Maar was ze onbeleefd in alles of vond je de keuze die ze je gaf onbeleefd?
Ziek is ziek, maar dan is over drie weken toch niet erg? Wel irritant dat ze zo kut deed tegen je. Of je dat ergens kan melden weet ik niet…
Daar heb je een goed punt. Ik weet het eigenlijk niet. Ik was het niet eens met de keuzes die ze aanbood dat klopt, maar ik had daarbij wel het gevoel dat ze behoorlijk dwingend was. De gniffel aan het einde zat mij ook niet lekker. Ik laat het er verder wel bij.
Nouja je kan de keuzes vervelend vinden maar je kan niet verwachten dat ze nu andere patiënten gaan verplaatsen om jou eerder op de agenda te krijgen. Neem aan dat als je erge klachten hebt of krijgt er wel wat ruimte is, maar zo te lezen is dat niet het geval.
Ik heb voor het eerst mijn nachtbeugel in, zo’n kunststof invisialign achtig ding… mijn god, heb steeds het gevoel alsof ik stik en moet overgeven, net als met het happen in gips om de afdruk te maken
Went dit snel?
Is na 2-3 nachten over!! Ik had dit ook. Op een gegeven moment slijt ie ook een beetje waardoor hij beter gaat passen in je mond.
Thank god, zag mezelf al stikken vannacht
Ik heb best snel gaatjes, altijd al gehad. Kan poetsen wat ik wil. Mijn oude tandarts was echt een hele leuke gezellige man en vond het nooit erg daar naartoe te gaan. Hij zei ook joh sommige mensen hebben dat gewoon snel zonder dat er echt een goede verklaring voor is. Overigens is er al zeker 3 jaar ofzo niet meer geboord bij mij. Die man was een keer ziek en toen moest ik bij zijn collega. Nou echt een meid from hell. Die werd gewoon leip omdat ik in mijn leven meer gaatjes heb gehad dan gemiddeld op mijn leeftijd. Echt boos gewoon. En toen ging ze mij met een reuzengebit en reuzentandenborstel uitleggen hoe je je tanden poetst?? Volgens mij dacht ze ook echt dat ik 18 was ofzo, want ze vroeg of ik al studeerde. Vervolgens nooit meer bij dat mens geweest als mijn eigen tandarts een keer ziek was, want echt nul zin om uitgekafferd te worden tijdens een tandartscontrole. Nu is de tandarts met pensioen en is er een nieuwe. Nou echt, kan wel janken. Ook zo’n type dat dus gewoon echt boos wordt en heel belerend gaat roepen dat het écht écht écht NIET normaal is allemaal. Moest ze boren? Nee. Januari moet ik weer en ik zie er dus gewoon nu al zo erg tegenop. Iedere keer als ik m’n tanden poets hoor ik haar weer boos doen in mijn achterhoofd En ik wil eigenlijk gewoon een andere tandarts waar ik wel normaal heen kan zonder boze preken, maar weet niet zo goed hoe ik die dan zoek. Kan moeilijk bellen en vragen hoi wordt u leip van gaatjes?? Angsttandarts zat ik ook aan te denken, want lijkt me niet dat die kwaad op je worden, maar het is bij mij niet dat ik angst heb
Als je verteld in welke stad je woont kunnen mensen misschien een tandarts aanraden. Ben erg blij met de mijne in Utrecht. Wel ook echt 1 tandarts keer vervanger daar gehad meteen dezelfde ervaring als jou.
Vreselijk van die belerende/kleinerende mensen en begrijpelijk dat je daardoor eerder juist gaat ontwijken i.p.v. ernaar toe te gaan.
Edit: wat kut trouwens dat je zo snel gaatjes krijgt, lijkt me heel naar en wat goed dat je ondanks wel blijft gaan!
Ik heb ook echt super snel gaatjes en ik heb ook een tijd een tandarts gehad die daar ook echt boos om werd. Ik snap dat ook echt niet. Alsof boos worden helpt :") Ik had ook elke keer buikpijn als ik weer moest. Ik ben dus uiteindelijk overstapt naar een angsttandarts en dat is echt veel beter. Nooit meer boos, gewoon rustig uitleggen. En als ik nu een keer extra controle wil omdat ik ergens last van heb krijg ik een compliment ipv een uitbrander. Je hoeft niet perse mega bang te zijn voor de tandarts om naar de angsttandarts te gaan. Bij mijn praktijk zitten ook mensen die niet bang zijn! Bij het intake formulier kon ik gewoon aankruisen of ik bang was (wat ik wel was geworden door mijn vorige tandarts) en of ik het daarover wilde hebben of niet.
Oh dat is heel fijn dat je dan gewoon naar een angsttandarts kan! Ik ga eens zoeken hier in de buurt
Heb je haar er al eens op aangesproken? Want als mijn tandarts zo deed over mijn gebit en ik weet van mezelf dat ik er alles aan doe zou ik er zeker iets van zeggen en dat je die houding zéér zeker niet waardeert.
Ik zoek nog een fijne tandarts in Utrecht, dus tips hoor ik heel graag!
Mijn antwoord was juist de angsttandarts. Ik heb eerst een speciaal traject door het ziekenhuis gelopen haha… dan krijg je weer even goede ervaringen die je mee kunt nemen naar de volgende en fijnere tandarts.
Ik weet ook niet wat het is met de tandartsen van tegenwoordig. Mijn oude tandarts was best oké maar inmiddels met pensioen. Bij mijn vorige controle had ik iemand die ik nog niet eerder had gezien, die ervan overtuigd was dat mijn verstandskiezen getrokken moeten worden. Nu heb ik niet heel positieve herinneringen aan de vorige keer dat er kiezen getrokken moesten worden (echt al 20 jaar geleden, om ruimte te maken toen ik een beugel droeg), dus ik zei: “Nou, bedankt voor het advies maar ik denk niet dat ik dat ga doen als ik er geen last van heb” en toen kreeg ik echt een enorme preek.
Ik moest eigenlijk een half jaar geleden alweer op controle maar ik blijf het nu uitstellen omdat ik echt geen zin heb in nog zo’n gesprek. Prima als je me advies geeft maar ik mag toch zelf bepalen of ik dat opvolg
Ik klap er altijd helemaal van dicht
@vesta oh ja dat ook. Ik heb nul last van die van mij en mijn oude tandarts zei ook altijd joe lekker laten zitten dan. Van zijn helse collega moesten ze eruit. Toen ik dat de keer daarna tegen hem zei toen zei die man ‘joh zij loopt altijd zo te zeiken, lekker laten zitten die kiezen’
Ben toevallig op dezelfde dag met de mijne begonnen! Heb nu alleen alweer 3 nachten pauze
Hoe gaat-ie bij jou?
Heb ‘m elke nacht in, wordt al ieeeets minder vervelend… Maar mijn god wat een droge bek krijg je er van
Ik was vandaag bij de tandarts na een hele lange tijd niet te zijn geweest. En nu blijkt dat ik paradontitus heb, morgen heb ik een afspraak hierover/hiervoor en ik ben echt bang. Ik weet niet hoe ver het is. Gelijk een elektrische tandenborstel besteld, maar hier baal ik echt van. Ik hoop dat het door diepe reiniging en als ik er nu beter mee om ga beter gaat.
Ik kan niet inschatten hoe groot het bij jou is. Maar bij mij is een keer een hoekje van mijn kies afgebroken en daar kon ik zeker mee wachten tot na t weekend. Ook geen pijn aan etc. en is uiteindelijk ook niks mee gedaan behalve even gekeken of t niet te diep was etc. (oorzaak is knarsen/kaakklemmen, dus stukje zou er anders binnen no time weer afklappen)