Het Plantentopic #2

Dank!!

Ja hallo, we lezen gewoon mee in dit topic hè :sob:

2 likes

Die Warocqueanum! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Mijn pannenkoek is een en al stam. Ik heb ooit iets gelezen over afknippen onder de top en opnieuw laten wortelen, maar dat vond ik te spannend, en ik vind het zo ook wel koddig staan.

6 likes

Mijn pannekoeken hebben juist nauwelijks stam en veel blad, terwijl ik een stam zo mooi vind. Grappig dat ze allemaal wat anders doen!

1 like

Heel herkenbaar haha. Ik hou mijn wensenlijstje nu expres heel kort, maar toch staat er regelmatig ineens iets nieuws in huis.
Ben zelf ook helemaal niet van die insta perfect planten. Koop alleen wat ik zelf echt mooi vind. Wil echt niet die gare witte of roze planten in mijn huis die naast ontzettend duur ook nog eens te ziek zijn om lang te leven.
Calladiums moet je ook niet aan beginnen inderdaad. Heb die jaren geleden eens gehad en het zijn geen leuke planten. Toen ze ineens een trend werden, zat ik dan ook met een groot vraagteken. Je wordt echt niet blij van die dingen.

Hahaha ik ga je Etsy in de gaten houden. Maar ik ken iemand die een plantenwinkel heeft en die neemt zelf toch regelmatig dingen mee naar huis, dus hoop dan voor je dat het voor jou wel gaat werken :laugh:

Jaaaaa voor die maak ik ook een uitzondering hoor! Jouwe is ook echt heel mooi!
Ik heb er 2. Gekocht als stek met een blaadje of 2/3 en nu zijn ze langer dan een meter (pot niet meegerekend)
1 staat op m’n bureau en zit niet ver van het plafond. Wil van die uiteindelijk topstekken gaan halen om de plant voller te maken :inlove:
Zal eens kijken of ik ook eens foto’s kan plaatsen zonder al te herkenbaar te worden.

-hier stond een insta hint- Ik plaats zelf tot nu toe alleen nooit planten op insta, behalve soms in stories haha. Heb je stories doorgestuurd van een van mijn monsters

Met de komst van de nieuwe plantjes zijn alle planken en vensterbanken hier weer vol dus ik wilde 2 planten in de keuken hangen. Voor het eerst een dubbele hanger gemaakt!
Morgen op z’n plaats hangen, vind het nu iets te laat om te boren, maar de plantjes zijn al uitgezocht zo.

18 likes

Die vlekken zijn helemaal normaal, hoort gewoon bij een bananenplant!

2 likes

Ohh shit gemist. Ben heel benieuwd! Heb er sinds vandaag ook eentje :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Het was nog geen foto hoor haha. Het was een hint voor Lula zodat ze weet wie ik ben op insta. Heb dat berichtje nu even aangepast
Zo leuk dat jij er nu ook eentje hebt! Een stek of al wat groter? De stekken kunnen ook heel hard groeien
(Ik stuur je wel even een pb :laugh:)

1 like

Weet iemand nog leuke informatieve boeken over planten? Heb plantastic aangeschaft maar denk dat ik het boek weer terug ga sturen… alles wat er in staat kun je ook wel op internet zo’n beetje vinden namelijk.

O echt! Haha, wat suf van mij. Dankjewel voor de info!

1 like

wat heb jij voor je stekje betaald (destijds?)? ik zie ze af en toe op ebay/mp voorbij komen voor 70€ met 1 blad er aan, dat gaat me te furrrrr maar wil er wel graag 1

€25 voor een prima stek. Ongeveer 2 jaar geleden. Wel bij een kweker die er toevallig een paar had staan op een open dag dus kon ze zelf uitzoeken

1 like

wow gelukkie!

1 like

Heb jij iets ontvangen? Ik niet, ben toch een klein beetje teleurgesteld haha.

The New Plant Parent is erg leuk!

Zijn instagram is houseplantjournal.

Nee ik ook niet :pleading_face: had er ook stiekem op gehoopt haha

1 like

De Intratuin had vorig jaar ook eens de monstera variegata voor €40-, als ik me niet vergis.