Het tanden/tandarts topic

Mijne zit nog wel in Rdam op zuid, maar hij neemt geen nieuwe pt meer aan. Echt een geweldige tandarts is het. Al wel pre- pensioen leeftijd.

2 likes

Ik ga naar Tandheelkunde Goudsesingel en ben echt super tevreden! Mijn oude tandarts ging ook met pensioen, toen had ik een hele traumatische ervaring bij de tandarts die ik daarna kreeg waardoor ik niet goed meer durfde. Ik had op internet gewoon gezocht naar beoordelingen en daar kwamen zij super goed uit. Ben nu een aantal keer geweest en echt hele fijne tandartsen en mondhygiëniste ook.

1 like

Heb kiespijn in een kies die al eens een wortelkanaalbehandeling heeft gehad. Ben echt bang voor wat er nu mee moet gebeuren :sweat_smile:

Dit heb ik ook een paar jaar gehad en nu is het ook alweer een tijd verdwenen eigenlijk. Maar bij was het een hele lichte zeurende kiespijn, echt pijn deed het niet. Mijn tandarts wilde er verder om die reden ook weinig aandoen want ze wist niet eens zeker of ze het kon verhelpen hehe.

1 like

Hmm, ja bij mij is het ook wel zeurend, maar voel 'm soms ook kloppen en het doet pijn bij het kauwen. Dus ben bang dat er toch weer een ontsteking onder zit of zo. Heb morgenochtend een afspraak, dus ben benieuwd

1 like

Ja toevallig vorige week m’n verstandkies eruit laten halen bij de kaakchirurg. Tip: direct koelen tegen de zwelling! Ik kreeg een icepack bij het ziekenhuis, maar je kan er voor de zekerheid eentje meenemen. Verder alvast van te voren paracetamol slikken zodat je een spiegel opbouwt. Ik kreeg daarna bij de apotheek 600mg ibuprofen als pijnstiller; die een paar uur na het trekken innemen zodat je de eerste pijn als de verdoving uitwerkt hebt getackeld. Ik bleek niet goed tegen die hoeveelheid ibuprofen te kunnen (kreeg maagpijn) dus als je dat ook hebt kan ik een maagbeschermer aanraden (omeprazol, kun je ook kopen bij drogist). Verder heb ik de eerste nachten een haarclip op de zijkant van m’n hoofd gedaan zodat ik niet op m’n zij zou rollen op de zere kaak. En alvast zacht eten inslaan! (soep/kwark/zachte broodjes, etc).

Succes!

4 likes

Hij was al wel (deels) door! dus dat scheelt misschien ten opzichte van als ie nog helemaal onder zit. Het is wel gehecht.

Ik heb er overigens niet veel last van gehad. Wel nog steeds beetje pijn (1 week later) dus slik nog wel pijnstilling maar wel een stuk minder dan eerst. Had na een paar dagen klein beetje verhoging maar dat schijnt ook een normale reactie te zijn

Kiezen laten trekken voor beugel moest ik ook (volwassen en kinder kiezen) is echt niks ivm verstandskiezen vind ik! Komt goed joh.

Whuut?? Bij mij gingen die er toen supersimpel bij de tandarts zelf uit. Volgende gaat misschien wel weer veel makkelijker. Mis je ergens plek/tanden dat de kiezen voor een beugel getrokken moeten worden?
De ene tand is dan dus toch de andere niet. Ingewikkelde dingen die tanden


Succes alvast! Het is voor een hoger doel he, zolang je dat in je achterhoofd kunt houden komt het goed

Vrijdagochtend om 10.30 worden Ă©Ă©n of meerdere verstandskiezen getrokken. Kan ik dan die middag gewoon leuke dingen doen of ga ik m’n leven haten en in een hoekje op de bank willen liggen?

Mijn ervaring is dat tweede

2 likes

Ik ben toen vrijwel meteen daarna naar college gegaan. Was geen probleem.

En @Lara kon niet tegenstrijdiger:’)

Haha ja sorry, kan er niks anders van maken. Ik vond het een vervelend gevoel op het moment zelf maar daarna heb ik geen pijn gehad. Ook geen paracetamol ofzo nog genomen.

2 likes

Kon je leuke dingen doen een paar uur nadat je verstandskiezen waren getrokken?

  • Ja, kon gewoon
  • De ene keer wel, de andere keer niet
  • Nee, kon absoluut niks leuks doen
  • Geen ervaring mee

0 stemmers

1 like

Borrelnoten

Nee grapje heb trauma aan borrelnoten sinds ik in een kroeg een NAT schaaltje borrelnoten kreeg :sob:

2 likes

@Marsepein ik heb je poll verplaatst want anders is het crossposten want het is vrijwel dezelfde vraag naar ervaringen. Nu blijft het gesprek op Ă©Ă©n plek.

1 like

Oja sorry, ik twijfelde nog maar toen dacht ik: wil geen poll plaatsen waar het niet hoort:’)

1 like

Ik heb toen 3 verstandskiezen tegelijk laten trekken bij de kaakchirurg dus misschien verklaart dat mijn antwoord haha

2 likes