Het tanden/tandarts topic

Het zal vast kunnen maar het lijkt mij niet fijn. Ik had hetzelfde als Krekel, eerst links boven en onder, en later pas rechts boven en onder. Dat is handig want dan kan je tijdens het herstel gewoon aan één kant van je mond kauwen.
Ik had er niet eens veel last van (als ik het vergelijk met wat ik van sommige mensen hoorde) en ik heb toch zeker een week gewoon niet echt met die kant van mijn mond gekauwd. Het is lang geleden dus ik weet niet zeker of dat ook echt niet ging, maar het is gewoon niet zo fijn vind ik.

Lastig in jouw geval, ik snap ook wel dat het fijn is als je er in één keer vanaf bent. Maar ik denk dat ik het liever apart zou doen.

2 likes

Ik mocht destijds ter plaatse kiezen. De kaakchirurg zei dat er vaak maximaal 1 gaat ontsteken als je er 2 laat trekken dus daarom raadde hij 2 tegelijk aan. Heb ik maar gedaan, was ik er ook meteen vanaf. Het was mijn onderkaak, links en rechts. Was even vervelend tijdens de terugreis, ik moest met het OV en omdat ik mijn hele kin niet voelde door de verdoving was ik steeds bang dat ik liep te kwijlen zonder dat ik het door had hahaha. Praten en slikken was ook moeilijk door verdoofde tong, maar zodra de verdoving wegtrok was dat probleem ook weg.

De eerste dag als een verlepte mus op de bank gezeten, daarna een paar dagen vooral slappe zooi gegeten en daarna ging het wel weer. In totaal 0 ontstekingen gekregen gelukkig.

1 like

Bij mij deden ze niet beiden kanten in 1x omdat je anders te verdoofd bent, vgm kans dat je tong dan naar achter kan zakken of zo iets? Dus ook 1x links boven en onder en de andere keer rechts boven en onder.

1 like

@Krekel @Vuurvliegje @sashiko @waschbier Bedankt voor de reacties. Heb vandaag weer contact opgenomen en toen was het verhaal dat ze inderdaad maar 1 tegelijk doen. Hoe onduidelijk kan het zijn! Ben benieuwd. Ik ga morgen al. :hole:

3 likes

Hoe ging het?

De kaakchirurg stelde voor om 2 te doen :laughing: (uiteindelijk was het ook binnen een minuut gepiept), ik heb het maar gedaan en vooralsnog gaat het prima. Hopelijk blijft het goed gaan.

2 likes

Ja beter 2 hoor! Ben je er sneller vanaf. Ik heb ook 2 tegelijk gedaan. Vond de ingrijp en de napijn etc ook heel erg meevallen! Ging twee dagen daarna weer werken haha! Hoop dat het bij jou ook goed blijft gaan.

Maar goed ook mazzel (bij mij) dat het niet ging ontsteken ed

1 like

Ik heb last van een ontsteking bij het tandvlees boven mijn onderste verstandskies die aan het doorkomen is. Maar ik heb echt het gevoel dat ik me er ziek door voel? Kan dat?

Voel me echt gaar en misselijk en gewoon mweh.

Gelukkig wel een plekje kunnen krijgen bij de tandarts morgen, ik hoop dat die iets van verlichting kan brengen.

1 like

2 maanden terug heb ik een oppervlakkig gaatje laten vullen en nu doet die kies sinds een week pijn met kou/warmte en druk. Zooo geen zin hier in :frowning: vrijdag heb ik weer een afspraak. Ik wist dat het niet goed zou komen want ik stond na 10 minuten buiten terwijl de beste man 3 gaatjes had gevuld.