Ik ben niet zo goed met planten, maar heb sinds kort de smaak te pakken. Dit weekend kan ik bij Intratuin de ideale plant voor mij ophalen: zamioculos raven. In de winter hoeft hij maar 1x per maand water, in de zomer ongeveer 1x per twee weken. En de bladeren verkleuren van groen naar zwart, wat helemaal mijn kleur is. Ik ben heel benieuwd.
Eentje is idd al redelijk groot, dat moet denk ik wel kunnen. Aan 1 kant hangt er ook een bloem aan. Wordt dat naderhand dan ook een baby?
Als het goed is zit de bloem ook aan een wat dikkere stengel. Na verloop van tijd vormt zo’n stengel inderdaad meestal wel mini’s.
Haha! Ik heb er nog een andere plant bij staan, samen ben je nooit alleen
Mijn plantjes!
Ik kan niet wachten tot deze scindapsus echt gaat hangen!
Deze moet ik maar eens gaan stekken… Als ik bij jullie al die baby’s zie wil ik ze ook! Ben alleen bang dat ik er niet zo handig mee ben haha.
En tot slot:
Dit blad kocht ik weken geleden bij de Intratuin.
Nu wil ik graag een ‘echte’ plant!
M’n zus denkt sinds dat ze een Pilea heeft dat elke plant van die kleine stekjes krijgt die vanzelf komen net als bij die pilea. Heeft ze nu een monstera gekocht en ze zei: ik wacht op een stekje dan krijg jij de eerste!! Is goed meid kan je lang wachten
Wat een mooie kleur muur! Volgens mij heb jij echt een leuk huis
Ik heb ff voor je gekeken, het is een Lepismium Bolivianum
En @Chief ik vond de mijne bij Pra.xis tuincentrum! Was wel duur, voor een heel klein plantje 3 of 4 euro geloof ik, maar hij is heel leuk en groeit idd goed
Bedankt! Kan er nog een naam bij op mijn wishlist haha. Als ik niet oplet, moet ik een tweede huis bijbouwen om al mijn planten nog kwijt te kunnen
On another note: waar halen jullie mooie potten? Ik ga zelf regelmatig naar een paar kringloopwinkels hier in de buurt, maar het hangt zo erg van regio tot regio af wat je daar kunt vinden. Hier dus niks ‘speciaals’ ofzo. En in tuincentra zijn potten vaak reteduur
Wat een mooi huis!! Hoe heten de eerste twee plantjes?
Ik haal mijn potten ook altijd bij de kringloop, vind het absurd wat ze bij het tuincentrum vragen. Jammer genoeg is het assortiment van grotere potten altijd beperkt maar met een bus spuitverf kan je al veel potten een leukere uitstraling geven
Ja klopt, ik diy dan ook vanalles, heb er ook al een paar geverfd en met touw bekleed. Kleine plantjes zet ik nu vaak in kaarsenhouders, omdat ik die hier toch heb staan. Maar voor grote planten is het altijd zoekwerk!
Hoe doen jullie dat, met verven/spuiten? (Keramieke) potten eerst schuren? Dan grondverf en dan spuiten? Of gewoon direct spuiten/verven zonder wat dan ook? Want gaat dat niet bladderen?
Ik gebruik eerst een primer en daarna de kleur die ik wil gebruiken. Ik schuur niets, maar zorg er wel voor dat alles goed schoon is. Tot nu toe zien ze er hoed uit!
Ik heb zelf nog geen keramieke potten geverfd, altijd plastic. Ik gebruik daar spraybussen van de action voor (mat zwart, wit, soort okergeel, spiegelzilver).
Dankje! De eerste is een monstera, de tweede een Sansevieria trifasciata.
Wit en grijs. Mijn interieur is al kleurrijk genoeg dus ik wil de plantenpotten graag een rustige basis geven.
Ik heb er nog een op mijn to-do list staan! Die blauw groenige op de foto. Het stoort me dat ie niet wit is, maar de kleur vind ik wel mooi XD
Dilemma, hahahaha
Hahahaha ik bedoelde eigenlijk de plantjes van de derde foto! Was blijkbaar een beetje in de war