Het Plantentopic

Die linker is volgens mij een crotonsoort.

Edit: en de onderste ook.

Rechtsboven is een dieffenbachia volgens mij! Oppassen met huisdieren want hij is giftig.

Bedankt @Bertie & @Spaarlamp ! Huisdieren heb ik helaas/gelukkig niet dus dat komt goed :slight_smile:

1 like



Wat is er met mijn Musa aan de hand? :frowning:
Hij staat niet vol in de zon, maar krijgt wel veel licht.

Dit is één van de baby’s van mijn pannenkoekenplant, ik heb hem nog maar een paar weken geleden als ienieminiplantje aan mijn moeder gegeven. Nu ben ik bij mijn ouders en zie ik dat hij echt enorm gegroeid is, hij heeft allemaal nieuwe bladeren!

14 likes

Die bruine randjes betekent droge lucht, dus hij wil even gesproeid worden denk ik!

1 like

Oké help jongens, ik ben normaal echt een plantenmoeder maar ik heb drie probleemkinderen waar ik jullie hulp bij nodig heb :slight_smile: algemene info: ik heb weinig licht in huis, alleen rond het middaguur krijgen ze twee uurtjes zon. Rond deze tijd van het jaar wordt het wel weer iets lichter in huis.

  1. De rubberboom. Ooit bij Ikea gekocht maar langzaam trok hij het niet meer en nu is alleen dit nog over. Die grote bladeren blijven gewoon zitten, maar daar gebeurt verder niks, de kleine groeien wel bij, maar er lijkt eigenlijk vrijwel niks te gebeuren?

  1. Deze cunt van een Calathea; zelfde probleem als altijd: je denkt alles goed te doen maar toch staat hij er sinds het begin der tijden zo bij haha. Maar daar lijkt het halve forum last van te hebben.

  1. Deze hoe heet ie ook alweer, groeit in soort van drie rare stengels. Al is ‘groeit’ een beetje teveel gezegd want eigenlijk gebeurt er helemaal niks. Weet ook niet goed of ik hem misschien moet snoeien zodat ie iets ‘bushiger’ wordt en minder hoog?

Alvast bedankt voor jullie hulp en eventuele adviezen :smiley: ik ben echt ten einde raad!

Zou die calathea helemaal uit de zon halen en liefst in een ander potje. Terracotta zuigt zoveel water op (of zit ie er in een plastic potje in?).

Maar hij ziet er verder oké uit toch. Geen bruine randen oid. Dus hij zal komende zomer wel groeien!

1 like

Oké done :slight_smile: goeie!

Vielen bij jou de bladeren er ook af? Ik heb mijne in een pot staan met kleikorrels op de bodem en verder geen aparte buitenpot. Ik wacht tot hij helemaal droog is voordat ik weer water bij geef. Hij staat in halfschaduw, maar toch is hij veel blad verloren. Moet ik nog minder water geven?

Thanks voor de tips, verplaatsen heb ik inderdaad niet gedaan, maar dan ga ik maar eens een nieuwe plantenbak aanschaffen!

1 like

Een update over de albinoavocado! Het is hem gelukt om ook gewone groene blaadjes te maken!

23 likes

Prachtige plant! Ik vermoed dat verpotten inderdaad een goed idee is. Uit de nieuwe aarde kan de plant dan ook direct weer voedingstoffen halen, dat wil ook nog wel eens helpen om een plant weer op te laten knappen. :relaxed:

Eerste plant in ons huis. Ga vrijdag gelijk weer terug nog meer halen, staat zoveel gezelliger

23 likes

Mooi potje ook!

Dankje, van de Kruidvat €2,50

5 likes

Welke plant is dit, mooi!

Dit is de calathea

Wat leuk! Ik ga me er eens in verdiepen, thnx voor de tip.

Heeft er iemand een idee hoe deze plant heet? Google image search levert op: houseplant…

2 likes