Het tanden/tandarts topic

Ja, twee weken lang dagelijks gel in een bitje. Het was prijzig maar het effect was minimaal en de assistente gaf aan dat zij de gel zelf veel langer laat zitten dan aangegeven omdat het anders niet zo effectief is. Geen last van gevoeligheid. Ik gebruik zelf dan liever Crest Whitestrips maar die zijn wel schadelijker van wat ik ervan begrijp

Oja en in de periode mag je niks met kleurstoffen eten dus dat is ook best wel een gedoe

2 likes

Ah dat klinkt niet echt positief. Veel moeite en geld voor weinig effect :sweat_smile:.

2 likes

Heeft iemand ervaring met bitjes bij kaakklemmen?

Ik! Wat wil je weten?

1 like

Ik heb erg veel last van m’n kiezen, na een bezoek aan de tandarts blijkt dit te komen door klemmen. Ik let er overdag heel goed op maar ik vrees dat ik het 's nachts ook doe…

Nu overweeg ik een bitje en vraag ik me af of het helpt? En zo ja, welke heb je?

Ik heb ook een bitje en het helpt met het beschermen van m’n kiezen. Voor het klemmen ben ik naar een kaakfysio geweest en daar is het eerst los gemasseerd en heb ik oefeningen meegekregen om het te verminderen. Vind deze combi echt top, met alleen een bitje pak je niet de oorzaak aan.

1 like

Heb je een bitje op maat?

En nee, eens hoor, het is symptoombestrijding. Maar er speelt op dit moment zoveel in m’n leven dat ik op dit moment geen energie heb om nog meer afspraken te plannen :sweat_smile:. Het klemmen is ook een gevolg van stress.

1 like

Snap ik! Bij mij was het tijdens een stressvolle periode ook heel erg. Op YouTube kun je ook video’s vinden met oefeningen en massages, misschien is dat iets? Dan hoef je ook niet ergens heen.

Deze bijvoorbeeld:

Ik heb er een beetje doorheen gescrolld en veel van deze oefeningen deed ik ook bij de fysio.

Ik heb een bitje laten maken bij de tandarts. Het was wel duur vond ik, maar in vind het het wel waard.

2 likes

Een bitje helpt niet tegen het klemmen zelf, maar wel tegen het slijten van je tanden en kiezen. Heb wel minder vermoeide kaken overdag erdoor. Ik heb ‘m gewoon bij de tandarts laten maken. Was 150 euro geloof ik.

2 likes

Aah wat lief! Thx! Ik ga deze oefeningen zeker doen. Ik hoop dat het helpt. :no_mouth:, echt een vervelend gevoel.

@Nude jij ook bedankt voor het delen van je ervaring.

Je kunt overigens ook Botox in je kaakspieren laten spuiten

1 like

Goeie tip! Ga ik ook naar kijken.

Morgen moet er een verstandskies uit en ik zie er echt tegenop. Ik heb nu helemaal geen last van die kies maar volgens de foto zit er een gaatje en de wortel groeit te ver naar boven en dat kan last gaan geven.
Maar ik ben toch bang voor de napijn en het herstel.

Edit: het is me vooralsnog 100% meegevallen! Beetje beurs maar geen pijn verder. Dus misschien een hart onder de riem voor anderen die nog moeten :sweat_smile:

2 likes

Hebben jullie wel eens iets van een koptelefoon op bij de tandarts? Ik moet morgen naar de mondhygiënist en ik wil iets meenemen tegen die vreselijke hoge piepgeluiden van die apparaten maar weet niet of oordopjes of koptelefoon het beste is. De trilling zit natuurlijk in je mond en misschien versterkt een ANC koptelefoon dat juist?

Dat boren hoor je ook via botgeleiding dus ik denk inderdaad dat het weinig helpt, maa the kan het meenemen en morgen met de tandarts overleggen misschien?

2 likes

Ik heb laatst gezegd dat ik dat martelwerktuig met die piep niet meer wil en of ze het met de hand wilde schoonmaken. Heeft ze alleen een paar hardnekkige stukjes gedaan met dat ding en de rest met de hand. Was top.

4 likes

Ben er heel blij mee! Heb de bitjes al jaren en bleek één keer per jaar een paar dagen. Geen last van gevoeligheid en heb altijd witte tanden op deze manier :slight_smile:

1 like