Het Plantentopic #2

Ik denk niet dat het een albo is. Geen beestjes?

Ik zag dit laatst ergens, bleek mozaĆÆekvirus te zijn. Ik ben er niet bekend mee, maar misschien helpt het je op weg.

Zijn hier ook orchideeƫn liefhebbers? :grin:

1 like

Ik heb een paar dagen terug al mijn planten verpot en mijn maranta is nu al bezig aan een enorme groeispurt! Het waren allemaal zielige lichte kleine blaadjes met bruine puntjes en nu opeens zijn ze gigantisch met donkere tekening. Het is echt een chaos met al die grote blaadjes over elkaar heen!

En het balkon volgezet, ah moestuintjes in de vensterbank… kan niet wachten tot het gaat bloeien allemaal

Word echt zo blij van al het groen in de zon! Echt mijn geluksmomentjes van de dag als ik dat zie :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Mijn maranta maakt honderd uitlopers met bloemetjes en ik had ergens gelezen dat dat eigenlijk niet goed zou zijn? Moeten die stengels eruitgeknipt worden? Ik vind die paarse bloemetjes wel gezellig staan.

Verwachtte er niks van maar ik heb worteltjes aan een stekje van een stippenbegonia!

afbeelding

18 likes

Alles is weer bijgekomen na de verhuizing! :heart_eyes:

PXL_20210424_094816793.PORTRAIT PXL_20210424_094251502.PORTRAIT

15 likes

Bloemetjes kosten energie die anders naar nieuwe bladeren zou gaan. Je mag dus zelf kiezen wat je wilt :slight_smile:

Mijn queen anthurium maakt weer een nieuw blad :cry: :heart: de vorige twee gaan richting de 50cm, ben benieuwd wat deze doet!

5 likes

20210424_143307

20210424_143312

20210424_143356

Mn twee nieuwe plantjes!

Links is een birkin philodendron, rechts een afrikaanse hosta.

12 likes

Ik ben echt sad, was helemaal enthousiast over mijn verhuizing, ook voor de plantjes - er is namelijk veel meer licht in dit appartement. Zijn er enorm veel gesneuveld door de verhuizers :sob: echt wel 250-300€ aan aankoopwaarde. Maar natuurlijk ook veel die ik van heel klein naar heel groot heb gekweekt of kneusjes die helemaal bij waren gekomen. Ben echt boos wel, helemaal omdat het verhuisbedrijf geen gehoor geeft op mijn mail(s) en als ik bel ik als antwoord krijg dat ik op een antwoord op mijn mail moet wachten.

2 likes

Ah nee! Hoe kwam het? Slecht verpakt?

Had het eigenlijk best wel goed verpakt, alleen ze hebben het slecht in de vrachtwagen gezet waardoor er (vermoedelijk) spullen op gevallen zijn :sweat:

Achteraf zeiden ze dat het op deze manier op eigen risico was en dat ik het in van die folie had moeten inpakken, maar hebben ze aan de telefoon (en tijdens het inladen) niets over gezegd. En dat had die breuken ook niet tegengehouden ben ik bang.

2 likes

IMG_20210424_170542

Ik kocht deze vandaag :heart_eyes: mijn vriend kocht nog 2 vleesetende planten, ook de enige planten die hij zelf verzorgd in huis :laughing:

15 likes

Wtf, dat is echt heel kut. Wat staat er zwart op wit over dan? Hoop echt dat je nog iets kan regelen :scream: Maar ook echt stom dat het kleine mini’s waren die je zelf hebt grootgebracht, zit naast een geldwaarde ook nog een andere waarde aan.

De horror… zo zonde ook maar misschien met wat tijd komt het met de meeste wel weer goed. Wel echt heel rot en iets waar ik zelf ook mee in m’n hoofd zat qua verhuizen en dat ik al dacht om zo veel mogelijk zelf al steeds mee te nemen als we gaan klussen want ik weet hoe verhuizers omgaan met dozen en dingen. Echt heel rot wel.

Er is dus helemaal niks te vinden qua voorwaarden, dus ik denk/hoop dat ik in m’n gelijk sta. En ja, die mini’s/kneusjes ben ik stiekem nog het meest verdrietig over haha.

@Philo sommigen zijn gewoon vanaf de grond omgeknakt, dus heb daarvan ook maar stekjes gemaakt bijvoorbeeld. Dus ik hoop dat die het op deze manier redden en dat ze een nieuw leven beginnen :joy:

Ter illustratie trouwens m’n Pilea Mojito en Alocasia Macrorrhiza Black Stem (zien er beiden zo sneu uit momenteel haha):
IMG-20210419-WA0041-01 IMG-20210422-WA0074-01

1 like

Oh no!!! Ik hoop dat je een vergoeding krijgt. Echt klote :sob:

Wat zonde dit :sob::sob::sob:

Iemand een idee hoe ik kan achterhalen wat voor plant dit is? Google image werkt niet.image

4 likes

Wat een ontzettend leuk en lief idee om je planten uit te lenen! Hopelijk levert het ook meer animo op voor de gezamenlijke moestuin. :relaxed:

1 like