Wat een verhaal zeg. Ik vind het gebit op rechts juist nu al erg mooi! Om welke tand gaat het?
Kan je naar een andere ortho gaan voor een second opinion? Klinkt echt als een botte hark, een traject van een beugel duurt lang dus kan me voorstellen dat je dat met een ander aan wil gaan.
De op de foto rechter voortand vh ondergebit. Ik vind het ook zelf echt niet erg dat het onder niet recht staat, als ik lach zie je er toch niets van. Het hoeft van mij boven ook niet rechter, maar was dan toch bang gemaakt vanwege die kruisbeet. Daarvoor zou met de beugel dan de boog breder worden gemaakt oid. Twee onderkiezen staan ook niet meer ‘goed in de boog’, maar je ziet het gewoon niet dus vind dat echt prima. Maar waar dat gaatje in het tandvlees zit is regelmatig echt gevoelig (en dus een soort tikkende tijdbom voor de tand) dus daar moet gewoon echt iets mee. Maar liever niet door mensen (mannen!!! Allemaal mannen!!!) die me een rotgevoel geven over mezelf.
@Modena Ja dat dacht ik dus soort van te doen met dat Invisalign traject… maar dat voelt nu voor de ondertanden ook niet meer als een goed idee. Ik blijf nu maar geld uit geven en ben nog geen steek verder.
Ik zou die 2nd opinion doen bij gewoon een normale orthodontist en geen invisalign praktijk.
Die ene vent klinkt als een botte hork, maar ik zou je er ergens misschien wel op instellen dat het niet per se hoeft te betekenen dat wat hij zegt niet klopt of misschien wel echt nodig gaat zijn. Vraag aan de voorkant evt om wat extra tijd zodat je aanvullende vragen kunt stellen om te begrijpen waarom iets wel of niet zou moeten en welke andere opties er zouden zijn.
Ik snap prima dat om het perfect te krijgen ik operaties nodig heb. Dat is vol smeren naar mijn uiterlijk 40 minuten lang uitgelegd. Maar ik ben echt niet op zoek naar perfectie. En ik ga écht liever dood dan dat ik zulke operaties moet ondergaan voor een doel waar ik echt niet in geloof. Dat ga ik gewoon echt niet doen.
Ik hoef gewoon geen volle zalen te trekken. Ik ben chronisch ziek en zit altijd thuis met pijn.
Ga naar een goede ortho voor volwassenen. Als je in de randstad woont heb ik nog wel een tip, doe me dan even een pb:) ik kreeg bij een plaatselijke ortho nl ook een botte hork die er niks van snapte, terwijl er echt wel goeie zijn die out of the box kunnen denken. Maar dat zijn niet de standaard huis-tuin-en-keuken ortho’s;)
Bij mij is vanwege een te smalle kaak bijv 1 tand getrokken om ruimte te maken.
Volgens mij zeg ik niks over dat je naar perfectie moet streven en reageer je behoorlijk overtrokken en onaardig op een aardig bedoeld bericht
Ik weet niet goed waar ik die kan vinden! Ik geloof best dat die eerste praktijk goed is maar ik vond het daar gewoon echt traumatiserend. Ik woon in gld.
@Druppels ik reageer emotioneel. De orthodontist streefde naar perfectie en had geen oren ervoor dat ik dat niet hoef. In mijn eerste bericht schreef ik dat ik twee dagen heb gehuild na die afspraak. Dat kan iemand ook overdreven vinden en dat is prima, maar zo sta ik er dus in. Zo is/voelt het voor mij.
Zo stom! Heb jij het probleem (als er überhaupt een probleem was wat jou betreft) op een andere manier opgelost?
Oh wat spannend! Met klachten snap ik dat helemaal, dan weet je ook echt waar je het voor doet. Bij mij zouden het twee losse operaties zijn, 1 om de bovenkaak doormidden te breken en 1 om de onderkaak naar voren te zetten. Wat gaan ze bij jou doen?
Ik heb een stukje van mijn voortand laten bijvullen, omdat dit afgebroken was (niet door knarsen). Dit zit er al meer dan 10 jaar op.
Ik heb ook een bitje tegen het knarsen sinds 6 jaar. Ik draag dit wel echt elke nacht omdat ik het de dag nadien echt wel merk als ik het niet gedragen heb.
Ik denk dat het wel kan, maar zou zelf zeker niet elke tand laten opvullen, omdat dit misschien ook je beet zal veranderen en waarschijnlijk zal dan ook je plaatje daardoor opnieuw gemaakt moeten worden.
Ik heb een aantal tanden waar ik letterlijk stukken afgeknarst/geklemd heb, die heb ik laten opvullen met composiet. De eerste keer bleef het ongeveer 10 jaar mooi zitten, daarna moest het vervangen worden. Ben er zelf heel tevreden mee!
Ik weet niet of het echt beauty is, maar goed. Ik gebruik sinds een half jaar Sensodyne voor gevoelige kiezen rechtsonder in mijn mond. Ik vind Sensodyne alleen niet zo veel doen. De tandarts zag geen bijzonderheden. Heeft iemand hetzelfde gehad en een tip voor tandpasta die beter werkt?
Gevoelig als in voor koude dingen of voor pijngevoelig?
Koude dingen!
Bij mij heeft Elmex, die groene, toen ik het had wel een beetje geholpen. Ik ben er nu denk ik overheen gegroeid? want ik heb er nu helemaal geen last meer van
Dankjewel, dan ga ik die proberen!
Zo vervelend! Geen tandpasta tip (ik gebruik sensodyne) maar wat bij mij helpt is ‘s avonds na het tandenpoetsen mond niet naspoelen met water. Dus alleen tandpasta uitspugen. Zo kan het hele nacht zijn werk doen.
Net voor het eerst sinds jaren (vraag me niet waarom, iets met unsuccesful adult icm beetje angst) weer bij de mondhygiënist geweest.
Ik zag er heel erg tegenop. Natuurlijk ook nu net een tandvleesontsteking bij mijn verstandskies waar ik eens in de zoveel maanden last van heb, dus ook nog pijn.
Maar ze heeft alles goed schoongemaakt en op twee keer even een naar gevoel heb ik geen pijn gehad. Een half jaar jaar geleden ben ik al naar de tandarts geweest na jaren niet en had 1 gaatje.
Ik ben best een beetje trots op mezelf en heb mezelf nu voorgenomen om regelmatig te gaan, zodat ik me dit niet nog eens overkomt.
Oh dat is ook wel een idee, al lijkt het me dat je dan zo’n droge mond in bed hebt? Maar ik kan het wel proberen!