Hee, een tandentopic! Misschien dat ik hier tips kan krijgen. First of all: wat een stomme evolutionaire fout is het dat dé dingen die bestaan om eten te vermalen kapot gaan van… eten?
Maargoed. Tandverzorging is voor mij echt een enorm blok aan m’n been. O.a. door ADHD lukt het me tot nu toe nog niet om er een goede routine in te krijgen. Wat ook niet helpt is dat ik van de meeste tandpasta’s misselijk word, dat ik zo slecht tegen het geluid en gevoel van m’n elektrische tandenborstel kan dat ik altijd een simpele ouderwetse tandenborstel pak, dat ik moet kokhalzen als ik bij m’n achterste kiezen probeer te komen en dat ik te hard poets en daardoor teruggetrokken tandvlees heb, maar dat altijd vergeet totdat ik weer eens op m’n kop krijg van m’n mondhygiëniste.
Heb ook ooit in het ziekenhuis gelegen door wat na een paar dagen een probleem door m’n kies bleek te zijn, die er nu ook uit is. Een trauma wil ik dat niet noemen, maar leuk is anders. En heb ook weleens naar een noodtandarts gemoeten toen ik op vakantie was in Oostenrijk wat uiteindelijk heel naar was.
Dus.
Adviezen die ik altijd krijg: elektrisch poetsen, flossen, ragen etc.
Maar ik ben al blij als ik 1x per dag m’n tanden poets met een ouderwetse tandenborstel en buitengewoon trots als ik er 2x aan denk. Ik wil het heel graag verbeteren want ik heb gewoon echt geen goed gebit maar het is me al 32 jaar niet gelukt.
Iemand hier de gouden tip?