Uiteindelijk wortelkanaal gehad van 4 kanalen, maar geheel pijnloos gelukkig!
Wat goed, hopelijk helpt het dat dit meeviel met je angst voor de tandarts
Zou hier even mee terug gaan. Misschien dat het wat aangepast moet worden.
Kan millimeter werk zijn soms. Is niet fijn om met zoiets gewoons als alleen met praten op je tand keihard te bijten.
Dankjewel! Heb sowieso woensdag een afspraak voor een check en ga het dan zeker even aankaarten.
Ik heb me gisteren ingeschreven bij een nieuwe tandarts hier vlakbij. Ik zat echt al heel lang bij mijn oude maar zat daar niet echt lekker of zo. Gisteren was ik er om iets te laten verhelpen maar dat werkte ook niet en ik merkte dat ik echt niet weer terug wilde.
Ik vind het best spannend, want ben toch bang dat een nieuwe tandarts ineens van alles aan te merken heeft op je gebit. Maar moet zeggen dat ik wel een goed gevoel heb overgehouden aan het gesprek met die praktijk. Ben benieuwdâŠ
Klinkt als goede beslissing! Ik heb me ook net ingeschreven bij een nieuwe tandarts. Huidig tandarts zit ik nu 2 jaar bij en voor de jaarlijkse afspraak zijn ze echt prima, maar had 2 maanden tandvlees problemen en ik was echt enorm teleurgesteld over hoe onbereikbaar ze warenâŠ. En het was irritant dat ze op vrijdag gesloten waren, dus op naar de nieuwe praktijk om de hoek.
Ah, hopelijk bevalt de nieuwe praktijk ook beter! Ik heb al best wat problemen met mijn gebit gehad en merk dat het vertrouwen een beetje weg is of zo. Misschien ook wel goed om met een schone lei te beginnen.
Kreeg een begroting voor twee implantaten; âŹ6700. Schrok me helemaal dood. Ik kon korting krijgen op de materiaalkosten als ik cash zou betalen. Dat vond ik zo shady dat ik ben gaan rondbellen voor een second opinion. Vanmiddag bij een andere praktijk van de implantoloog een begroting gekregen van âŹ2900 (of ALS het nodig blijkt ⏠3200 inc botopbouw). Wat een verschil zeg. Hij stond er ook versteld van, blijkbaar heeft mijn huidige tandarts alle mogelijke handelingen die hij kon bedenken gefactureerd plus onnodige dubbele scans.
Heel blij dat ik dit heb nagevraagd, maar voel me zo ontzettend belazerd. Ga de afspraak die ik had afzeggen want ik ben mân vertrouwen kwijt. Was op zich best tevreden want ik ben heel bang en hij nam alle tijd voor me. Twijfel nu zelfs of hij gewoon een prutser is want beide kiezen waar hij een wortelkanaalbehandeling heeft gedaan zijn uiteindelijk getrokken.
Iemand tips hoe ik dit aan kan pakken? Ik heb geen behoefte om langs te komen om dit te bespreken want dan krijg ik weer een factuur voor consult, maar wil wel laten horen dat dit op oplichting lijkt. Gewoon bellen en afzeggen en aangeven dat een andere tandarts het voor de helft van de prijs kan en ik niet begrijp waarom hij zo duur is?
Jezus wat schandalig! Ik zou denk ik bellen of een mail sturen. En eventueel een Google review. Wat naar zeg.
Wat bizar! Ik zou denk ik ook mailen/bellen dat vanwege het grote prijsverschil je hebt besloten om voor een andere tandarts te gaan.
ââââââ
Hebben jullie wel eens gehuild bij de tandarts en dan niet van de pijn? Ik was vandaag voor het eerst bij een nieuwe tandarts (net zoals meerderen hier lees ik haha) en vanwege een eerdere nare ervaring heb ik best wat angst. Dat had ik ook wel aangegeven en tandarts was heel vriendelijk en begripvol. Maar er liepen continu tranen over mijn gezicht. Nu zo âs avonds in bed begin ik mij toch te schamen, terwijl ik wel weet dat de tandarts het allang is vergeten of niet boeiend vindt.
Ach gos. Ik maak wel eens schrikgeluidjes en vond dat eerst ook gĂȘnant maar besef inmiddels dat dat geen zin heeft- je zal vast niet de eerste of de laatste zijn. Is gewoon een manier van je lichaam om met de stress te dealen.
@Dotje jep heb wel eens gehuild. Ik moest een wortelkanaalbehandeling en toen ik net in de stoel lag een potje gejankt. Tandarts reageerde heel lief. En ik denk ook dat dit vaker voorkomt dan dat wij misschien denken.
Ja ik heb weleens gehuild voor een behandeling bij de mondhygiëniste. De keer daarvoor was het echt super pijnlijk, dus daarom was ik erg bang waardoor ik moest huilen. Ze vonden het niet erg, ik denk dat dit ook wel vaker gebeurd.
Wat erg! Ik zou een klacht indienen.
Vriendin, ik kom al huilend binnen. Echt they donât care and understand. Ik kan niet eens aan de telefoon fatsoenlijk vertellen wat er aan de hand is als ik klachten heb omdat ik dan al begin met huilen hahahahahaha. @Salem was het echt een officele factuur of alvast op voorhand? Nog steeds een mega bedrag, mijn implantaat koste ongeveer 1800 euro. Dus 6000+ is echt ziek veel.
Ik ook tijdens mijn weekendbezoek voor een spoed wortelkanaalbehandeling bij een onbekende tandarts. Toen ik de spuiten zag liggen ging ik.
Dit herken ik echt precies zo! Al jaren niet naar de tandarts geweest, toch die stap weer gezet en bij het invullen van het intake formulier ook aangegeven. Toen werd ik gebeld om een afspraak te maken, huilen. Voor de afspraak, huilen. Tijdens de afspraak, huilen.
En ze waren allemaal super lief en begripvol
Dank allemaal voor jullie reacties! Allereerst wat rot dat jullie ook moesten huilen bij de tandarts. En gelukkig waren de tandartsen en mondhygiĂ«nisten begripvol! Toch wel âfijnâ om te horen dat ik niet de enige ben. Wist ik ook wel, maar iedereen zit altijd zo chill in de wachtruimte of gaat even snel tussendoor naar de tandarts alsof het de kapper is. Gebeurt inderdaad denk ik (helaas) vaker dan we denken.
Edit: en herkenbaar ook huilen tijdens het maken van de afspraak
Was de begroting, tekenen indien akkoord. Niet gedaan gelukkig.
Iemand ervaring met tanden bleken bij de tandarts? Ben benieuwd hoeveel effect ik kan verwachten en of gevoeligheid lang aanhoudt.