Lidl heeft weer bananenplanten; 2.49!
Mag ook hopen dat hij wat groter is dan het het plantje van 5 euro. Had er ook een van rond de 5 euro in het tuincentrum gezien, maar deze was heel klein en helemaal groen ipv met roze nerven. We gaan het zien.
Paar weken terug wat grotere voor rond de 15 euro gezien dacht ik.
Ik kijk de laatste tijd wat meer naar planten met meer kleur of bloeiende kamerplanten en ik vind de medinilla magnifica heel mooi, maar ik heb er de ruimte niet voor.
Jaaaaa mān kneusjes zijn binnen. Ik ben zo zo zo blij en voel me ook zo zo zo volwassen!
Ga je een foto posten?!
Ik wil deze heel graag!
Ik zou nog graag een alocasia frydek, philodendron gloricosum en een manihot grahamii willen. Maar alleen voor een redelijke prijs of als ik er eens tegenaan loop. Er stond ook nog een homalomena (maggy) op de lijst, maar die staat nu al naast me te shinen
Edit: oh en ik denk trouwens dat je deze vast kan waarderen: heb ook een tijdje terug de twee caudexen van mān wensenlijstje kunnen afstrepen. Dioscorea Elephantipes en Stephania Erecta
Mooi! Ik dacht dat de bloeiperiode al geweest was. Ik vind de plant zo lekker melancholisch met zān hangende bloemen haha
Zo mooi deze
Ik vind het mega spannend, heb net vier planten overgepot, ben heel bang dat ik het fout heb gedaan en ze doodgaan maar ik hou het in de gaten
Heb je wel de binnenpotjes eromheen laten zitten? Anders krijg je waarschijnlijk gedonder met water.
Ik had dus ook zoān varen in mān box en heb hem meteen in de tuin gezet, ondingen. Ben benieuwd of ie dat overleeft.
Nee heb ik niet haha shit gelijk al mislukt dus
Wat voor gedoe met water dan?
Staat wel echt super gezellig zo met dat uitzicht ook!
Mijn bed staat hier pas twee dagen en het is zooo leuk!
Oh nou in dat geval voorzichtig water geven dan! Begin met kleine scheutjes en steek na 3 dagen even je vinger diep in de aarde om te voelen of het daar vochtig is. Ik hou grofweg de regel aan dat de aarde na 5 dagen bijna helemaal droog moet zijn en geef meestal 1 keer per week water. Eigenlijk moeten sommige planten helemaal droog staan en andere wat vochtiger blijven qua aarde maar ik ben te lui en mān planten doen het overwegend goed.
De meeste planten houden van drainage, daarom dat ekte plantengekkies ze vaak in nieuwe aarde zetten. Verpotten doelt meer daar op, de mix van potgrond en bijvoorbeeld perliet of kokosvezels verschilt in verhoudingen ook een beetje per plantsoort. Als een vetplant in ordinaire aarde zit bijvoorbeeld, blijft dat veel te nat, die wil meer los zand.
Waneer je bijvoorbeeld een heel glas water in een klein potje giet, is het fijn als het overtollige water door de gaatjes van de binnenpot weg kan lopen. Zonder binnenpot is de kans aanwezig dat een overschot aan water onderin het potje blijft zitten, de aarde hierdoor extreem nat is en de wortels gaan rotten. De wortels zijn het gevoeligste deel van je plant!
Daarom is Plantsome niet zo handig, die wil standaard dat je veel meer water geeft dan nodig. Vinger in de aarde dus (of een hydrometer) en gewoon kleine beetjes water geven tot je je plantjes een beetje kent.
Over hydrometers gesproken. Heeft iemand anders al de nieuwe meter van Ikea geprobeerd? Ik heb hem hier al een tijdje liggen om te testen, maar moet nog steeds batterijen halen Ben benieuwd of er hier al anderen zijn met ervaringen
Mijn kneusjesbox is aangekomen na wat vertraging, en er zitten echt leuke planten in! Ze zijn er bij de post nogal lomp mij omgegaan volgens mij, want de doos was beschadigd en veel plantjes lagen op de kop en buiten hun pot, overal potgrond en een mooie calathea lag helemaal geplet onderin Wat ik zorgelijker vind is dat ik bij ƩƩn plant direct al rouwvliegjes uit de aarde zag kruipen. Die heb ik nieuwe grond gegeven en nu maar duimen dat de rest ze niet heeft. Ik vind deze vlekken op de Musa die erinzat ook een beetje zorgwekkend, weet iemand misschien wat dat kan zijn? Ik dacht misschien vlekken van plantenvoeding, maar ik krijg het er onder de kraan niet afgespoeld.
@Lula mocht je dit trouwens vragen ivm evt inkoop en verkoop dan ontvang ik graag tzt een link/locatie