Gisterenmiddag zijn er twee verstandskiezen eruit gehaald. Zenuwen vielen mee, personeel was echt vriendelijk. Eerst werd er een foto gemaakt van mijn hele gebit, daarna besprak de arts de foto met de mij (tijdens de foto kwam uit het apparaat zo’n kermis muziek haha).
Na de verdoving en spoelen begonnen ze. Mijn verstandskies links beneden zat heel goed vast, duurde langer dan 20 minuten… Uiteindelijk is kies in vieren geboord. Ook is tijdens de behandeling nog verdoving bij gespoten omdat ik wat voelde (dit is bij mij wel standaard, de verdoving is heel snel uitgewerkt). Ik kreeg geen blauw vel over mijn ogen heen, vond ik wel fijn. Gelukkig ging de verstandskies links boven er echt binnen 2 minuten uit.
In de auto had ik een cool-pack liggen, gelijk gekoeld. Met voorgeschreven ibuprofen en paracetamol valt de pijn mee. Linker wang is wel gevoelig en wat dik. Maar ik ben niet bont en blauw.
Arts gaf aan dat vierde verstandskies, rechts beneden hetzelfde ligt als links beneden. Dus die zal ook er ooit uit moeten…