Het Plantentopic #2

De pot heeft een paar gaten en hij is vrij nieuw, dus ik twijfel nog of het dat is! Maar goed, een kans is er wel want er waren al een paar keer mensen die hem water hebben gegeven omdat hij er ‘zo zielig’ bij stond.

Is geen sterlizia maar een lepel plant en die wil echt veel water.
Hoe voelt de pot als hij zo erbij hangt? Zwaar / licht en als je je vinger in de aarde stopt?

1 like

Haha, wat genant. We noemen het allemaal de Strelizia omdat mijn baas het altijd zo noemt :’) Ik ga me even verdiepen in de lepelplant hehe. De pot is vrij zwaar, maar de grond droogt wel op tussendoor.

Ik denk dat die lepelplant aan verpotten toe is, dan zal ie ook wat meer water vasthouden

1 like

Hij is vorige week naar deze pot gegaan! Deze is een ruime maat groter dan waar hij in kwam :slight_smile:

1 like

Ah ik dacht een binnenpot te zien maar dat is niet zo zie ik :slight_smile:

1 like

Wat een superleuk idee, ik vind het zelf ook altijd leuk om mijn enthousiasme met anderen te kunnen delen. En als mensen enthousiast zijn over ‘mijn babies’ dan is het helemaal top natuurlijk :heart_eyes:

De laatste keer dat ik in tranen uitbarstte om m’n planten (die vriendlief vermoord had omdat 'ie m’n instructies genegeerd had/beweerde dat 'ie het beter wist toen ik van huis was) hebben we letterlijk ruzie gehad omdat het overdreven was volgens hem haha. Dus m’n tranen en boosheid een beetje bedwongen. Maar ben blij dat ik dus niet de enige ben die het zo erg vind :sweat_smile:

Was vandaag wel blij, want m’n geknakte Alocasia heeft toch een baby gemaakt:
IMG_20210426_163522

En m’n Orbea Variegata gaat ook lekker (kan niet wachten tot 'ie zijn Demogorgon-achtige bloei krijgt):
IMG-20210426-WA0004

En sowieso doen heel veel planten het gelukkig wel goed, m’n Begonia’s, Philodendron Micans en Ceropegia Woodii gaan als een speer :heart_eyes:

4 likes

Watermeter kopen voor paar euro. Biedt mij echt uitkomst nooit meer teveel of te weinig water. Kan ook dat de plant moet wennen aan de nieuwe pot? Soms doen ze daarna ook wat moeilijk.

Mijn monstera variegata maakt al weer een nieuw blad. Lente!! :four_leaf_clover:

6 likes

afbeelding

Ik heb het idee dat ik dit kan gaan stekken, maar hoe doe ik dat in dit geval het best? Het is geen stuk blad bijv. maar volgens mij echt een nieuw plantje?

2 likes

Volgens mij kan je dan de hele plant uit de pot halen en er best hardhandig stukken vanaf trekken. Mama Botanica heeft daar ook een filmpje van op YouTube.

Oke en zet ik die dan wel gelijk in de grond? Zag van mama botanica alleen als je stekt via een los blad

1 like

Ja gewoon in een nieuwe pot met aarde.

1 like

Ja! Ik ook :relaxed:

Mijne poept er ook allemaal nieuwe bladeren uit! Laatste 2 zijn zo mooi wit!
Bonus: knutselwerkje van m’n kind

16195443612524784253438257257994

16 likes

Ik kwam bij het tuincentrum een nieuwe ficussoort tegen. Vond hem wel leuk maar iets te groot en ze hadden alleen dit formaat.

afbeelding

Wel nog wat andere dingen meegenomen waaronder deze schattige burrito :smiling_face_with_three_hearts:

afbeelding

13 likes

Wat een grote!
Toen ik deze plant had gingen de bladeren soms ook hangen als hij water nodig had. Maar daarna stonden ze echt binnen 30 minuten weer omhoog.

Als de bladeren na het water geven nog hangen denk ik eerder dat hij misschien teveel water krijgt en de wortels rotten.

Ohh die Ficus is leuk! Wil en wat hogere plant die niet te breed wordt, dus wel ideaal deze dan!

1 like

Nice😍

Hahaha mijn zus stuurde zo’n Facebook bericht met deze foto, ding kost €1700 :rofl:

1 like