Water koker zorgt niet dat er geen kalk inzit. Juist meer in verhouding omdat een beetje water verdampt.
Ahh oké dankjewel!
Nee gewoon een droger, maar in je wasmachine wordt de wasverzachter er niet uit gespoeld.
Maar goed ik ga het niet doen, ik zeg niet dat ik het afraad maar ik vertrouw het toch niet helemaal voor mijn plantjes. Gedemineraliseerd water is ook niet zo heel duur.
Ik ga dan gewoon kraanwater gebruiken. Het enige wat ik zie van alle planten dat de pannekoekplant kleine “porien” oid krijgt ervan. Maar als dat alles is…
Is die plek links onder de spiegel een geschikte plek voor een bananen plant? Ik heb er al een gehad daar en dat was geen succes maar dat kan ook aan mijn verzorging (geen) gelegen hebben…
Hebben jullie aanraders voor grotere planten bij een raam op het noorden? Ik heb er nu een strelitzia nicolai en bananenplant staan maar ze lijken na 1 jaar volledig stilgevallen qua groei.
Ik heb een agloanema silver bay die het heel goed doet met weinig zonlicht en al best groot wordt ook!
Die twee die je benoemt hebben ook veel licht nodig. Zou eerder voor een philodendron gaan, die doen het goed op indirect licht. Een grote alocasia zou het ook aan moeten kunnen.
Waar staat het raam (noord, etc) en krijg je er veel direct licht of indirect?
Noorden en indirect zonlicht via dat raam
Zou dan eerder een monstera neerzetten.
Haha snap het wel, bij mij doet ie het nu best goed. Maar dat is ook soms het gekke aan planten. Ik ben namelijk ook gek op Calatheas maar hoor van heel veel dat ze dat ook trutten vinden.
Deze heb ik juist gisteren gekocht wat is er zo “bitchy” aan deze plant? Haha
Nou inderdaad. Ik heb twee zebrina’s. Eerste jaar geen vuiltje aan de lucht. Nu ineens het ene na het andere gele blad. En ik doe niets anders dan eerst…
Wait, what? We gaan net zo lang off topic tot iedereen heeft verteld hoe vaak hij het filter reinigt
Ik begin:
NOOIT?!
Toen ik op mezelf ging heeft m’n moeder er op gehamerd dat ding elke keer schoon te maken omdat er anders brand kan ontstaan. Dan bedoel ik dat ding waar pluizen enzo ook terecht komen.
Vind het trouwens wel grappig dat we nu een heel stuk besteden aan fucking water
Bananenplant zou ik daar niet zo snel doen want die heeft meer zon nodig. Een maranta houdt wel van een schaduwplek en ik ben helemaal gek op deze met roze streepjes (niet mijn foto)
Opzich kost een liter demi water ook maar 0,50 euro bij de appie dus het is nou niet zo dat het een rib uit je lijf is Zeker in een plantenspuit, hoeveel water gaat er dan doorheen?
Is dit tuincentrum 1,5u uur enkele reis waard tov de Coppelmans/Intratuin?