Het Plantentopic #2

Strelitzias kunnen tegen veel zon! En zijn lekker groot. Anders een bananenplant of een grote cactus.

1 like

Musa!

1 like

@QueenOfEngland thanx! Ga morgen denk ik ook even informeren bij het tuincentrum wat ze hebben en hoe ik ze moet verzorgen want tot nu toe gaan bijna al m’n planten dood :sweat_smile:

En anders gewoon hier iets vragen! We hebben met z’n allen hier een breed assortiment aan verschillende soorten planten.

1 like

Ficus Belize misschien? En Sansevieria’s zijn ook lastig kapot te krijgen ;). De ZZ-plant ook. Of een dracaena (allerlei varianten van). Chinees lantaarntje is ook onderhoudsvriendelijk.

1 like

Chinees lantaarntje heb ik! En 2 kleine verplantjes die ook op de vensterbank staan maar ik ben dus op zoek naar een grote plant om de hoek langs de tv wat op te fleuren.

Mijn lantaarnplantje doet het trouwens wel echt retegoed! Staat op een hogere kast en raakt de grond. Heb een wat grotere pot en vind hem dus wat ā€œkarigā€ van boven. Moet eens kijken hoe ik deze plant stek en misschien nog wat extra in het zand kan zetten.

Dat kan inderdaad wel! Dan krijg je wat meer volume idd. En ze zijn ook vrij makkelijk te stekken. Bij mij was het weliswaar mislukt maar had beter met wat stengel erbij kunnen doen (ik had afgevallen blaadjes gedaan). Ze groeien hard, merk ik hier ook :slight_smile:

Veel mensen hier hebben mooie planten, Nu dacht ik misschien is er animo om een stekjes ruil te doen?

3 likes

Ik ben nooit een hele grote monstera-fan geweest, maar deze is echt prachtig, nu ben ik fan haha

1 like

Wat zou je willen delen? Wat zoek je zelf?

En wil je gewortelde stekjes?

1 like

Lijkt me zo leuk!

1 like

Ik ben niet echt opzoek naar iets, het was gewoon een algemeen voorstel :slight_smile:

Is deze lipstick plant nog te redden?

Wat groeit deze dan mooi ā€œgelijkā€! Doe je daar iets voor, draai je m regelmatig een slag oid? Ik zie wel aan je ramen dat ie van allerlei kanten licht krijgt dus dat speelt vast ook mee
Mijn monstera groeit ook flink door maar zo ongelijkmatig verdeeld, overal gaten (ha-ha, niet in het blad dus)

Zeker!

Ik heb sowieso weer suuperveel stekjes, dus als iemand nog stekjes wil, stuur me een berichtje! Ik wil altijd tegen verzendkosten het ƩƩn en ander opsturen!

Ik heb nu stekjes van ...
  • Philodendron scandens
  • Philodendron micans
  • Drimiopsis maculata (Afrikaanse hosta)
  • Kalanchoe daigremontiana (mother of thousands)
  • Scindapsus pictus
  • Epipremnum aureum
  • Epipremnum marble queen
  • Pelargonium graveolens (citroengeranium)
  • Tradescantia zebrina
  • Tradescantia nanouk
  • Peperomia verticillata red log
9 likes

Sorry voor de dubbelpost, maar hebben jullie deze al gezien? Echt leuk om hen (Summer Rayne Oakes en Mama Botanica) samen in een video te zien!

5 likes

Zo leuk, ik wil haar huis haha

1 like

Heb je ook ge’pb’d! :star_struck:

1 like

Ik zou knolletjes die nog geen wortel hebben in potgrond laten wortelen en niet op water. Het liefst half in de grond, zodat de bovenste helft er bovenuit steekt.

Haha bij mij ook, ik heb mijn plant nu al meerdere keren gesplit, maar ze blijven maar groeien en nieuwe knollen, bladeren en bloemen aanmaken!

1 like