Het tanden/tandarts topic

Is die 2e dan niet op de tandarts zijn kosten? :thinking:

2 likes

Oh dat lucht op! Dat zou al zo fijn zijn… ik krijg donderdag de plan van aanpak te horen en trekken moet sowieso omdat die tand helemaal afbrokkelt.
Ik was vooral erg geschrokken omdat het zo onverwacht gebeurde, ik al erge tandartsangst heb en echt helemaal stil viel in de stoel en niks anders dan naar huis wilde.
Was pas in de auto echt in paniek. Maar goed deze middag ipv gewerkt even aangegeven dat ik wilde slapen en even wandelen, nu kan ik wat helderder nadenken en geloof ik wel dat het goed komt. Het was gewoon even intens en dan heb ik mijn emoties niet onder controle haha.
Hoe was het zetten van de implantaat? Ging het goed en heb je er ooit nog last van gehad?
@chasingrainbows zou fijn zijn maar de tand onder de kroon brokkelde ook mee af, daar kan ik haar niet de schuld van geven.

Ja, het is ook heftig, zeker als het zo onverwachts is en het om zo’n grote bedragen gaat. Ik heb zelf slechte tanden en heb ook geregeld een paniek(je). Alles van het implantaat viel me uiteindelijk beter mee dan ik verwacht had, qua pijn e.d., maar ik heb hem nog geen jaar (en kroon dus pas sinds juli erop), dus ik kan nog geen langetermijnsevaluatie geven. Ik moest op 2 momenten zo’n 1000 euro betalen (1x voor implantaat en 1x voor de kroon) + tussendoor nog wat extra rekeningen (nog wat aparte ziekenhuiskosten, consultaties bij tandarts en kleurbepaling), dus alles samen zal dat wel ongeveer hetzelfde bedrag zijn. En ik heb nu af en toe nog wel een (ongegronde) angst dat er iets mis zou zijn en dat hij er weer uit zou moeten, maar op de controles was alles steeds helemaal goed en zoals het zou moeten zijn, dus het gaat wel goed.

2 likes

Ik wil ook een implantaat maar ik durf niet. Er zit in Woerden een kaakchirurg die een roesje geeft voordat hij een implantaat boort waardoor je volgens hun het niet echt zou moeten meemaken. Wellicht ook iets voor iemand hier. Het roesje is een neusspray met een pammetje achtig iets. Durf het desondanks nog steeds niet dus hoop dat goede verhalen hier mij kunnen geruststellen.

2 likes

Wat een zuur bedrag :weary:…
Mijn vader heeft zo’n iets ook gehad en toen kwam hij wel aan de drempel voor zorgkosten en kon dit bij de belastingdienst dus opgeven. Daar krijg je dan toch grofweg 30-40% ofzo weer van terug via je aangifte…
Misschien een verzachtende tip. Dan is het wel chill als ze het of dit jaar allemaal factureren of volgend jaar zodat het in 1 kalenderjaar valt…

2 likes

Ik wil een knarsbitje kopen voor 's nachts, heeft iemand tips voor een fijne? Heb gevraagd bij de tandarts naar een op maat gemaakt bitje maar aangezien me dat 400 gaat kosten en ik geen aanvullende verzekering heb wil ik dit eerst proberen.

Zit nu naar deze te kijken: Anti Knarsbitje tegen Tandenknarsen & Bruxisme - Nachtbeugel - Tandenknars bitje -... | bol.com

2 likes

Nou de kies is eruit, ging soepeler dan verwacht. Mijn tandarts gaat de kroon en trekken volgend jaar declareren omdat ik dit jaar alles verbruikt heb.

Ik heb geprobeerd mijn verzekering voor volgend jaar te verhogen maar ik ben er nu al door 3 geweigerd. Dit ivm medisch onderzoek en ze me gebeld hebben over wat voor kosten ik vorig jaar denk te maken. Ik ben wel eerlijk geweest want het wordt toch gefactureerd, maar op basis daarvan ben ik geweigerd.

Dusja, ga het zelf wel grotendeels moeten ophoesten. Nu hoef ik toch pas over 8 a 9 maanden pas terug te komen omdat inderdaad mijn kaakbot geheeld moet zijn voordat mijn implantaat word gezet. In die tijd kan ik best een groot deel sparen er voor.

6 likes

Beste is denk ik om gewoon dsw te bellen hierover.
Zij kunnen denk ik beter vertellen wat ze wel en wat ze niet vergoedden.

2 likes

Ik moet morgen voor het eerst naar de mondhygiƫnist. Voor een dieptereiniging en ze gaan kijken hoe erg de parodontites is. Ik ben echt zo bang :sob:. Ik wil bijna niet gaan.

1 like

Gaat goedkomen. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het geen pijn doet, maar het is wel dragelijk. Het werkte voor mij wel om meteen het probleem goed aan te pakken. En daarna lekker aan de pcm, dan heb je er ook minder last van.

1 like

Paar weken geleden hetzelfde verhaal. Geloof me, je mag geen pijn voelen. Ja de spuiten dan wel. Verder ga je niks voelen en na de behandeling ook niet. Dus het komt goed!

@Pinkbeliever deed het bij jou pijn? Ik vind een gaatje vullen pijnlijker dan zo’n dieptereiniging.

2 likes

Dat is fijn om te lezen. Ik heb dus ook nog nooit een gaatje of iets gehad. Dus het is allemaal nieuw. Zie ook wel op tegen de verdoving maarja het moet natuurlijk gebeuren.

1 like

Ja de verdoving is niet prettig, maar ook fijn om te bedenken dat je die maar een seconde voelt. Sterkte en laat maar weten hoe het afloopt! (:

3 likes

Het was vandaag alleen nog meten dus onverdoofd. Was wel echt een rotgevoel met die haak in mijn tandvlees. En nu zijn mijn tanden ook echt nog gevoelig :weary: maarja. Moet maandag en dinsdag voor de reiniging. Hoop echt dat het daarna beter is.

Heb jij dit ook gehad?

Geen idee, heb nog nooit een gaatje gehad. Toen mijn tandvlees gereinigd werd (diep in de ā€˜pockets’) heb ik geen verdoving gehad. En dat was best wel gevoelig. Ook naderhand. Maar het was een keer diep reinigen en daarna bij houden en dat valt allemaal reuze mee.

1 like

Ik zou dus maandag en dinsdag voor de reiniging moeten (links ene dag en rechts de andere dag). Werd ik vandaag gebeld door de tandarts dat het helemaal niet kan. Dat er meer tijd tussen moet zitten omdat het daarna erg gevoelig en pijnlijk kan zijn. Pff dus nu zie ik er nog meer tegenop.

@Pinkbeliever fijn om te lezen dat het daarna wel mee viel. Heb jij ƩƩn keer zo’n dieptereiniging gehad?

Haha knap hoor, ik ben dan misschien een watje brr moet er niet aan denken om de reiniging zonder verdoving te doen. Scheelt wel geld haha

Ja, een keer.

Ik heb vannacht de noodtandarts gebeld, maar die gaan pas om 13.00 open? vond ik wel een beetje vreemd! Wel een afspraak om 13.00 maar van 4.00 tot 13.00 wachten is langgggg

Zou bijna zelf al mijn tanden eruit halen

Hoe gaat het nu?