Haha ik zat idd al te kijken en denk dat ze dit idd onder lid f sub 2 willen scharen. Kan een leuke rechtszaak zijn
Lijkt me niet dat planten daar onder vallen, die uitzondering is bedoeld voor levensmiddelen. Maar goed, wel meer bedrijven die gewoon op hun website zetten dat iets niet retour mag omdat ze de regels niet kennen. Even complete sidenote maar mijn schoonmoeder had vorig jaar een kussen besteld dat volgens de webshop ‘op maat gemaakt werd’, maar de maat kon je selecteren uit een aantal voorgestelde opties. Omdat mijn schoonvader voor wie het kussen bedoeld was inmiddels was overleden (!!) wilde ze het graag retour sturen. Toen beweerde het bedrijf dus dat dit niet mogelijk was ivm wettelijke uitzondering. Nou, helaas pindakaas, dat geldt niet als je uit vaste opties kunt kiezen, aldus parlementaire behandeling/jurisprudentie. Uiteindelijk heeft ze het aankoopbedrag teruggekregen, maar de oorspronkelijke verzendkosten weigerden ze terug te geven want dat ze iets terugstorten was alleen ‘uit coulance’, maar verder had ik er toch echt geen verstand van (afgestudeerd in burgerlijk recht, werk al jaren met consumentenrecht). Toen heb ik de acm ingelicht
Mehhh bij mijn Lidl waren alleen rhodondendrons, flauw. Hoopte op een leuke ficus lyrata.
Er staat wel: ‘Je zult dan ook nooit bedorven planten ontvangen, of planten die besmet zijn met een plaag. Elke box wordt uitvoerig getest voor verzending.’
Mijn kast is weer verder gevuld haha. Nu wachten op de reactie van m’n vriend als hij ziet dat ik me weer niet kon inhouden in het tuincentrum…
Ik heb besteld. Volgende week zaterdag komt het binnen.
Oehh doe je een review hier?
Ohh ik ben heel benieuwd! Ik heb zelf al best veel planten dus ben bang dat ik dan keiveel dubbele heb.
Tuurlijk!
Ben heel benieuwd! Ik vind dit soort dingen heel leuk altijd maar doe dan ook weleens een miskoop. Ik wacht jouw review even af, spannend!
Hoeveel water (in ml) heeft een grote plant zoals deze ongeveer nodig per week? Ik snap dat het een beetje afhankelijk is van de hoeveelheid licht en de temperatuur enzo
Maar moet ik denken aan 100 ml of 200 ml of 500 ml?
Hij is ongeveer 1,10 denk ik
Ben benieuwd of het lukt! Ik heb namelijk hetzelfde ‘probleem’ met mijn stippenbegonia. Hij groeit als kool, en heb hem nu extra verstevigd met stokjes, maar mis toch wat volume nu.
Vandaag bij de Hema gehaald. Ik ben heel benieuwd of “Klein Westland” m’n strelitzia zaadjes eindelijk laat ontkiemen.
Mijn gevoel zegt ongeveer 200-300 ml, maar wat ik zou doen is wat water geven en dan na een week even je vinger tot twee kootjes diep in de aarde steken en voelen of hij nog vochtig is. Als hij nog heel vochtig is: volgende keer iets minder water geven, als ie helemaal uitgedroogd is volgende keer iets meer water geven. Zo krijg je er snel meer gevoel bij!
Oke! ik denk dat hij nu 100-150 krijgt ongeveer, maar de onderste bladeren hangen slap en zijn geel…
Dat werkt gewoon het aller allerbeste, haha
Nu ik sinds kort weer planten heb valt het me op dat ze nogal gauw richting sterven gaan :’) Ik vermoed dat het komt door een lage luchtvochtigheid in mijn kamer. Moet ik mijn planten nu elke dag gaan besproeien, of is het misschien zinvol om een luchtbevochtiger te kopen? Iemand ervaring hiermee?
Iemand enig idee wat er met deze plant aan de hand is? Want allemaal bladeren worden geel en toch lijken er nieuwe bladeren te komen. Alleen gele bladeren zijn geen teken van ouderdom denk ik? Ik geef hem elke week water en dan niet teveel. Er staat wel vrij veel zon, als die er is, op dit raam.
Iets voor ons?