Het The Ordinary / Deciem topic

hahahaha ik heb deze lijst precies ook zo gekregen! Droge rode bultjes huid buddies :heart:

1 like

Haha, zo’n buddy heb ik altijd al willen hebben :dancing_men: Gebruik je ze ook allemaal of niet? En werken ze goed voor jou?

1 like

Ik gebruik een aantal, niacinamide had ik al geprobeerd en dat maakt m’n huid alleen maar onzuiverder helaas. Het werkt wel goed voor m’n zusje. De squalane is te olie achtig voor mij, ik gebruik m’n eigen dagcrème met spf. De hyaluronic Acid, azalaic acid en mandalic acid vind ik wel allemaal heel fijn! Ik gebruik hyaluronic Acid + dagcrème sochtends, en mandalic acid + azalaic acid savonds ivm tijd en rullen enzo.

Probeer het wel allemaal stap voor stap te introduceren, niet meteen alles gaan gebruiken. Als je dan ergens positief of juist negatief op reageert, weet je ook aan welk product het ligt en zo kan je huid ook wennen!

Ben ook even aan het kijken wat ik met de korting wil kopen… Zo moeilijk om me in te houden. Tot nu toe heb ik:

• Marula oil (nieuw)
  • Squalane (back-up)
  • AHA + BHA peeling solution (back-up)
  • Ascorbic acid 8% + Alpha arbutin 2% (in plaats van mijn huidige Ascorbyl glucoside solution)
  • Hyaluronic acid 2% + B5 (nieuw)
  • Niacinamide 10% + Zinc 1% (twijfel ik nog over)
  • Retinol 0,2% in squalane (in plaats van mijn huidige Granative retinoid emulsion)

Meningen? En no worries, ik ga niet alles in één keer in mijn routine introduceren.

Zijn hier mensen die al eens Buffet + Copper peptides gebruikt hebben en verschil merken met de gewone Buffet? Ik ben een heel grote fan van Buffet en twijfel nu om de variant met Copper peptides te kopen, maar heb geen zin om het driedubbele van de prijs te betalen als jullie toch niet echt verschil merken …

Ja, een vriendin nam een keer per ongeluk die met copper peptides mee, en ik ontdekte het pas, toen ik 2 weken later het flesje openmaakte. Ik verwachtte er niets van, maar na een maand merkte ik dat mijn huid nog rustiger en zachter was, dan ik gewend was. Het volgende flesje was weer een gewone, maar ik verlangde terug naar het blauwe spulletje en sindsdien koop ik die!

1 like

Ha thanks voor je minireview :smile: Ik denk wel dat ik hem ga halen dan!

1 like

Even een review over de serum foundation: niet te dekkend (net goed voor mij, wil dat mijn lichte roodheid en kleine vlekjes wat verborgen worden), wel niet geschikt voor lange dagen vind ik zelf want savonds zie je er niet megaveel van, zeker niet op wangen/neus/voorhoofd
Relatief zuinig in gebruik en goede kleur (niet te oranje oid)

1 like

Heeft iemand hier ervaring met de ‘multi peptide serum for hair density’? Ik heb nu een behoorlijk droge hoofdhuid en het lijkt me een fijne verzorging maar ben bang dat het nogal vettig wordt aangezien je het op je hoofdhuid moet inmasseren en laten zitten zonder uit te wassen

Ja ik! Het valt heel erg mee hoe vet je hoofdhuid ervan wordt. Wel een klein beetje maar ik heb al best droog haar van mezelf dus merkte het niet extreem. Ben er ook niet zeker van dat het echt heeft geholpen, ik gebruikte het omdat ik zo’n erge haaruitval heb gehad. Er is wel een hoop nieuw haar bij maar of dat echt door het serum kwam. Maar het was meer ‘voor dat geld kan ik het altijd proberen’.

Top, dankjewel! Ja zeker met de 23% korting nu is het geen geld dus ik ga het gewoon proberen.

Ik heb hem gebruikt omdat ik minder producten in mij haar wil. Het geeft een beetje volume bij mij. Mijn vriend heeft een last van jeuk en een gevoelige hoofdhuid en hij was er ook heel blij mee! Aanrader dus wel!

1 like

Hier ook goede ervaring mee. Mijn haar wordt er niet heel vet van, je kunt het ook goed plaatselijk aanbrengen met de dropper. Het is heel fijn voor je hoofdhuid, zeker een droge. Ik zou het voornamelijk aanraden voor verbetering van je hoofdhuid. De belofte dat je er meer haar van krijgt is volgens mij bullshit.

Ik gebruik het voor het slapen gaan en dan was ik het er de volgende ochtend uit

Hallo!
Kan iemand mij toevallig helpen?
Ik heb vandaag deze producten aangeschaft:

1. Glycolic acid 7% toning solution
  2. Niacinamide 10% + Zinc 1%
  3. Hyaluronic Acid 2% + B5
    Ik heb een vette t zone met actieve acne en littekens ervan en normale wangen. wat is de juiste volgorde van deze producten?
    Verder gebruik ik normaal een oogmakeup remover van kruidvat, een miccelair water van nivea en of een l’oreal creme of een creme van la roche posay

Is er iemand die mij hiermee op weg kan helpen?

Op de website heb je een hele uitleg en informatie over volgorde als je meer wil weten. De twee laatste maken niet uit want die zijn op dezelfde basis en ik denk dat je de toner ervoor moet doen, want na de twee onderste sluit je af met crème

@Krekel @TanteBetje @odile thanks voor de reviews! Moeite waard dus, ik ga hem bestellen

1 like

Ik denk dat ik ga stoppen met de aha/bha peeling omdat ik laat heb van kleine bloedvaatjes en ik las dat hevige peelings dit erger kunnen maken. Ik heb nu de lactic acid 5% besteld want ik las dat dat de mildste was? Klopt dat?

Eigenlijk zou ik het liefst nog wel salicylic acid gebruiken of kam ik daar ook beter mee stoppen?

Bedoel je couperose? Want dan is salycilic acid wel goed. Alleen hoor ik dat TO de samenstelling al meerdere keren heeft aangepast en met veel klachten tot gevolg. Misschien dan maar beter voor die van Paula’s Choice gaan.
En heb je al eens gedacht aan IPL of laser? Dat kan het best goed oplossen. Kijk ook eens op Jetske haar blog, heeft ze best wat over geschreven.

2 likes