Het Plantentopic #2

Meer licht geven als er geen gaten in komen! Kan de plant niks aan doen, jij wel :slight_smile:

@Lula Uit je berichtje maak ik niet helemaal op of je het weet. Maar het geeft niks, hij maakt gewoon wat antioxidanten tegen de zon. Als je 'm maar niet dichterbij zet kan het geen kwaad. Ik vind sunstress ook heel mooi altijd :heart_eyes:

1 like

Oooo mag ik deze vraag ook stellen, maar dan over alle posters? Heeft iemand er een dubbel of over? Ik wil er graag voor betalen!
Ik heb alleen de stippelbegonia (1x), maar zou graag nog een extra poster van deze collectie (of meerdere) hebben om het mee te combineren. Hij ligt nu nog steeds in de kast omdat ik geen geschikt poster-maatje voor m heb.

1 like

Ah zielig. Hoe dichtbij hing ie?

@Kaasvlinder @Taksi ik snap deze verzoekjes niet zo goed, het internet staat toch bomvol met aquarel planten prints? Zie etsy https://www.etsy.com/nl/search?q=plant%20poster%20watercolor

En @Taksi, ik heb de rechter (philodendron Xanadu) en die linksonder (ginkgo biloba), ik doe er niks mee. Die kleine kan gewoon in een envelopje, maar die grote moet denk ik in een koker, DM maar als jullie ze willen hebben!

1 like

Wat lief, dank je wel voor je reactie!
Ik denk dat @Taksi wel interesse heeft in de Ginkgo Biloba (en zo niet, dan zou ik deze graag van je overnemen).

De grotere vind ik zelf het minst leuk van de hele set :stuck_out_tongue: dus als die echt in een koker verzonden moet worden (helemaal niet aan gedacht toen ik het vroeg), vind ik het wat zonde van de verzendkosten. Maar toch super bedankt voor het aanbod :slight_smile:

En @Kauai tja, waarom dit verzoekje… Het leek me gewoon leuk/handig om 2 of meer postertjes te hebben van dezelfde set. Dan komen de kleuren goed overeen en omdat ik van de Intratuin hou (haha) :crazy_face:

Ik zou graag die linksonder ginkgo biloba van je over nemen! Ik stuur je even een DM!

@Kauai ja ik weet dat Etsy er vol mee staat. Maar ik heb juist de rest van deze al. Vind het dan leuk om de collectie compleet te maken.

Ik had echt net genoeg, dus ik hoop dat het werkt :woman_shrugging:t2:

Help wat heeft mijn plant, en is die nog te redden? Wat is het ras en wat doe ik fout?

Kleine voorgeschiedenis : overgenomen van iemand en toen verpot en ondersteunende ijzeren bochten in de pot gezet want de plant hing erg.

Plant staat nu in de hoek, redelijk dicht bij een raam (maar stond eerst onder de trap) , krijg eens per week een beetje water, en wordt regelmatig gesproeid. Bladeren worden nu droog, krullen op, blijven slap, hebben vlekjes. Er komen wel nieuwe bladeren uit, maar die zijn niet mooi. Verwarming staat altijd uit. Is het verstandig om de plant naar boven te doen? Misschien op de slaapkamer? (redelijk donker)

Ik heb deze ook en in precies dezelfde staat en als iemand hem wil hebben maak je me een gelukkiger mens​:+1::+1::+1:

Crispy bladeren is bij de calathea vaak inconsistent water geven. Ze willen graag water als het bovenste laagje droog is, maar eronder nog vochtig. Dan water geven tot water uit de onderkant van de pot eruit komt. Als dat niet kan met je pot wordt het lastig. Ze willen absoluut geen natte voeten namelijk.

Thanks! Zeer bruikbaar!

Ik heb haar/hem niet in een plastic pot staan, maar ik heb wel onderin hydrokorrels. Heeft het zin om de plant in een plastic pot te poten? Of liever niet, omdat het winter is?

Hm lastig. Verpotten wordt nu niet echt gewaardeerd. Denk je dat het je lukt zonder de wortels al te veel te verstoren? Dus met aarde en al? Dan kan je het wel doen denk ik.

1 like

@Neena Sproeien helpt ook niet echt om de luchtvochtigheid te verhogen. Weet je hoe hoog de luchtvochtigheid in je huis is? En inderdaad een pot waarin het water kan weglopen.

In huis is het 60/65 %

Ik ga kijken of ik de plant kan overpotten, veel heb ik niet meer te verliezen :joy:

Een aantal van mijn planten (waaronder de monstera hieronder) krijgen bruine plekken op random locaties op de bladeren. Vaak zijn er aan de onderkant van het blad zwarte stipjes te zien, vooral bij de grotere bruine plekken.

Iemand enig idee hoe dit kan komen?

Samenvatting

Ik denk dat je even goed moet gaan controleren op beestjes. Zie je vliegjes, eitjes op de bovenkant potgrond, larven onderkant blad, spinnendraden etc.? Het lijkt schade van buitenaf te zijn…

Ik zet mijn geld in op trips

2 likes

Net zoals het nooit Obliqa is, is het in het kader van plekken op bladeren eigenlijk altijd trips :sweat_smile:

Ik weet niet waarom, maar ben trots op mijn Alocasia Nairobi Nights waarvan de bloem is open gegaan :heart_eyes:

22 likes

Ik ben een beetje een plantenkneus, dus durf het bijna niet te vragen hier maar Iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen op mijn monstera? Het is geen spint en geen luis volgens mij. Het zijn bruine ovaaltjes die niet bewegen en kan ze gewoon met mijn nagels eraf ‘schapen’ maar komen terug telkens (nadat ik hem helemaal dacht te hebben afgespoeld). Maar hij blijft nieuwe bladeren ook nog nieuwe bladeren maken.