Het Plantentopic #2

Heb je een foto? Niet teveel water gegeven bijvoorbeeld?

Ik ben bang van niet! Zou even contact opnemen met de verzender.

1 like

Dank je!
Heb het al een tijdje geleden bij de Lidl gekocht.

Ik zou inderdaad al je planten behandelen. In een keer van die beesten af!

1 like

Aaltjes werken volgens mij ook preventief dus kan sowieso geen kwaad!

1 like

@Pinkbeliever en @Evenveel dank je wel voor jullie reacties! Dan ga ik ze in al m’n planten gebruiken, hopelijk ben ik er dan van af.

Geeft niet! Mag ik vragen hoe je webshop heet? Kan ook via pb hoor, als je dat fijner vindt :smiley:

Ik heb drie plantjes gekregen maar ik weet niet welke soorten het zijn. De achterste herken ik wel, een pannenkoekplantje. Weet iemand welke twee soorten de andere zijn en hoe ik ze alle drie het beste kan verzorgen? Het voorste plantje komt nog in een grotere pot, maar ik had zo snel even niks anders meer.

Die voorste ziet er voor mij uit als een dracaena en die middelste is - hoewel op mijn scherm mega overbelicht - volgens mij ook een dracaena.

Sorry dat komt door het zonlicht denk ik! Dankjewel, ik heb dracaena even opgezocht en daar lijken ze wel veel op!

Vgm niet, ik til ook elke zoveel dagen al mn binnenpotten even omhoog om te kijken of er water staat. Heb deze zomer wel paar rondes beestjes gehad en ik zie nu ook niets meer op de bladeren, maar ik gooide hem net weg (rip) en toen kwamen er nog allemaal vliegjes uit de potgrond :frowning:

Waar kopen jullie de aaltjes? In een tuincentrum of een website?

Ik denk dat de middelste een graslelie is !

2 likes

Dat was ook mijn eerst ingeving ja!

1 like

Ik ben ook op zoek en het lijkt of de welkoop ze in de winkel heeft. Ik ga morgen kijken.

Helaas trips in huis én rouwvliegjes!! :sob:

Bij bio bestrijding hebben ze aaltjes/roofmijten die ze als het goed is allebei aanpakken. Heb ik gister toevallig besteld.

Ja deze hebben ze bij welkoop. Ook tegen beide! Handig hé

2 likes

Love it!!! Binnenkort even wat bestellen (heb eigenlijk al teveel planten maar heb weer mooie dingen gezien :grimacing:)

Mijn Alocasia Black Stem heeft net een nieuw blad gekregen, en nu is een van de andere bladeren een beetje sneu. De randen lijken wat gelig te worden en hij hangt wat meer.

De plant heeft geen natte voeten, dus mss is het toch te weinig licht? Al doet 'ie het verder dus wel goed en de andere 3 Alocasia’s ook… Iemand een idee? :sweat_smile:

Heb hem zojuist een goede soak gegeven en staat nu uit te lekken. De rest van de bladeren ziet er zo uit trouwens :woman_shrugging:

2 likes

Is het het oudste blad? Ik denk dat ie langzaam naar de bladerenhemel gaat.