Het tanden/tandarts topic

Ik zou even bellen om te overleggen

2 likes

Een van mijn buren is super tevreden over Acem in Overvecht. Ik ben er ook wel eens geweest voor iets simpels en baalde dat ik erg lang moest wachten, maar dat is wellicht N=1. Verder ben ik wel gijn geholpen en het is een mooie praktijk.
Mijn buur heeft een erg slecht gebit waar de gemiddelde tandarts veel geld in ziet maar deze tandarts is heel transparant over kosten. Geeft aan wat de ideale behandeling zou zijn, maar geeft ook aan wat óók kan als je nu eenmaal niet zoveel geld kan/wil uitgeven.

1 like

Hoe was je afspraak?

Kun je niet een andere tandarts bellen? Ik zou hier ook geen zin in hebben… als je wilt vertellen welke regio heeft iemand hier miss een tip.

2 likes

Het ging wel. Het kan erger maar het moet wel echt behandeld worden. Belangrijke les voor mezelf om vaker te gaan en een verzekering voor de tandarts te nemen want het is echt een duur grapje…

Één behandeling al achter de rug, volgende week nog een keer een uur in de stoel zitten :joy:

@Friemel he wat naar, misschien is je tandarts wel wat liever? Maar nog steeds super goed dat je gebeld hebt!

Ik had dit ook vorige week. En ik was 2 dagen daarvoor bij de controle geweest en daar hadden ze niks gezien! Dus het zegt niet alles!

Bij mij is het wel vrij klote trouwens, maar zal je daar niet mee tot last zijn haha. Goed dat je hebt gebeld!!

Wat een rotopmerking. Ik heb vorig jaar tijdens mijn zwangerschap heel veel gaatjes gehad en dan was ik bijvoorbeeld op controle geweest, zag alles er goed uit en 2 weken later voelde ik ineens een gat. Kun je echt niet altijd iets aan doen en regelmatig op controle wil niet zeggen dat je dit had kunnen voorkomen.

2 likes

Vorige week hier dus een deel van mijn kies afgebroken, ik kon een klein gedeelte ook heen en weer wiebelen. Geen pijn verder. Maar blijkt nu dat ik daar ooit een wortelkanaalbehandeling gehad, vandaar dat het geen zeer doet. Deze week gaan ze tandvlees wegsnijden en kijken of de kies daar ook gedeeltelijk los zit. Zo niet dan gaan ze een kroon op maat maken. En anders zal een implantaat nodig zijn. Tot die tijd hebben ze de kies helemaal klein gemaakt pff.
Maar ik heb dus ook een hekel aan tandarts en zie hier zo tegenop. En het is zó duur​:sob::sob:

2 likes

Ik heb dit jaren gehad tegen tanden knarsen, maar herken dit eigenlijk niet. Wel als ik hem een tijdje niet had gebruikt dat ik weer ff moest wennen eraan. Zit hij wel helemaal goed? Ik ben toen nog een keer terug bij de tandarts geweest om wat bij te laten werken omdat ik hem in het begin ook bleef voelen.

Ik vond het wel altijd als ik hem net in had wat gekkig voelen, maar niet gevoelig ofzo.

1 like

Zijn er hier mensen die goede ervaringen hebben met het thuis witter maken van je tanden? Welke producten heb je gebruikt?

crest white strips

1 like

Ik ga het laten doen via de tandarts. Je krijgt dan gewoon een bitje en spul mee voor thuis. Dat is wel wat prijziger, maar ik durf al die producten via internet niet aan.

2 likes

Ik gebruik ook regelmatig een kuurtje white strips van Crest en ben daar heel tevreden over. Geen gevoelige tanden/tandvlees daarna ook, maar heb dan ook wel een “makkelijke” mond haha

1 like

Ja ik ben toch een beetje bang om die te gebruiken merk ik, maar een keertje proberen kan geen kwaad natuurlijk.

1 like

Hoeveel moest jij betalen?

Ik moet de rekening nog krijgen, maar ze zeiden dat het iets van €300 zou kosten. Je kunt dat bitje dan wel een aantal jaar gebruiken. Ik krijg hem binnenkort binnen, dus zal hier wel een review plaatsen!

1 like

Ik ben zo verdrietig.
Vandaag kwam ik voor een kroon voor een tand. Nu brak de naastliggende tand met kroon ook af.
Conclusie: trekken, implantaat, kroon.
2500 euro… ik heb net even goed moeten huilen in de auto.
Ik ga morgen even vragen of ze een volledige factuur willen maken en toch kijken of ze misschien per januari willen factureren of dat ik een betalingstermijn kan aanvragen.
Ik heb donderdag mij afspraak om het te laten trekken.

3 likes

Brak de kroon ernaast af bij de tandarts?
Mygod wat een bedrag zeg :sob:

1 like

Ja terwijl ze bezig waren met het slijpen van die tand. Het bedrag is waanzinnig hoog… ik heb deze middag even een mailtje gestuurd mbt voorfactuur, termijnbetaling en verzekering. Want ik heb alles van dit jaar al opgebruikt.

1 like

Wat een ellende.

Bij mij moest er steeds minstens 3 maanden zitten tussen trekken, implantaat en kroon. In realiteit was het ook nog een stuk langer, het heeft bij mij 11 maanden geduurd tussen de beslissing dat hij getrokken moest worden en het moment waarop alles was afgerond (in augustus constatatie, in oktober getrokken, implantaat in februari en kroon in juli). Hierdoor waren de betalingen automatisch wat gespreid. Ik weet niet of dat voor jou ook het geval kan zijn?

1 like