Het Plantentopic #2

Heel gek, want ik heb dezelfde als @Kauai en die van mij verneveld juist wel heel goed! Misschien dat er verschil in zit.

3 likes

Huh je kan niet aan het tuitje draaien? Je weet wel dat dat kan toch?:joy:

Ik vroeg het me ook al af, of dat ik het zelf misschien niet snapte :face_with_hand_over_mouth: Ben nu heel benieuwd naar het antwoord!

2 likes

Draaien kan zeker, maar dat maakte de straal niet anders :unamused: Ik weet niet wat er mis was met dat tuitje, maar gelukkig had ik hier dus nog een tuitje van een andere plantenspuit liggen die het wel fatsoenlijk doet.

1 like

Nou wat irritant! Dan klinkt het alsof ik geluk heb met de mijne :woman_shrugging:

Ik heb die van mij van de welkoop. Die doet het top. Tuitje kan je draaien om de verneveling te bepalen

1 like

Mijn sanseveria heeft bloemetjes! Die ruiken ook best lekker.

18 likes

@Lula Zo leuk! Roos is één van mijn favoriete Youtubers :smiley:

Hebben jullie eigenlijk een plantenwishlist of kijken jullie gewoon wat je leuk vindt in het tuincentrum? En voor degenen met een wishlist, wat staat erop?

Ik heb een wishlist, maar ik vind het ook leuk om gewoon te kijken wat er aangeboden wordt.
Mijn wishlist is nu best leeg want ik heb er toevallig pas wat plantjes vanaf gestreept. En vandaag kreeg ik een Scindapsus treubii moonlight van mijn wishlist binnen :smiling_face_with_three_hearts:

Bovenaan staat bij mij Alocasia reginula. En verder een Alocasia Stingray, Albo Syngonium en Farfugium japonicum.

Verder heb ik de Philodendron Pink Princess, Albo Monstera en Thai Constellation op mijn lijstje staan maar die vind ik te duur. Dus ik hoop daar een betaalbaar stekje van te kunnen vinden.

1 like

Je was een goed blad :sob::heart:

3 likes

Leuke wishlist! Van Farfugium Japonicum had ik nog nooit gehoord. Mooi wel! Is het een tuinplant?

Volgens mij heeft Nelumbogarden momenteel de Alocasia black velvet op voorraad en meergroeninhuis heeft 'm ook regelmatig. Wel op prijsschommelingen letten want toen ik de mijne kocht stond hij een week later voor de helft van de prijs te koop :sweat_smile:

De prijzen zijn tegenwoordig inderdaad om van achterover te vallen… En dan betaal je nog vaak de hoofdprijs voor planten met weinig of geen ‘variegation’. Het strafste dat ik onlangs heb gezien is een normale Monstera Deliciosa die te koop staat op 2dehands.be voor €1000.

Eigenlijk raar dat ik in dit topic nog heel weinig gepost heb. Nou, bij deze een paar plantjes uit mijn collectie. Ik ben er heel trots op in ieder geval! Het is dat ik nu bezig ben met afstuderen, maar normaal spendeer ik iedere dag zeker twee uurtjes aan de plantjes.

Vera de Verrucosum verdient wel een betere manier van opbinden trouwens, but for now it will do. De Frydek is een beetje de kluts kwijt, maar dat komt ook wel weer goed.

34 likes

Goh, dat verschilt wel van dag tot dag natuurlijk.

Soms is het gewoon wat ‘aanklommelen’ zoals mijn vriend het noemt haha. Er naar kijken en bewonderen (ja, echt…), blaadjes afstoffen, verpotten, grond checken, water geven, preventief behandelen tegen ongedierte, dingetjes opzoeken/leren, foto’s maken voor mijn plantjes-instagram, enzovoorts enzovoorts.

Ik vind het een rustgevende hobby en geniet er ook echt van om meer te leren iedere keer weer. Heb ook hele lieve mensen ontmoet dankzij de hobby, dus het is nu ook meer voor mij geworden dan ‘de plantjes alleen’.

10 likes

Hier ook een gesneuveld… I dont know whyyy?

Het lijkt erop dat je geen binnenpot gebruikt, klopt dat?

Klopt, ik heb wel onderaan een laag hydrokorrels

1 like

Ik heb gekeken, wat leuk! Heb je nu al veel orders ontvangen?

Haa superleuk! Heel mooi ingepakt! Ook goede reclame op deze manier :grin:

Nelumbogarden is echt een shady webshop die erom bekend staat om niet zijn kwekers te betalen in Azië. Misschien waard om even na te zoeken voordat je daar besteld!

3 likes

O, ik heb er zelf nog niks besteld omdat de wachttijden zo lang zijn maar dan ga ik het dus zeker niet doen. Bedankt om er mij attent op te maken!

1 like