Ik heb het bruine er voor het grootste gedeelte af geknipt en het is gelukkig niet erger geworden. Het nieuwste blad is ook uitgerold 
Stretlitzia gekocht naar de tip van hier
En staat hier mooi. Hopelijk gaat ie het ook goed doen. Hij komt uiteindelijk op de grond trouwens.
Het is gebeurd…ik heb trips ontdekt op een plant in m’n keuken.
Ik had ook trips, maar heb toen deze spray gekocht: https://www.amazon.co.uk/Provanto-84436674-Ultimate-Bug-Killer/dp/B007WBLBMG en die werkt echt super goed. De spray heeft ook geen schade achtergelaten op de planten. 10/10 would buy again, maar de trips zijn weg 
Bedankt voor de tip, kan deze helaas niet bestellen want ze leveren niet naar Duitsland. Ben aan het kijken waar ik hem wel kan bestellen. Heb de plant nu in de badkuip gezet en helemaal ingesprayed met neem olie. Ga vanavond de schade inventariseren.
Ah balen, misschien kun je een soortgelijke spray vinden. Zo vervelend met trips, succes!
Mooie, waar hem je hem vandaan? De Intratuin hier verkoop alleen maar beschadigde bijna. 
Deze ficus lyrata groeit echt al 4 jaar super goed in onze badkamer, maar echt tijd dat ie uit deze pot gaat. Maar hoe krijg ik dit er uit zodat de wortels niet al te veel beschadigen?! 
Ik zou deze pot gwn helemaal los knippen met een grote schaar.
Wat een wortels zeg!
Hij staat weer verpot en al op z’n favo plek, kan ik met een gerust hart op vakantie haha
Edialux conserve garden wel? Die doet het ook goed volgens mijn vrienden in de plantenclub op Facebook haha
Uit een lokaal tuincentrum in midden-Nederland 
Ik zocht pas Edialux, maar niet te vinden. Ik heb nu maar (deels preventief) roofmijt uitgezet.
Werkt dat goed met roofmijt? Ik heb namelijk sinds een tijdje spint, maar daar kom ik maar niet vanaf. Ik heb ook nog een Solabiol spray, die is wel prima, maar de spint blijft terugkomen en de planten kunnen er niet zo goed tegen, dus gebruik het liever niet.
Hm dan heb ik niks gezegd, dacht dat redelijk eco was, maar helaas dan 
Ik heb het vorige week pas uitgezet, dus nog geen idee. Heb een Polly met spint en een Anthurium met trips.