Het Plantentopic #2

Ik heb het idee dat er vliegjes of iets in m’n potgrond zitten… ik heb binnenpotgrond van de intratuin. Nu wil ik m’n planten verpotten, maar welke potgrond raden jullie aan?

Ik had dus een aantal maanden terug een paradijsvogelplant gekocht, een babyplantje. Want ja, super mooi die bloemen. Ik heb nul geduld en ben met gaan googelen wanneer er nou onderhand eens bloemen aan dat ding komen: NA ACHT JAAR. Daar heb ik toch helemaal geen tijd voor :joy:

8 likes

En het ligt eraan welke je hebt genomen of je een hogere ons heb op bloemen. De nicolai is namelijk lastiger met bloemen dan de reginea

1 like

De Nicolai natuurlijk :joy::sob:

Oh toch niet, heb de bestelmail teruggezocht

Toen de pannekoekplantjes in Amerika heel moeilijk te verkrijgen waren en mensen er stad en land naar afzochten en veel voor betaalden verklaarde ik ze echt gek voor gek. En nu wil ik een monstera variegata :disappointed_relieved::disappointed_relieved:

1 like

Wij zijn vandaag gelaagd voor een grote Alocasia Zebrina. Nadat we met de inrichting hadden geschoven, bleef we er een loos hoekje over. Leuk voor de kerstboom maar voor de andere 11 maanden een beetje gek. Nu wordt hij heel mooi opgevuld! Hij had wel een licht geknakte stengel dus die heeft een spalk gekregen :joy:

17 likes

Ik heb vandaag ook een zebrina gekocht. Had hem al eerder gezien, maar nu ook echt meegenomen

En verder deze 2 nog:

Hopelijk gaan deze niet dood zoals mijn calathea (al heb ik nog hoop).

7 likes

Hij heeft dus wel spint :sob:. Hij staat nu op ‘t balkon en heb ‘m net ingespoten. Meeehhh… Hij staat wel vlakbij een raam wat vaak op een kier staat :frowning_face:. Andere planten lijken niks te hebben, staan vooral vetplantjes in de buurt met dikke bladeren.

Voor wie wil: kek jekkie heeft nu wat verrucosums :slight_smile: zullen in een uurtje of twee wel weg zijn.

Shit heeft iemand een idee wat dit is

Beestjes, zwart en klein

Witte puntjes

Hier ook
En dit is de achterkant van het blad

Oh fuck hey :cry: was ik al bang voor

Alleen deze drie nog gelukkig, en de levende beestjes zitten alleen op de diefenbachia
Die monstera is te groot om buiten te zetten (het zit nu gelukkig nog maar op een paar bladeren) maar die andere staan inderdaad buiten nu.
Dus nu maar goed bijhouden, als die diefenbachia zo overspoeld blijft dan denk ik niet dat hij nog binnenkomt :no_good_woman:t2:

De volwassen beestjes kunnen vliegen dus goed de rest controleren!

1 like

Dank voor de tip! Ik houd het goed in de gaten

1 like

En sterkte want dit is echt iedereen zijn planten nachtmerrie. Heb zo veel liever wolluis of spint. Ik haaaaaaaaaaat trips.

1 like

De mijne uit de kneusjes box deed het super goed maar de laatste weken ook minder. Enige verschil is dat ik iets minder water heb gegeven. Toen ik nog full time thuis werkte deed ik elke ochtend een rondje om de aarde te voelen. En nu max 1 keer per week.

Kan ook geen beestjes vinden, want dat is ook een reden heb ik gelezen.

Heeft iemand dé tip voor potgrond? Of moet ik echt aan de slag met mixes maken? Ben echt een noob wat betreft potgrond en voeding maar mn planten groeien al jaren prima dus idk. Ik had eigenlijk nooit iets verpot (ja slecht iknow) en ik deed 2 keer per jaar ofzo een beetje water met pokon vloeibare voeding.

Dat witte ook?

Dat zijn jongere trips voor zo ver ik weet.

1 like

Hij groeit zo snel, is alweer een nieuw blad in aantocht :eek: :heart_eyes:

57 likes