Thanks voor je reactie! Wij hebben heel veel kalk in het kraanwater dus daar ben ik sowieso al mee gestopt. Ga naar zonnedauw kijken! Zou echt top zijn want de vliegjes beginnen nu al…
Wat is een goede tip om het graven in de potgrond door katten tegen te gaan? Ik heb gisteren een nieuwe plant in huis gehaald en de aarde ligt 4x per dag overal.
Zonnedauw is ideaal! Heb hem hier ook in de keuken en zitten veel vliegjes altijd op.
Wij geven hem enkel regenwater en staat altijd nat. Hij is in nog geen jaar tijd al toe aan zijn 2e verpotting.
Een beetje aluminiumfolie op de aarde leggen, daar houden ze vaak niet van en dan is de lol er gauw af!
Ik doe het geluid van een kalkoen na, daar schrikken ze zo erg van dat ze er niet meer naar durven kijken. Maar hier heb je waarschijnlijk niks aan
Mijn lokale plantenwinkel had pas een volwassen (hij was wel echt groot) albo monstera en hij was €5200
Ah ja dit hebben we nu gedaan. Werkt goed tot nu toe!
Ik ben een stapje verder gegaan in m’n planten collectie, ik heb twee weken geleden een jonge Monstera Variegata gekocht. Ik wilde niet een grote plant want vind meer dan €150 wel echt teveel geld, dus ik heb een kleinere stek gekocht van €80. Nu zie ik dat er een nieuw blad in de steel zit Dit is wel plant mom next level hoor.
Hij staat dus op m’n badkamer (ik woon thuis en heb een eigen badkamer). Ineens had m’n vader het badkamer raam open gezet, terwijl hij normaal nooit boven komt. De Monstera staat naast het raam en ik ben me een partijtje boos geworden, die plant heeft dus de hele dag vol in de tocht gestaan
Wat satestoktjes in de aarde. Dan kunnen ze er niet meer bij.
Wie heeft een goede tip voor een plantenspuit die mooi verneveld? Ik heb er nu een die zo hard als een brandslang gaat, alles om de plant heen ook nat omdat er dikke druppels uitkomen. Welke plantenspuit zouden jullie aanraden voor een zachte nevel?
Ik heb er een van de Ikea. Nog geen euro en vind hem erg fijn gelijkmatig vernevelen.
Edit: het is deze https://www.ikea.com/nl/nl/p/tomat-plantenspuit-lichtturkoois-50476038/
Thanks! Gelijk even kijken!
Deze knapperd van elho
Maar voor verhogen van luchtvochtigheid zou ik een humidifier aanraden, daar kan je niet tegenop sproeien.
Thanks! Ja, ik zit ook aan zo’n apparaat te denken maar er is zoveel keuze dat ik niet weer welke ik moet kiezen. Dus, als iemand ook hier een tip voor heeft
Ik denk dat het weinig uitmaakt hoor. Ik wilde een zuinig en stil apparaat met minstens 2 standen en heb de duux ovi gekocht (tweedehands). Ik zou er misschien nu eentje nemen dat je het percentage kan zien en instellen, deze heeft geen display. Ook eventjes checken wat het bereik is, sommigen doen de hele kamer en anderen maar 4m2 ofzo.
Die plantenspuit van elho heb ik ook maar werkt bij mij niet goed. Heb een plantenspuit met fijne mist gekocht bij een kapperswinkel voor paar euro.
Ik heb de Clean Air optima! Dure aankoop, maar werkt wel erg goed. Ziet er ook nog redelijk uit voor als die in je woonkamer staat. Qua plantenspuit heb ik er 1 van de blokker, maar die gebruik ik eigenlijk enkel voor bestrijding van beestjes en dan neem ik alle planten mee naar buiten.
Oh wat goed dat je het zegt over de oppervlakte. Want ik was alweer alleen naar leuke designs aan het kijken, oeps!
Oeh, gelijk even googlen. Dankjewel!
Die van Elho geeft bij mij ook een harde waterstraal die niet breder in te stellen is. Ik had hem gekocht als vervanger voor onze plantenspuit waarvan het reservoir kapot was gevallen (ander model van Elho) en heb uiteindelijk de spuit van die plantenspuit overgezet. Die gaf namelijk dan wel weer meer nevel in plaats van een harde straal. Heel random🤷