@Dotje jep heb wel eens gehuild. Ik moest een wortelkanaalbehandeling en toen ik net in de stoel lag een potje gejankt. Tandarts reageerde heel lief. En ik denk ook dat dit vaker voorkomt dan dat wij misschien denken.
Ja ik heb weleens gehuild voor een behandeling bij de mondhygiëniste. De keer daarvoor was het echt super pijnlijk, dus daarom was ik erg bang waardoor ik moest huilen. Ze vonden het niet erg, ik denk dat dit ook wel vaker gebeurd.
Wat erg! Ik zou een klacht indienen.
Vriendin, ik kom al huilend binnen. Echt they donât care and understand. Ik kan niet eens aan de telefoon fatsoenlijk vertellen wat er aan de hand is als ik klachten heb omdat ik dan al begin met huilen hahahahahaha. @Salem was het echt een officele factuur of alvast op voorhand? Nog steeds een mega bedrag, mijn implantaat koste ongeveer 1800 euro. Dus 6000+ is echt ziek veel.
Ik ook tijdens mijn weekendbezoek voor een spoed wortelkanaalbehandeling bij een onbekende tandarts. Toen ik de spuiten zag liggen ging ik.
Dit herken ik echt precies zo! Al jaren niet naar de tandarts geweest, toch die stap weer gezet en bij het invullen van het intake formulier ook aangegeven. Toen werd ik gebeld om een afspraak te maken, huilen. Voor de afspraak, huilen. Tijdens de afspraak, huilen.
En ze waren allemaal super lief en begripvol
Dank allemaal voor jullie reacties! Allereerst wat rot dat jullie ook moesten huilen bij de tandarts. En gelukkig waren de tandartsen en mondhygiĂ«nisten begripvol! Toch wel âfijnâ om te horen dat ik niet de enige ben. Wist ik ook wel, maar iedereen zit altijd zo chill in de wachtruimte of gaat even snel tussendoor naar de tandarts alsof het de kapper is. Gebeurt inderdaad denk ik (helaas) vaker dan we denken.
Edit: en herkenbaar ook huilen tijdens het maken van de afspraak
Was de begroting, tekenen indien akkoord. Niet gedaan gelukkig.
Iemand ervaring met tanden bleken bij de tandarts? Ben benieuwd hoeveel effect ik kan verwachten en of gevoeligheid lang aanhoudt.
Ja, twee weken lang dagelijks gel in een bitje. Het was prijzig maar het effect was minimaal en de assistente gaf aan dat zij de gel zelf veel langer laat zitten dan aangegeven omdat het anders niet zo effectief is. Geen last van gevoeligheid. Ik gebruik zelf dan liever Crest Whitestrips maar die zijn wel schadelijker van wat ik ervan begrijp
Oja en in de periode mag je niks met kleurstoffen eten dus dat is ook best wel een gedoe
Ah dat klinkt niet echt positief. Veel moeite en geld voor weinig effect .
Heeft iemand ervaring met bitjes bij kaakklemmen?
Ik! Wat wil je weten?
Ik heb erg veel last van mân kiezen, na een bezoek aan de tandarts blijkt dit te komen door klemmen. Ik let er overdag heel goed op maar ik vrees dat ik het 's nachts ook doeâŠ
Nu overweeg ik een bitje en vraag ik me af of het helpt? En zo ja, welke heb je?
Ik heb ook een bitje en het helpt met het beschermen van mân kiezen. Voor het klemmen ben ik naar een kaakfysio geweest en daar is het eerst los gemasseerd en heb ik oefeningen meegekregen om het te verminderen. Vind deze combi echt top, met alleen een bitje pak je niet de oorzaak aan.
Heb je een bitje op maat?
En nee, eens hoor, het is symptoombestrijding. Maar er speelt op dit moment zoveel in mân leven dat ik op dit moment geen energie heb om nog meer afspraken te plannen . Het klemmen is ook een gevolg van stress.
Snap ik! Bij mij was het tijdens een stressvolle periode ook heel erg. Op YouTube kun je ook videoâs vinden met oefeningen en massages, misschien is dat iets? Dan hoef je ook niet ergens heen.
Deze bijvoorbeeld:
Ik heb er een beetje doorheen gescrolld en veel van deze oefeningen deed ik ook bij de fysio.
Ik heb een bitje laten maken bij de tandarts. Het was wel duur vond ik, maar in vind het het wel waard.
Een bitje helpt niet tegen het klemmen zelf, maar wel tegen het slijten van je tanden en kiezen. Heb wel minder vermoeide kaken overdag erdoor. Ik heb âm gewoon bij de tandarts laten maken. Was 150 euro geloof ik.
Aah wat lief! Thx! Ik ga deze oefeningen zeker doen. Ik hoop dat het helpt. , echt een vervelend gevoel.
@Nude jij ook bedankt voor het delen van je ervaring.
Je kunt overigens ook Botox in je kaakspieren laten spuiten