Het Plantentopic #2

Hahaha aww kwik op 30 graden en de strelitzia ziet het ook weer zitten :smiley:

1 like

Haha ja echt een verwend nest, het is niet snel warm genoeg blijkbaar!

1 like

Uhhh wat gebeurt er hier naast mijn bananenplant? Dit heb ik nog nooit gezien. :stuck_out_tongue_closed_eyes: :mushroom:

12 likes

Ik heb net 2 mooie plantjes gekocht alleen op de linker staat geen stickertje. Weet iemand welke dit is? De man van de winkel heeft de naam genoemd en zei dat dit een specialer soort was, maar ik ben de naam vergeten haha.

3 likes

Maybe een pink princess aglaonema/ cherry baby of iets in die richting?

1 like

Jaaa dankje!! Hij ziet er inderdaad uit als een cherry baby.

2 likes

Hij doet het een beetje té goed :sweat_smile:

32 likes

Wat is je geheim? Mijn pannekoek is slap aan het worden :sob:

2 likes

Als de grond altijd vochtig is kan dit gebeuren. Niet schadelijk, maar betekent wel dat je de aarde te nat houdt.

1 like

Geen idee, ik doe niks bijzonders!
Staat op een tafel voor een raam op het zuiden en geef 1x per week een beetje water.

Het grappige is dat er een Peperomia Raindrop naast staat en dat is volgens mij bijna dezelfde plant alleen dan met druppelvormige bladeren en die doet het minder goed :woman_shrugging:t3: Planten blijven soms een mysterie voor mij.

Ah hij leek juist heel droog steeds maar dan ga ik em iets beter in de gaten houden, Thankyou!

1 like

Misschien alleen droog aan de oppervlakte dan?

1 like

Ik voel meestal goed tot onderin, maar ik ben de laatste tijd vrij vergeetachtig dus misschien ben ik dat alsnog een keer vergeten, maar weer goed opletten want van deze heb ik al 2 baby’s in nieuwe potjes en er zijn nu alweer 4 baby’s onderweg. :seedling:

1 like

Ik zag gister op youtube dat iemand waterstofperoxide bij de plant deed. Schijnt goed te zijn voor de wortels? Omdat er veel zuurstofmoleculen inzitten. Iemand die dit wel eens heeft gedaan?

Niet toevallig een huisdier wat af en toe een hapje neemt? Mijn kat heeft het namelijk op mijn begonia gemunt

1 like

Ik heb t wel eens gebruikt tegen rouwmugjes. De planten hebben er niets aan over gehouden iig!

1 like

Hoi allemaal! Mijn philo Gloriosum vertoont ineens deze plekken aan de achterzijde van de bladeren. Aan de voorkant is (nog) niks te zien. Iemand enig idee en tips?

:sob::sob:

Aarde was super nat, dus heb het aarde ververst en de wortels waren niet verrot. Heb toen een paar dagen gewacht en toen een klein beetje water gegeven. Kan ik nog wat doen of is het verloren?

1 like

Ik vind het bizar hoe snel deze baby piemel groeit.

In iets meer dan een maand.

12 likes

Oef, ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ben zondag na een weekje vakantie weer thuis gekomen en heb m even flink verwend met een goede slok water, dus misschien heb ik wel beetje veel gegeven.

Edit: inderdaad! Het wordt al minder