Het tanden/tandarts topic

Ja vooral de gevoeligheid bij kou. En met vlagen pijn dus door mn hele gebit en kaak. Ik ben zelfs bij de kaakfysio geweest maar uiteindelijk was de wortelkanaalbehandeling toch de oplossing helaas. Heb je al gebeld?

2 likes

Ja! Kan maandag terecht!

Heeft er iemand een elektrische tandenborstel uit de Oral-B iO serie? Welk model heb je en hoe vaak moet je 'm opladen?

De iO9, en ik denk 1x in de 2 weken opladen.
En ik poets gewoon 2x per dag 2 minuten :wink:

2 likes

Ik heb de io6 en ik laad 'm 1x per week op.

2 likes

Huh mijne staat gewoon standaard op dat oplader ding, tot ik hem gebruik. Die zit altijd in het stopcontact. Wist niet dat mensen hem echt bewust opladen haha

Bij mij ook haha, anders sta ik gegarandeerd ineens zonder batterij in mijn tandenborstel :sweat_smile:

1 like

Op die van mij staat een batterij percentage.

Ik heb gewoon een basic oral-b die je gratis kreeg bij het aanvragen van een zorgverzekering. Dus geen batterij percentage haha

Ik heb een oral b pro van 8 jaar oud en die gaat rood knipperen als die bijna leeg is. Die van m’n dochter niet, dus zij staat weleens met een lege tandenborstel. Maargoed die heeft wel een frozen sticker, dat is ook leuk.

2 likes

Hahaha ja van mijn kind ook. Die heeft lion king stickers maar daardoor zie je dus niet wanneer die leeg is. Zooooo kut gemaakt eigenlijk

Bij mijn oude tandenborstels had ik dit ook altijd, maar nu heb ik die van Smyle en die gaat met gemak 3 maanden mee zonder op te laden. Vind dat zo lekker rustig staan, geen oplader in de badkamer!

1 like

Mijn tanden worden steeds geler lijkt het en ik wil er wat aan doen, maar bleken durf ik eigenlijk niet, ik heb al gevoelige tanden en barsten in het glazuur op mijn voortanden dankzij een overijverige ortho. Is er een tandpasta die echt goed werkt?

1 like

Ik heb precies dit ook. Ik drink ook heel veel thee dus het begint nu wel echt heel te worden. Maar al die behandelingen lijken je tanden nóg gevoeliger te maken.

Sorry geen tips dus maar hier hetzelfde verhaal :sob:

Edit: ik heb veel soorten whitening tandpasta geprobeerd en die werken allemaal niet.

1 like

Ik heb ook heel gevoelige tanden en zou je aanraden niet zelf te gaan dokteren, maar hulp te vragen bij je tandarts. Ik kreeg toen ik in het buitenland woonde een soort polijst tandpasta die de verkleuring van thee en koffie wel grotendeels wegpoetste, wellicht bestaat zoiets ook in nl

2 likes

Ja daarom durf ik er dus ook niet écht iets aan te doen. Dilemma :frowning:

@Tjiftjaf nee ik ga zeker niet zelf aan de gang met allerhande middeltjes! Ik heb volgende week controle dus zal het dan eens bespreken met de tandarts. Ik heb nu toch iets van Colgate meegenomen naar vooralsnog niet echt resultaat…

Edit: verkeerd gequote, ik bedoel @Krekel

1 like

Bij al die middeltjes uit de drogisterij geven merken zelf al aan dat het alleen gaat om een tijdelijk/visueel effect en niet echt bleken

Nee klopt, maar een visueel resultaat zie ik ook niet echt :sweat_smile: