Het Plantentopic #2

Ja laat hem in water wortelen. Heb nog nooit gehoord dat je het in een plastic zakje kan doen. Bedankt voor de tips!

1 like

Ik heb opeens een surprise caladium bij m’n plant uit de kneusjes box. Die plant staat nu 1 maand en zag dit opeens.

23 likes

Ik ga sommigen van jullie even jaloers maken met een perfect ingepakte en aangekomen kneusjesbox. Alles keurig rechtop yay. En knappe plantjes.

20 likes

Mijn money tree heeft best veel van zulke bladeren. Kan dit kwaad?
Ik zie er verder geen beestjes op, hij geeft wel veel van die plakkerige druppels. Ik geef ‘m maar af en toe wat water en hij staat vrij zonnig. Hij maakt ook gewoon veel nieuwe blaadjes aan en af en toe sterft er zo’n takje af, gele blaadjes.

Anthurium met een nieuw blad :sob::heart:

En nieuw: verrucosum, zo mooi🥰 Hij heeft nog 2 bladeren en een nieuwe op komst achter het grote blad.

29 likes

Waar heb je jouw gloriosum vandaan?

Edit: ja sorry je nieuwe bladeren en planten zijn ook heel mooi, maar dit was even het enige dat ik zag :redface: :inlove:

1 like

Hahaha van kek jekkie. Laatste keer dat ik t zeg hoor anders koopt iedereen die site leeg :joy:

Heb hierboven ergens een verpottings story, dan kan je m helemaal zien :slight_smile:

1 like

Heb even gekeken en ze is heel mooi :inlove: En ik beloof de site niet leeg te kopen hahahah. Mag alleen deze nog zoeken van mezelf. Verder ben ik wel tevreden en heb ook eigenlijk geen ruimte meer hahaha

1 like

Ja gloriosums zijn zo bijzonder! Wel lastig met potten omdat ze breed over de grond groeien, ze moet eigenlijk alweer een nieuwe.

Oh goed op te weten! Ben juist wel blij als ze breed groeien. Het is inderdaad even een ding met verpotten, maar ze worden wel lekker vol en niet zo sprieterig. Als jouwe nu alweer verpot moet worden, groeit hij super hard zeg :inlove:

1 like

Die anthurium is echt prachtig, deze kom je niet zomaar tegen denk in de tuincentrum of wel?
Ik wilde de verrucosum ook bestellen alleen door het verhaal al van kek, ze waren alleen al snel op! Hoop volgende keer, geloof dat ze nog eens erop komen, meer kans heb!

Nee dat is een zeldzame ook, hopelijk komt die wat meer op de markt. Ook wel een hele lastige hoor, ze is zo finicky. Ze heeft nu wel een bloem, ik ga proberen die te bevruchten en als dat lukt komen er (over maanden) zaden aan :heart:
Gloriosums zijn trouwens veeeel makkelijker, die wil niet in de zon en that’s that.

Yes ze hebben er volgens mij nog een aantal in de kas. Op tijd klaar zitten en dan lukt het je vast :slight_smile:

1 like

Oh wat spannend van de zaden! Lijkt me heel tof om dat te doen en als het dan uiteindelijk lukt! Als je ze gaat verkopen moet je het maar laten weten :slight_smile:
De gloriosums zien er ook erg leuk uit ook veel meer te vinden is die.
Ja ik zag dat inderdaad, was die dag geloof ik aan het werk en de site lag ook even plat dus was mij niet gelukt hoop komende keer wel.

1 like

Sinds ik mijn Calathea plantenvoeding geeft doet hij het echt super goed! Er komen nu al twee nieuwe bladeren bij, mijn monstera lijkt nog wel in winterslaap.

Welke voeding geef je en hoe vaak en hoe veel? Heb de mijne pas een week maar hij hangt nu al een beetje

Ik heb gewoon pokon kamerplantenvoeding en daar doen al m’n plantjes het super goed op

Mijn jewel zaadjes doen het wel goed! Momenteel heb ik er al 4 staan die zijn uitgekomen. Al hoor ik wel dat er ook mensen zijn die problemen ermee hebben. Wel had ik veel zaadjes dus weet niet hoeveel er nog uit gaan komen uiteindelijk. Bij mijn moederplant in de pot zijn wel de meeste uitgekomen (3) en 1 maar in aparte zadenpotje dus misschien dat een optie :slight_smile:

2 likes

Ik geef net als @Banananana de kamerplantenvoeding van Pokon, wel de biologische versie (die was goedkoper hah). Er staat op de verpakking hoe veel je moet geven, je doet 1/4 dopje voeding op een liter water en daar geef ik dan meerdere planten in huis water mee. Je kan het in het groeiseizoen volgens mij 1x per week geven.

1 like

Ik geef voeding uit m’n wormenbak :slight_smile: wormenthee

Ik heb 2 planten die giftig zijn voor de kat die komt, maar nu zoek ik eigenlijk soort gelijke planten. Weet iemand goede vervangers voor de zamioculcas en de monkey maak?