Het Plantentopic #2

Haha ik kan ook zo trots zijn als m’n planten een nieuw blad krijgen. M’n strelitzia perst er nu nog 1 uit en dat terwijl die last had van rouwvliegjes (lang leve aaltjes)

1 like

Ja in dit geval was het wel een vergeeld en dood blad, maar het zit ook op de rest van de gezonde groene bladen.

Ze lijken er wel op als ik het google. Ik dacht altijd dat je luizen kon zien bewegen, maar ik ben bang dat je gelijk hebt.

Ja maar hallo, dat is toch ook vet knap van je Strelitzia!

Moet zeggen dat ik ook obsessief elke dag ga kijken als er een nieuw blad aan het opkomen is :sweat_smile:

1 like

Weer wat geleerd, thanks!

Ik was overtuigd dat het daarom geen luizen konden zijn, maar verder dan dat kwam ik niet. Ik heb zeker nog hoop voor deze plant, ook omdat er nog nieuwe bladeren kwamen, dus ik geef ze niet gewonnen. Bedankt, ik ga ze bestrijden!

Van de Jumbo!

7 likes

Die staat hier ook nog op de wishlist, maar nu nog echt te duur en de prijzen gaan ook nog niet omlaag verwacht ik!

Alles groeit nog steeds♥️

9 likes

Goed om te weten! Staat hier ook nog op het lijstje :blush:

Ik heb ook zo’n stek. Hij heeft veel wortels gekregen, maar nog geen nieuwe groei (na een dik half jaar)

Yes thanks! Insiders info

Help!! Wat gaat er mis met mijn alocasia zebrina? :sob:

Herfst

1 like

Help! Mijn rubberplant gaat volgens mij dood. Hij zat eerst dichtbij de deuropening van de woonkamer maar deze week hebben we het toch maar verplaatst naar het raam(tuin op het noordoosten).
Alleen vallen er steeds bladeren af, zitten er bruine vlekken in en krult het blad op.
Net zag ik ook een klein beestje lopen

Heb maar weer eens aaltjes besteld. Ik word gek van die kloterouwvliegjes

1 like

Via welke website heb jij het besteld?

Bol.com omdat ik daar nog veel cadeaubonnen van had, geen speciale reden voor hoor.

Die vliegjes komen gewoon echt op mij/mijn telefoon nu/ mijn drinken af :sleepy::sleepy: Wilde vanmiddag bijna al mn planten wegflikkeren zo frustrerend zijn die vliegjes

Dit is trouwens een blad dat net afvalt. Er zitten witte vlekjes op…

Die witte vlekjes zijn niet gek volgens mij, mijne (gezond verder) heeft dat ook.

Opzuigen!! Met de stofzuiger. Ik vind het nog leuk om te doen ook en het werkt fantastisch. Voel me een soort Lara Croft dan :see_no_evil:

2 likes

Ben er echt al paar weken mee bezig, het zijn er teveel. Eerst geprobeerd met stofzuigen inderdaad, die gele plakkertjes, pillen die knoflookgeur afgaven haha en toen aaltjes maar had t niet helemaal goed gedaan dus poging 2. Ben straks ook 70 euro verder. Word er echt gek van…