Het Plantentopic #2

Ja ik zocht dus een makkelijke kamerplant en kwam bij de yucca uit. Staat naast een raam waar smiddags zon op staat maar blijkbaar doe ik iets niet goed.

@JaneDoe ik had de plant in de vakkenkast staan waar niet echt direct zonlicht bij kwam. Gister dus verplaatst naar het tv kastje waar die wel licht krijgt. Als ik het blad weghaal, moet ik dan alleen het blad weghalen of een groter gedeelte van de steel ook nog?

Volgens mij kun je de steel dichtbij de stam afknippen, ik denk niet dat er een nieuw blad uit komt groeien

1 like

Ik vind deze paarse plant echt mooi. Jammer alleen dat hij zo wijd groeit ipv omhoog ofzo.

Oh niet expres. Ja?
Ik vind het altijd een beetje zielig maar ja drie sproeten alle kanten op is ook niet mooi.
Denk dat ik ook een grote pot moet halen.

Mijn aaltjes hebben geholpen! :smiling_face_with_three_hearts:
Al een tijd geen vliegje meer gezien
Go aaltjes.

2 likes

Huh een monstera variegata voor 5 euro? Waar werkt je moeder hahaha

1 like

Kun je een Maranta ook met een stok weer wat omhoog krijgen? Ik zie er nergens foto’s van, de mijne is best groot geworden en flink gaan hangen:

10 likes

Mijn droom

1 like

De mijne groeide heeel hard! Ik heb bijna elke week wel een nieuw blad.

@lula Ah jammer, hangend vind ik 'm ook heel mooi alleen heb ik niet echt plek waar die hangend tot z’n recht komt.

1 like

Een hanger maken of aan de muur hangen? Er zijn zoveel leuke potten voor aan de muur!

Of zoiets:

Edit: oeh ik heb dit gevonden. Aan een mosstok! Ik denk niet dat 'ie zelf zich eraan gaat bevestigen door het gebrek aan luchtwortels, maar het is wel heel cute
image

7 likes

Wauw die jij stuurt is echt heel mooi! Helaas heb ik niet echt de optie voor hangplanten in m’n studio (staat behoorlijk vol en heb maar van één kant licht)

Ook niet aan het plafond?

Nee, wordt echt te vol. Heb al wat plankjes waar kleine/medium planten op staan.

edit: ik zie nu je foto met mosstok! Ziet er wel leuk uit.

Misschien stekjes van maken en andere mensen blij mee maken? Dan wordt je plant wat behapbaarder weer :slight_smile:

1 like

Ik zou hem knippen, de stekjes wortelen in water en terug zetten boven op.

Dus eigenlijk wat voller maken door stekjes in de grond terug te zetten?

Ja precies!

1 like

Mijne is deels opgebonden. Ik laat een tak omhoog groeien via een bamboestok. Het is meer een test ivm noodzaak door plaatsing. Kan niet zeggen dat ik het ook echt mooi vind. Ik zou hem niet helemaal op willen binden.
Door de manier waarop de blaadjes aan de stengel groeien lijkt hij meteen een stuk kaler te zijn als je hem omhoog bindt. Ik vind het zelf mooier als ze voller ogen

Heb deze net besteld. Ben benieuwd of hij aankomt en of het überhaupt iets doet. Hoop dat hij mijn monstera variegata en maranta lemon lime stekje beter/sterker laat groeien. Maar het zou een soortgelijke moeten zijn die voor het dubbele op bol wordt verkocht.

Oooh zo mooi! Zo neemt hij wel veel ruimte in ja, lastig. Misschien zo’n heel klein plankje voor ophangen? Ik zag er laatst eentje langskomen op Instagram op een hoekplankje, die was ook zo mooi vol.

Personal maranta rant:
Mijn fascinator is een beetje slungelig en niet zo vol, hij begint pas net een beetje te hangen, na een jaar geloof ik. Heb er eindelijk de perfecte plek voor gevonden, hij begint te groeien! Helaas heeft hij nog niet genoeg volume om stekjes te kunnen pakken.
Ik heb ook zo’n maranta met alleen maar groen, geen lemon lime maar een gewone gewone? Die deed het vorig jaar voor geen meter en kwam de winter uit met 4 lange stengelresten, nu groei hij ineens als kool. Die rare uitlopers heb ik gestekt om de pot weer voller te gaan maken.

4 likes