Dit topic zo leuk al die plantenliefhebbers! @Lula maak ik correct op uit je berichten dat jij een webshop hebt?
Mijn monstera heeft een nieuw blad
Dit topic zo leuk al die plantenliefhebbers! @Lula maak ik correct op uit je berichten dat jij een webshop hebt?
Mijn monstera heeft een nieuw blad
Bij nadere inspectie denk ik inderdaad dat hij toch te nat is geweest… nu de goede stukjes afgeknipt en opnieuw in de aarde gezet, ik ben benieuwd.
De rest van mijn planten gaan wel heel goed, deze vind ik zo mooi en maakt allemaal nieuwe bladeren
Ja de Birkin is zooo mooi! Blijft ook een persoonlijke favoriet van mij
Het is moeilijk te zien, maar dit is een blaadje van een watermelon peperomia. Ik had het in twee gesneden en zo in de grond gestoken, nat gehouden en een plastiek zakje erover gedaan voor luchtvochtigheid.
Maar nu lijken er wortels uit het steeltje te komen? Weet iemand wat ik nu moet doen? De stukken die in de grond zitten hebben nog geen wortels volgens mij
Ik heb ±2 weken geleden de laatste verpotronde gedaan, nu til ik net mn Hypoestes op en hij heeft een enorme bos wortels gekregen al. Kan ik dat nu nog een keer verpotten of is dat te kort op elkaar?..
Edit: echt 4-5 cm zijn ze al
Wat heeft deze Alocasia nodig om dat 4e blad ooit uit te rollen? Lijkt alleen in lengte van de stelen te groeien.
De ziel van je eerstgeborene. Alocasia’s zijn trutten
Een beetje kamerplantenvoeding met de volgende waterronde? Niet te veel hoor, want het wordt winter en dan hebben ze niet veel voedsel nodig, maar als je dat in de zomer niet regelmatig hebt gegeven kan de grond wel redelijk voedselarm zijn geworden.
Alocasia’s miepen inderdaad. Goed opletten met water geven: liefst op kamertemperatuur en vaak kleine beetjes. Niet 1x per week een hele plens want dan iS zE vAn De LeG. Staat ze op het noorden? Want dat is iets te donker voor madame.
Edit: ik zie wel wat bruine vlekken. Dat lijkt van zonlicht, dus dan staat ze niet op het noorden denk ik?
Hij komt uit de kneusjesbox, dus die vlek zat er al in geloof ik. Hij staat op het zuid-westen en kan hem eens aan de andere kant van de kamer zetten!
Ho ho nooit zomaar een alocasia aan de andere kant zetten, dan moet ze wennen aan heel ander licht stel je voor. Ik zou zeggen uit direct zonlicht, maar dan eerder een meter van het raam af ofzo. En klopt het dat je de aarde nog niet vervangen hebt?
Haha fuck ik wist niet dat ze zo’n uitgebreide handleiding had. Aarde is idd nog niet vervangen, maar durf haar amper aan te raken.
Ze hangen al helemaal uit de pot, kan dat dan als het kouder wordt?
Zoiets als die onderste, gaat dat nog lukken voor de winter? Creëer je met je sluitzakjes en magische vensterbank het hele jaar rond het juiste klimaat?
Ben benieuwd!
Heel erg benieuwd naar deze!! In wat voor soort grond zet je de bulb?
Wat leuk! Dat blad lijkt wel op een Indische Kers!
Ik heb een plantje overgenomen van een vriendin, maar ik snap deze niet zo goed!
Hij staat op een kast, indirect zonlicht. Tijdje wat verwaarloosd qua water geven, maar de grond is nu nat en ik hou m vochtig. Weet iemand wat voor plantje dit is en wat hij nodig heeft? Hij lijkt nu zo uitgedroogd geen beestjes volgens mij!
Het ziet er voor mij uit als een plantje dat al snel te natte voeten heeft en dan zou schimmelen bv. De dorre blaadjes zijn dan misschien wel door te weinig water maar die zijn dan waarschijnlijk onherstelbaar beschadigd. Door te veel water nu krijgt hij dan (te) natte voeten. Maar dit is speculatie, je zou het eigenlijk even zelf moeten opzoeken? Ik herken deze plant niet.
Voor mijn gevoel post ik hier altijd alleen maar als er iets mis is met m’n planten, dus voor de afwisseling eens een succesverhaal, wie weet heeft iemand er wat aan Volgens mij heb ik de trips op mijn monstera zo goed als uitgeroeid met de volgende methode: