Ik heb ook echt super snel gaatjes en ik heb ook een tijd een tandarts gehad die daar ook echt boos om werd. Ik snap dat ook echt niet. Alsof boos worden helpt :") Ik had ook elke keer buikpijn als ik weer moest. Ik ben dus uiteindelijk overstapt naar een angsttandarts en dat is echt veel beter. Nooit meer boos, gewoon rustig uitleggen. En als ik nu een keer extra controle wil omdat ik ergens last van heb krijg ik een compliment ipv een uitbrander. Je hoeft niet perse mega bang te zijn voor de tandarts om naar de angsttandarts te gaan. Bij mijn praktijk zitten ook mensen die niet bang zijn! Bij het intake formulier kon ik gewoon aankruisen of ik bang was (wat ik wel was geworden door mijn vorige tandarts) en of ik het daarover wilde hebben of niet.
Oh dat is heel fijn dat je dan gewoon naar een angsttandarts kan! Ik ga eens zoeken hier in de buurt
Heb je haar er al eens op aangesproken? Want als mijn tandarts zo deed over mijn gebit en ik weet van mezelf dat ik er alles aan doe zou ik er zeker iets van zeggen en dat je die houding zéér zeker niet waardeert.
Ik zoek nog een fijne tandarts in Utrecht, dus tips hoor ik heel graag!
Mijn antwoord was juist de angsttandarts. Ik heb eerst een speciaal traject door het ziekenhuis gelopen haha… dan krijg je weer even goede ervaringen die je mee kunt nemen naar de volgende en fijnere tandarts.
Ik weet ook niet wat het is met de tandartsen van tegenwoordig. Mijn oude tandarts was best oké maar inmiddels met pensioen. Bij mijn vorige controle had ik iemand die ik nog niet eerder had gezien, die ervan overtuigd was dat mijn verstandskiezen getrokken moeten worden. Nu heb ik niet heel positieve herinneringen aan de vorige keer dat er kiezen getrokken moesten worden (echt al 20 jaar geleden, om ruimte te maken toen ik een beugel droeg), dus ik zei: “Nou, bedankt voor het advies maar ik denk niet dat ik dat ga doen als ik er geen last van heb” en toen kreeg ik echt een enorme preek.
Ik moest eigenlijk een half jaar geleden alweer op controle maar ik blijf het nu uitstellen omdat ik echt geen zin heb in nog zo’n gesprek. Prima als je me advies geeft maar ik mag toch zelf bepalen of ik dat opvolg
Ik klap er altijd helemaal van dicht
@vesta oh ja dat ook. Ik heb nul last van die van mij en mijn oude tandarts zei ook altijd joe lekker laten zitten dan. Van zijn helse collega moesten ze eruit. Toen ik dat de keer daarna tegen hem zei toen zei die man ‘joh zij loopt altijd zo te zeiken, lekker laten zitten die kiezen’
Ben toevallig op dezelfde dag met de mijne begonnen! Heb nu alleen alweer 3 nachten pauze
Hoe gaat-ie bij jou?
Heb ‘m elke nacht in, wordt al ieeeets minder vervelend… Maar mijn god wat een droge bek krijg je er van
Ik was vandaag bij de tandarts na een hele lange tijd niet te zijn geweest. En nu blijkt dat ik paradontitus heb, morgen heb ik een afspraak hierover/hiervoor en ik ben echt bang. Ik weet niet hoe ver het is. Gelijk een elektrische tandenborstel besteld, maar hier baal ik echt van. Ik hoop dat het door diepe reiniging en als ik er nu beter mee om ga beter gaat.
Ik kan niet inschatten hoe groot het bij jou is. Maar bij mij is een keer een hoekje van mijn kies afgebroken en daar kon ik zeker mee wachten tot na t weekend. Ook geen pijn aan etc. en is uiteindelijk ook niks mee gedaan behalve even gekeken of t niet te diep was etc. (oorzaak is knarsen/kaakklemmen, dus stukje zou er anders binnen no time weer afklappen)
Ik zou even bellen om te overleggen
Een van mijn buren is super tevreden over Acem in Overvecht. Ik ben er ook wel eens geweest voor iets simpels en baalde dat ik erg lang moest wachten, maar dat is wellicht N=1. Verder ben ik wel gijn geholpen en het is een mooie praktijk.
Mijn buur heeft een erg slecht gebit waar de gemiddelde tandarts veel geld in ziet maar deze tandarts is heel transparant over kosten. Geeft aan wat de ideale behandeling zou zijn, maar geeft ook aan wat óók kan als je nu eenmaal niet zoveel geld kan/wil uitgeven.
Hoe was je afspraak?
Kun je niet een andere tandarts bellen? Ik zou hier ook geen zin in hebben… als je wilt vertellen welke regio heeft iemand hier miss een tip.
Het ging wel. Het kan erger maar het moet wel echt behandeld worden. Belangrijke les voor mezelf om vaker te gaan en een verzekering voor de tandarts te nemen want het is echt een duur grapje…
Één behandeling al achter de rug, volgende week nog een keer een uur in de stoel zitten
@Friemel he wat naar, misschien is je tandarts wel wat liever? Maar nog steeds super goed dat je gebeld hebt!
Ik had dit ook vorige week. En ik was 2 dagen daarvoor bij de controle geweest en daar hadden ze niks gezien! Dus het zegt niet alles!
Bij mij is het wel vrij klote trouwens, maar zal je daar niet mee tot last zijn haha. Goed dat je hebt gebeld!!
Wat een rotopmerking. Ik heb vorig jaar tijdens mijn zwangerschap heel veel gaatjes gehad en dan was ik bijvoorbeeld op controle geweest, zag alles er goed uit en 2 weken later voelde ik ineens een gat. Kun je echt niet altijd iets aan doen en regelmatig op controle wil niet zeggen dat je dit had kunnen voorkomen.
Vorige week hier dus een deel van mijn kies afgebroken, ik kon een klein gedeelte ook heen en weer wiebelen. Geen pijn verder. Maar blijkt nu dat ik daar ooit een wortelkanaalbehandeling gehad, vandaar dat het geen zeer doet. Deze week gaan ze tandvlees wegsnijden en kijken of de kies daar ook gedeeltelijk los zit. Zo niet dan gaan ze een kroon op maat maken. En anders zal een implantaat nodig zijn. Tot die tijd hebben ze de kies helemaal klein gemaakt pff.
Maar ik heb dus ook een hekel aan tandarts en zie hier zo tegenop. En het is zó duur:sob:
Ik heb dit jaren gehad tegen tanden knarsen, maar herken dit eigenlijk niet. Wel als ik hem een tijdje niet had gebruikt dat ik weer ff moest wennen eraan. Zit hij wel helemaal goed? Ik ben toen nog een keer terug bij de tandarts geweest om wat bij te laten werken omdat ik hem in het begin ook bleef voelen.
Ik vond het wel altijd als ik hem net in had wat gekkig voelen, maar niet gevoelig ofzo.