Nee, hij staat niet bij een verwarming in de buurt.
Hier komen ze vooral op de lavendel af.
Zeker! Vinden de bijen op mijn terras lekkerder dan de geraniums ernaast. En heel goed in de volle zon, maar wel veel water geven!
Voor degenen die graag alocasia’s of sanseverias wilden:
Bij de Gamma. Ik vind alocasia’s moeilijke planten (dus raad ze niet aan) maar voor degenen die het toch willen proberen.
Deze plant heb ik ook, gewoon bij Intratuin gekocht! Maar ik weet niet of dat bij jou in de buurt is.
Ja die zoek ik ook! Ik kan alleen maar het soort met witte randjes vinden ipv roze .
Sinds mijn sanseveria in de badkamer staat (waar geen ramen zijn) maakt ie eindelijk weer nieuwe bladeren aan!! Dat was sinds augustus al niet meer gebeurd! Echt gek, je zou denken dat zonlicht een plant veel gelukkiger zou maken
Heeft ie nu helemaal geen licht? (ik heb net zo’n badkamer namelijk en wil daar eigenlijk een plant in)
Geen zonlicht, alleen de lampen die ik aandoe in de badkamer als ik daar ben!
Dan ga ik dat ook proberen
Was hier iemand die zijn calathea onder de douche zette of heb ik dat ergens anders gelezen? Ik vroeg me af hoe vaak diegene dat doet:)
@En_17_Anderen Hahaha ik moet wel lachen om je pilea! Ik weet dat ze stengeltjes verliezen om een stevig stammetje te maken, mijne doet het ook. Misschien is zijn potje te groot? Dan gaat hij de lucht in groeien en verliest hij blaadjes onderaan.
Yep! Ik heb 3 avocadoplanten. Doe het volgens de manier die op deze blog wordt beschreven. Linkje
Wauw, wat gaaf die bananenplant! Ben benieuwd hoe mijne eruit ziet over een jaar
Aaah dankjewel! Dan gooi ik deze mislukte pit maar weg hahaha
Super suf maar ik vind het stiekem zielig voor zo’n plant om alleen in de badkamer te staan. Haha, snap mezelf soms ook niet
Ik heb dat volgens mij niet gepost, maar doe het weleens. Eigenlijk vooral om het stof eraf te krijgen (de bladeren zijn een beetje harig waardoor dat met een stofdoek moeilijk gaat). Ik doe dat denk ik eens per 3 maanden? Nadeel ervan is dat je kalkvlekken op de bladeren krijgt van het water. En onze plant zakt door het zware water in dus moet echt ondersteund worden.
Als jouw pilea babies krijgt zou ik er graag eentje overnemen! Laat maar weten wat ik je kan betalen
Ik ga de monstera bij mij op kantoor stekken, hij groeit echt als kool en heeft er in een korte tijd 4 bladeren en een hoop luchtwortels bij. Wil hem dan ook op de slaapkamer of in de woonkamer zetten!
Yess mijn pilea krijgt weer baby’s. Vorige maand al gestekt en nu kan ik volgende week weer haha. Geeft de moederpilea oneindig baby’s eigenlijk of stopt het ook een keer?
Van mijn moeder heb ik een hele tijd geleden een Dracaena Massangeana van de Ikea gekregen maar hij blijft het maar niet goed doen? Ik heb hem inmiddels langer dan een half jaar en hij leeft nog, stam is ook nog goed stevig, maar de bladeren blijven maar bruin worden in de punten. Ik heb niet veel zon in mijn huis en het is vrij donker. Ik denk dat hij 's ochtends 1,5 uur zon krijgt en dat is het. Bij mijn moeder thuis staat hij ook niet in de zon maar wel een stuk lichter dan bij mij, maar ook daar blijven de bladeren bruin worden. Iemand een tip om hem wat gelukkiger te maken? Hij staat in een pot met hydrokorrels trouwens.
Ook een vraag over mijn monstera: Ik heb hem al ongeveer 1,5 jaar en inmdidels is hij veel te groot voor z’n pot. Vanmiddag ga ik een grotere pot kopen, maar ik twijfel zo erg over hoe groot ik moet nemen… Mijn moeder heeft me laatst (denk 1,5-2 maanden geleden) geholpen met hem opbinden maar ook dat is niet goed gelukt, hij blijft alle kanten op sprieten en hij pakt met z’n luchtwortels niet die opbindstok. Iemand tips voor hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Verder zijn mijn plantjes wel blij. Mijn Pilea doet het super goed maar gaat nu een beetje een hoog stammetje maken dus ik ga hem denk ik verzetten. Verder heb ik laatst een Calathea (Maranta geloof ik, maar dat weet ik niet zeker) gekocht. Vanmiddag hopelijk naar het tuincentrum om een leuk potje voor hem te kopen en dan even uitproberen op welke plek hij het beste doet. Het enige jammere is dat m’n vriend z’n bananenplant niet goed heeft verzorgd dus die moet ik nu reanimeren. Hopelijk gaat het lukken en anders heeft hij al babies gemaakt dus kunnen we daar wellicht mee verder.