De kaakchirurg stelde voor om 2 te doen
(uiteindelijk was het ook binnen een minuut gepiept), ik heb het maar gedaan en vooralsnog gaat het prima. Hopelijk blijft het goed gaan.
Ja beter 2 hoor! Ben je er sneller vanaf. Ik heb ook 2 tegelijk gedaan. Vond de ingrijp en de napijn etc ook heel erg meevallen! Ging twee dagen daarna weer werken haha! Hoop dat het bij jou ook goed blijft gaan.
Maar goed ook mazzel (bij mij) dat het niet ging ontsteken ed
2 maanden terug heb ik een oppervlakkig gaatje laten vullen en nu doet die kies sinds een week pijn met kou/warmte en druk. Zooo geen zin hier in
vrijdag heb ik weer een afspraak. Ik wist dat het niet goed zou komen want ik stond na 10 minuten buiten terwijl de beste man 3 gaatjes had gevuld.
Iemand hier ervaring met een coronectomie (verwijderen van een deel van de verstandskies, wortels blijven zitten)?
Ik moet over een uur naar de kaakchirurg en ik kijk er meeeeeega tegenop ![]()
Hoe is dit afgelopen?
Ik heb drie weken geleden namelijk een vulling laten vervangen en heb ook last gekregen (terwijl ik dat niet had). Kan aan die kant niet kauwen en blijft zeurend pijn doen.
Ik, wel onder narcose i.v.m. complexiteit, helemaal prima gegaan. Geen pijn gehad en herstel was ook boven verwachting.
Ze hebben een foto gemaakt en zien een heel klein haarscheurtje. Maar het is zo klein dat ze er niks mee kunnen… echt heel balen. Wel groene elmex tandpasta gekregen, dus dat moet ik gebruiken voortaan.
Ughhh wat irritant. Van zo:n pijn word je helemaal bewust he, hoop dat de groene elemex werkt!
Ulgh ik vond de behandeling uiteindelijk niet prettig en eng maar het viel me mee.
Ook weinig pijn maar ik voel me wel al 4 dagen echt een soort ziekig erdoor.
En wat de fak ik heb nu zo’n vieze geur/smaak in m’n mond? Echt gatver
Hadden anderen dit ook na het trekken van kiezen?
Ik hoop dat ik me nog geen zorgen hoef te maken om een infectie ![]()
Ik herken dat ook wel, heb daar toen ook voor naar de tandarts gebeld omdat ik dacht dat het ontstoken was maar zij gaven toen aan dat zo lang ik geen koorts of iets had en wel elke dag het idee had dat het weer een stukje beter ging, dat het vermoedelijk gewoon (klinkt echt goor dit, sorry) wondvocht was en dat dat er ook wel gewoon bij hoorde. Maar als je er echt over twijfelt gewoon je tandarts bellen hoor
Na verwijdering van mijn verstandskiezen had ik dit heel erg! Maar kwam vnl door niet goed tanden kunnen poetsen, mondspoeling met smaakje en weinig vaste dingen kunnen eten. Bah die smaak vond ik nog erger dan pijn
Ik had na m’n verstandskies ook een vieze smaak en moest wel terugkomen. Zou dus wel even bellen, dan stellen zij de goede vragen om te bepalen of ze er iets mee moeten. Ik moest het na een hele smerige schoonmaak daar daarna zelf thuis ook met een spuitje schoonspuiten in de holte zeg maar vd wond.
Ah shit ik ga morgen toch maar even bellen voor de zekerheid. Ik heb ook nog steeds niet helemaal gevoel terug in mijn tong namelijk.
Echt tering kut deze dingen icm een angstoornis ![]()
Ohh nee, sorry ik wilde je niet bang maken! Na het schoonmaken voelde het bij mij gelijk rustiger en beter. En het is niet gaan ontsteken omdat het op tijd was! Maar bij meerdere mensen was een vieze smaak dus gewoon onderdeel van een normaal proces.
Oh nee ik word niet specifiek bang van jouw verhaal hoor haha.
Ik lees vooral (jajajaja ik moet niks opzoeken) over mensen die nooit meer het gevoel in hun tong terugkregen
of een mega infectie kregen.
Gek genoeg lijkt het qua gevoeligheid met kou en warmte te helpen. Echter doet het nog wel pijn als ik er mee probeer te kauwen.
Ben jij inmiddels al terug gegaan?
Nee nog niet, de pijn lijkt opeens toch wat af te nemen. Dus ik zie het nog even aan. Ik hoop dat voor jou de pijn ook wat minder wordt.
Hé gatver net gebeld naar de kaakchirurg en mijn zenuw is waarschijnlijk toch wat beschadigd of in ieder geval gekneusd. En het kan maanden duren voor het weer beter is ![]()
En voor de geur zeiden ze dat ik gewoon goed moet schoonmaken met zo’n monoject. Maar ohhhhh jongens DIE GEUR
![]()
Ik durf amper op straat joh. Ik heb er zelf altijd zo’n hekel aan als ik mondgeur ruik bij anderen.
Ik lig momenteel wakker van de pijn in mn mond. Echt zo’n mega scherpe bonzende pijn. Heb al een tijdje bij 1 tand dat het heel gevoelig is met warm/koud. Paar maanden geleden voor controle bij de tandarts en die zei dat het (nog geen) wortelkanaal ontsteking was.
Dit lijkt nu aan de onder kant te zitten en die tand zit aan de bovenkant. Maar kan het niet heel goed onderscheiden. Heb al paracetamol ingenomen maar het wordt niet minder. Word er echt een beetje gek van.
Morgenochtend gelijk de tandarts bellen. Maar kan niet (weer) onder werktijd weg deze week dus hoooop dat ze ‘s avonds plek hebben maar zal wel niet ![]()
Oooh wat een ellende!! Ik heb dit een tijdje geleden ook gehad en kon soms ook niet goed aanwijzen waar het nou zat. Het leek soms wel of m’n hele gebit zeer deed. Maar het bleef wel 1 kies die heel gevoelig bleef bij kou. Ik heb er achteraf echt te lang mee gelopen dus zeker bellen inderdaad!
, zeker als je er niet van kan slapen.