Het Plantentopic

Wat is dit voor gekkigheid, ik heb net een worm (lijkt op een regenworm, ook roze, maar dan wat kleiner) aangetroffen in de potgrond van mijn maranta :face_with_monocle:

(En een paar maanden geleden ook al een keer bij mijn palmpje trouwens.)

Maar nu kan ik hem nergens meer vinden, dus ik heb hem maar even met zijn wortels in een pot water te weken gezet zodat ik zeker weet dat die worm er niet meer bij inzit als hij weer in zijn potje gaat.

Aw wormen zijn juist goed! Arme verdronken worm.

@C3PO bedoel je die bloem?:slight_smile:

1 like

Waarom mag er geen regenworm in de aarde? Nu gaat ie dood :frowning:

3 likes

Haha lijkt een beetje een vulva he :joy:

1 like

Kopen jullie soms planten online? Via welke site? Tevreden over de planten?

Ik vind het moeilijk om mooie, betaalbare potten en standaards te vinden. Dus nu staat alles nog bij elkaar op een lelijk Ikeameubel. Hier wil ik stilaan verandering in brengen.

1 like

Ik heb al een paar keer besteld bij 123planten. Niks mis mee!

1 like

Ik heb bij nelumbo garden besteld, mooie planten verzending duurt soms wel lang.

1 like

En @Banananana

Oohh ik wist niet dat dat juist goed was, mocht ik nog eens een worm zien dan laat ik hem zitten!

Als het goed is is hij overigens niet verdronken hoor, ik heb het opgezocht en wormen kunnen blijkbaar gewoon in water overleven omdat ze met hun huid zuurstof uit het water opnemen. En het water met de potgrond die ik van de wortels heb gehaald heb ik buiten in de bosjes naast een sloot weggegooid.

2 likes

Ik heb laatst bij plantje.nl besteld. Tevreden over! Zat goed verpakt, mooie planten! Ik had toen zo’n doos waarbij je 6 planten voor 20 (of 25?) euro kon kiezen.

1 like

Oh gelukkig! Ik heb extreme sympathie voor wormen sinds ik een wormenbak heb. Mijn harde werkers <3 en ze woelen de bodem om en veranderen resten in compost en houden de bodem luchtig dus het is heel goed juist! Hier een heel artikel.

7 likes

Ohja, gaf jij je planten ook niet wormenaarde / wormenwater ofzo?

Ik vind het heel interessant klinken en zit net ook op een site over wormencompostbakken te lezen, maar ik neem aan dat je daar toch echt een buiten voor nodig hebt? (Dat heb ik niet helaas.)

Hahaha awh nog nooit iemand zo liefdevol horen praten over wormen :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik heb 6 lege plantenpotjes in de kast gevonden dus ik mag nieuwe plantjes kopen, welke zal ik halen? :grin:

1 like

Oehh leukleuk! Wat heb je al?

Euhhhh heel veel
Pannenkoek, bananenplant, monkeymask, monstera, stippenplant, zz, bonsai, anthurium, kaktus, Chinees lantaarn en nog 7 waar ik de naam niet van weet :joy:

Ik ben de laatste tijd fan van hangende planten (kun je ook laten klimmen hoor): scindapsus pictus, epipremnum (aureum of marble queen), philodendron (scandens of micans), hoya’s (ik heb een carnosa splash, maar er zijn zoveel leuke soorten).

Oh en met deze peperomia angulata ben ik ook heel blij:

Ik heb meer soorten peperomia’s die ik stiekem eigenlijk een beetje saai vind, maar dit is echt zo’n leuk, makkelijk en snelgroeiend plantje!

1 like

Ik heb al 4 hangplantjes en geen plek meer voor nieuwe haha. Volgens mij heb ik ook een peperomia!

Dat is een tradescantia (zebrina)!

Ik heb ze ook niet allemaal als hangplant hoor (geen plek voor inderdaad), een aantal heb ik ook aan bamboestokken of een mosstok vastgemaakt.

En van planten die uit zichzelf omhooggroeien ben ik verder nog wel fan van de schefflera en de ficus elastica. Oh en ik heb ook een heel mooie drimia (drimiopsis maculata) die ook echt heel makkelijk is, maar ik geloof dat dat een vrij zeldzame plant is.

Hoeveel water geef jij je peperomia? De mijne heb ik na meer dood dan levend te zijn nieuw leven kunnen inblazen (dit heeft 2 maanden geduurd) maar ik weet nog niet zo goed hoeveel water die nodig heeft.

Door jouw post ben ik wat gaan Googlen en ik kom er achter dat ik er volgens mij wel een paar heb. Straks even een rondje doen.

Mijn pannenkoekenplant begint uit de hand te lopen. Ik ben bang dat hij te weinig ruimte in de pot waar hij nu in zit, dus ik ga hem vandaag proberen te stekken. Ben alleen zo onhandig met dit soort dingen en hoop niet dat ik het verpest. Hij is nu zo mooi. Gelukkig ga ik tegelijkertijd facetimen met mijn moeder voor tips haha