Het Plantentopic #2

Zit nu te kijken op de website, zijn er zoveel en enorm prijsverschil? Vraag me echt af waar dat em in zit, lijkt niet alleen diameter en hoogte te zijn

Ik was dinsdag ook bij Tuinland voor een Strelizia aan het kijken en daar was een kleinere dan die van de Intratuin gewoon 60 euro. Echt een idioot prijsverschil.

Kleine correctie van een plantengeobsedeerde hier :sweat_smile: De witte bladeren gaan niet per se dood. Het kan zijn dat ze blijven leven, maar alle voedingsstoffen uit de groene delen van de plant moeten halen omdat ze zelf geen bladgroenkorrels hebben. Als op een gegeven moment alle groene bladeren afsterven door ouderdom, gaat je witte plant sowieso dood. Wat daarnaast vaak een probleem is met de monstera variegata borsiana (de “standaard” monstera variegata in Europa) is dat het wit niet zo stabiel is. Dit betekent dat er random bruine vlekken in kunnen komen of, en dat bedoel je denk ik, deze zo groot worden dat het blad helemaal afsterft.

ik heb eindelijk mijn kneusjesbox binnen! hij zou vandaag tussen 9.30 en 12.30 binnen komen maar om 17.00 had ik nog steeds niks… ben bij een vriendin gaan eten en toen ik terug kwam was hij binnen! echt 5 minuten nadat ik van huis ging werd ie bezorgd.

weet iemand hoe deze heet?

3 likes

Geen idee, maar bij mij zat hij vandaag ook in de kneusjes box!

Iemand tips om een calathea vol en groot te krijgen? Mijne was echt enorm en deed het super goed, tot ik 4 weken op vakantie ging en sindsdien wordt hij steeds kleiner en gaan er veel bladeren dood. Die vakantie is inmiddels 2,5 jaar geleden, maar hij blijft maar slecht gaan :frowning:

Aaltjes verdeeld over 30 planten, fingers crossed! Nu ik thuis zit erger ik me tien keer zo erg aan al die rouwvliegjes

Kneusjesbox is binnen! :raised_hands:t2: Alles ziet er prima uit, alleen die tweede van onder laat al zijn blaadjes vallen.

Alleen die met de rozerode bloempjes ga ik weggeven, de rest hou ik zelf haha.

9 likes

Die van mij staat nog steeds op onderweg naar regio, staat nog wel dat die vandaag komt maar ik geloof er niet meer in.
Ik hoop morgen dan maar, maar tis wel onhandig.
Ik ben nu pizza aan ‘t afhalen maar ik kijk tegelijk de hele tijd naar m’n voordeur of ze nog komen :’)

vandaag op potjesjacht geweest in een paar kringlopen! in totaal 9 nieuwe (de rest hangt/staat ergens anders)
t krukje en kleedje op m’n kast zijn ook nieuw, heel schattig hoekje gemaakt :heart_eyes:

48 likes

Zo schattig :heart_eyes: Heb je die hangers zelf gemaakt?

1 like

deze niet, ze zijn van ali!

deze wel

echt heel makkelijk via youtube

5 likes

Ik had echt precies dezelfde box!! Echt leuk hè!

1 like

Leuke plek om het zo op te hangen! Ik heb niet zo 1 2 3 een mogelijkheid om het zo aan het plafond op te hangen en geen zin om te boren :frowning:

Wat heb je een leuk huis, van wat ik kan zien! Ziet er echt gezellig en creatief uit

Ik heb hem binnen :clap:t2:

Ik hoopte op een bananenplant maar ben niet ontevreden.

7 likes

Mijne is ook binnen, lijkt veel op die van Kindercola. Nu maar eens op pottenjacht…
Vanochtend ook even langs het plantenasiel geweest, wat stekjes weggebracht en een grotere aloe vera. Die vrouw was echt verbaasd dat m’n aloe vera zo groot was, terwijl het wel echt meevalt :’)

Shit er zitten trips op mijn graslelie en monstera :sob: heeft iemand hier een gouden tip om hier van af te komen?

Mijn monstera had ook trips. Omdat ik meerdere probleemplanten had en net was verhuisd kon ik die dilemma niet aan en heb hem de hele winter buiten gelaten. Een maand geleden heb ik hem compleet kortgewiekt en binnen neergezet op de meest zonnige plek van het huis.

Trips zijn echt bitches en zitten vaak al in het blad waardoor bestrijden moeilijk is. Niet het antwoord waar je op zit te wachten denk ik :pensive:

1 like

Aah wat klote zeg! Gelukkig maakt je monstera nu wel een nieuw blad aan, klein lichtpuntje! Heb het nu in totaal bij 5 planten gesignaleerd dus ga morgen naar de intratuin om spul te kopen. :pensive:

Ik zou niet eens weten hoe ik het moet herkennen, maar dat is vast een goed teken. Is trips bladluis?