha wow
Wauw! monstera’s kunnen wel wat hebben hoor. misschien in een fleece dekentje ofzo inpakken? Je kan denk ik wel de stam een beetje in elkaar rollen, als een soort donut. Of is die te stevig? Grote bladeren oprollen en een los elastiek eromheen.
Ja zoiets zat ik ook te denken! Als een soort burrito inrollen…
Omg ik heb rouwvliegjes Ik ga voor de aaltjes, en bakjes met wijn. Heeft iemand wellicht betere tips?
Aaltjes hebben bij mij heel goed gewerkt.
Ja dan komt het vast goed!
Ik heb morgen letterlijk een uur om het te kopen en bij alle planten te doen, want daarna ben ik 5 dagen van huis. Hopelijk lukt het.
Is het dan slim om het bij alle planten te doen? Ik heb net bij ze allemaal gewroet in de aarde en niet bij elke plant komen vliegjes af. Zal ik die dan misschien overslaan?
Dankjewel voor de geruststellingen!! Ik hou zo van mn plantjes
alleen via internet? Brb even panikeren en googlen
Nu en morgen even flink veel vliegjes opstofzuigen. Is m’n beste truc everrr. Schudden aan de potten en zuigen maar