Welke kweker/flash sale?
En je kunt die ook beter niet op een tochtige plaats zetten, dan krijgt ie ook bruine bladeren en geen nieuwe uitlopers meer, eigen ervaring trouwens.
Thanks! Ik ben n.a.v. jouw post verder gaan zoeken en je hebt helemaal gelijk! Dit zijn inderdaad 2 planten op elkaar (meer info voor wie het interesseert: https://www.succulentsandsunshine.com/faq-items/caring-euphorbia-lactea/ ).
Nu boeit die stam me niet zo, maar ik vind de bovenkant zo mooi. Weet iemand of ik dat van de stam af kan snijden en m dan misschien op water oid kan zetten zodat de bovenkant weer een losse plant wordt zoals ie hoort? En zal ie dan ook rozer worden?
@QueenOfEngland bedankt voor je tip, maar het is toch deze geworden ivm het oppervlakte.
Een paar maanden geleden dat ik iemand uitgelachen als ze dit soort bedragen uitgaven voor enkel de planten. Maar alles voor mijn maranta
Ik kreeg van een vrouw uit mijn buurt een berichtje dat mijn “droomplant” nu gewoon te koop is bij de intratuin hier 5 minuten verder op. Gisteren hingen er nog 3 of 4, maar ik kan ik er pas rond 1 uur heen dus hoop zoooo dat hij er dan nog is.
Fijn om te horen! Kan niet wachten tot hij er is haha. Merkte jij veel verschil met je planten?
@Tamara nu ben ik wel benieuwd wat jouw droom plant is. Hopelijk ben je nog op tijd!
Daar doen we het voor haha. Ik wilde hem vooral kopen omdat ik calatheas zo mooi vind, maar ik er laatst 2 heb weg gedaan ivm bruine randjes en niet meer willen sluiten van de bladeren. Heb jij deze toevallig ook en gaan ze goed?
-
Hoeveel planten heb je op dit moment?
31 stuks! -
Wat is je lievelingsplant? Foto! Als je onmogelijk kan kiezen tussen de kinders mag je er ook meer showen.
Mijn monstera (afgezaagd i know) en mijn polyscias scutellaria
-
Wat is je oudste plant? Foto please
Deze is echt moeilijk, ik heb vaak planten weggedaan omdat ik het niets vond. Ik denk mijn ficus ginseng aangezien die onsterfelijk is.
-
Wat is een plant die je eigenlijk niet wilt? Fotooo
Ik heb van mijn vriend een cotyledon orbiculata gehad, en daar vind ik eigenlijk helemaal niks aan.
-
Welke plant staat op je wishlist?
Alocasia zebrina! -
Wat vind je echt een stomme plant?
Orchidee -
Welk social media plantenaccount moeten we echt volgen? Als je niks weet ook prima natuurlijk.
http://instagram.com/florale_extase (hier koop ik bijna al mijn planten)
https://www.instagram.com/kariemskosmos (deze heb ik laatst ontdekt en zo leuk!) -
Heb je nog een plantenboekentip?
Een vriendin tipte ‘groene vingers kun je kweken’
(nu ga ik even op mn telefoon de foto’s invoegen dus wachten!!)
wat is je droomplant?
Deze heb ik ook sinds kort, kun je er uit eigen ervaring wat over vertellen? Met name waterverbruik. Ik heb hem nog maar 1x water gegeven geloof ik. Het ziet eruit alsof hij niet veel water wil. Heeft-ie knollen in zijn wortels? Or verzin ik dit nu?
Ik heb echt geen idee wat knollen in wortels zijn :x
Maar hij wil inderdaad weinig water! Ik laat de grond altijd helemaal uitdrogen, hij staat bij mij ook op een plekje in de schaduw en krijgt alsnog veel nieuwe blaadjes (ik geef altijd zoveel water dat de grond net vochtig is, dus niet heel veel)
Ik had hem laatst gedoucht maar ik zou dat niet weer doen vanwege die plek in de schaduw. Duurde echt voor eeuwig eer de grond weer droger was en hij leek er niet zo content mee.
Fuckers zijn het
Geduld loont.
Maaaanden geleden een zaagcactus stek gekregen. Leek he-le-maal niks te doen.
Tot 2 maanden geleden dit gebeurde:
En dit is nu:
Hahaha omg dit is zo schattig, lijkt wel een vuurpijltje
Verdomme, ik mocht eindelijk een micans voor mezelf kopen, zijn ze uitverkocht bij m’n favo plantenshop Bladgoud! Ik hoop dat er snel een restock komt.
& @PizzaFunghi deze, de philodendron scandens micans! Ik had de “gewone” al, maar deze heeft een mooi fluweelachtig blad. Hij is wel wat kleiner dan gehoopt, maar ben er alsnog blij mee.
En daarna ben ik nog naar een plaatselijk tuincentrum geweest en daar hadden ze de Begonia tamaya op stam, was ik ook nog naar op zoek en had ik ook nog nooit in een tuincentrum gezien. Dus dubbel blij hahaha.
Prachtig, die begonia tamaya vind ik ook super schattig terwijl ik eigeniljk van die boompjes achtige planten vaak niet leuk vind.
Oh die micans! Ik vind hem zo mooi.
Snap ik dat je deze wilde, heel mooi dat fluweel. Die begonia ook trouwens.
Na vele appjes en telefoontjes om te overleggen met vriendinnen deze gekocht. Vriend en verkoper die er rond liep verklaarden me voor gek, maar wilde hem door o.a. dit topic zo graag.
Alle tips om hem mooi en in leven te houden zijn welkom.