Het The Ordinary / Deciem topic

Die hebben we hier natuurlijk ook weer nodig! :grin:

Er is maar 1 regel: Even inlezen/verdiepen in de producten voordat je hier vragen komt stellen :grin: er zijn hier super veel lieve meiden die met liefde ervaring en kennis van de producten delen maar kom niet met “Ik heb een vette huid, kan je me even vertellen wat ik nodig heb en hoe ik het gebruik? dankje doei!” want dat is niet zo leuk natuurlijk! :grimacing:

Handige links:
Het oude topic (voor hoelang deze nog werkt :roll_eyes: )
Documentje (wel een beetje gedateerd, een deel van het assortiment staat hier nog niet in)

2 likes

Mijn buffet is op en om heel eerlijk te zijn, weet ik niet of het echt iets voor mijn huid heeft gedaan. Toch nog eens kijken naar de andere producten om iets uit te proberen.

1 like

Ik heb echt exact hetzelfde. Automatisch voeg ik hem weer toe aan m’n mandje, maar ik weet eigenlijk niet zo goed waarom. Het is ook wel een product dat preventief tegen rimpels werkt toch? Daarom “durf” ik niet te stoppen hehehe

Je buffet :thinking: Oh het is een product, ik dacht dat je budget bedoelde :sweat_smile:

1 like

wat zijn de ingredienten van buffet exact? In principe is een spf de beste preventie tegen huidveroudering.

1 like

Ingredients
Aqua (Water), Glycerin, Lactococcus Ferment Lysate, Acetyl Hexapeptide-8, Pentapeptide-18, Palmitoyl Tripeptide-1, Palmitoyl Tetrapeptide-7, Palmitoyl Tripeptide-38, Dipeptide Diaminobutyroyl Benzylamide Diacetate, Acetylarginyltryptophyl Diphenylglycine, Sodium Hyaluronate Crosspolymer, Sodium Hyaluronate, Allantoin, Glycine, Alanine, Serine, Valine, Isoleucine, Proline, Threonine, Histidine, Phenylalanine, Arginine, Aspartic Acid, Trehalose, Fructose, Glucose, Maltose, Urea, Sodium PCA, PCA, Sodium Lactate, Citric Acid, Hydroxypropyl Cyclodextrin, Sodium Chloride, Sodium Hydroxide, Butylene Glycol, Pentylene Glycol, Acacia Senegal Gum, Xanthan Gum, Carbomer, Polysorbate 20, PPG-26-Buteth-26, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Trisodium Ethylenediamine Disuccinate, Ethoxydiglycol, Sodium Benzoate, Caprylyl Glycol, Ethylhexylglycerin, Phenoxyethanol, Chlorphenesin.

2 likes

hmm op het eerste zicht zou het wel moeten werken, al is het altijd moeilijk om te zeggen aangezien de concentratie gissen is buiten de volgorde in een lijst. Dat Acetyl Hexapeptide bijvoorbeeld zou actief tegen rimpels werken bij een hoge concentratie wat vergeleken wordt met botox in de zin dat het rimpels als gevolg van beweging; in een test met 10% concentratie bleek dat de rimpeldiepte af neemt met 17% na vijftien dagen bijvoorbeeld. Zoals ik het begrijp doet dit niets proactief echter.

Als ik de lijst verder ontleed komen veel van de ingrediënten overeen qua functie en gebruik met dat hexapeptide. Simpel gezegd is het Buffet dus vooral een goed product als je al zichtbare rimpels hebt die je wilt verminderen. En dan nog is het waarschijnlijk niet iets dat permanent is. Qua voorkomen zal een goede SPF, leren je gezichtsspieren onder controle houden en de celvernieuwing stimuleren met AHA’s and vitamine C meer effect hebben.

Ik ben persoonlijk ook wel huiverig voor The ordinary omdat die Brandon gast in het verleden expliciet heeft gezegd dat het niet uitmaakt of hun rauwe ingrediënten van een constante, goede kwaliteit is als ze maar kunnen produceren.

2 likes

Mocht het nog niet duidelijk zijn: Glycolic Acid Toning Solution werkt heel goed tegen keratosis pilaris!

4 likes

Ik hou van dit soort posts :heart_eyes: Thanks!

Dat wat je zegt over de kwaliteit vind ik wel zorgwekkend, ik wist niet dat die mafkees dat heeft gezegd. Sowieso gun ik eigenlijk mijn euro’s niet aan die kerel… maar voor alsnog ben ik wel erg tevreden met de producten, dus moet het er maar mee doen he :roll_eyes:

2 likes

@Ainu nou, dat is nog wel het minst controversiële wat hij de afgelopen maanden heeft gezegd/gedaan. Gaat niet helemaal lekker met die gast.

2 likes

Thank you! Ik dacht dat ik er maar gewoon mee moest leren leven.

@Flexican @Lula ja klopt hoor! die gast is echt geschift, daarom dat ik ook geen producten heb besteld toen ik echt interesse voor het merk kreeg

1 like

Zou je wat meer over je ervaring willen delen? Mn vriend heeft hier supererge last van maar wilt niets meer proberen omdat tot nu toe niets effect gehad heeft

Ohh dit wil ik wel eens proberen! Hoe vaak moet je het dan gebruiken om verschil te zien?

Ik ben @VickyViolence niet, maar ik heb ook keratosis pilaris op mijn armen en gebruik ook de glycolic acid. Ik doe het elke avond met een wattenschijfje, zoals ik het zou aanbrengen op mijn gezicht. Het lost heel zacht die harde laag op en zorgt dus voor exfoliatie zonder irritatie, wat een scrub wel kan hebben door zo grof te zijn. Daarna doe ik er bodylotion op en het maakt echt een groot verschil! Je moet het wel een aantal weken volhouden voor het resultaat echt zichtbaar is, maar dat hangt misschien ook af van de ernst van de situatie en van persoon tot persoon.

4 likes

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Klinkt heel erg goed, ik ga het binnenkort eens bestellen :slightly_smiling_face:

Zoals Isha al zei, iedere avond met een wattenschijfje aanbrengen waar nodig! Bij mij duurde het ongeveer een maandje voor ik echt verschil ging zien. Nu onderhoud ik het zo’n twee keer per week en heb ik dus nog maar sporadisch een bolletje.

Smeer wel voldoende SPF want chemische exfolianten maken je huid een stuk gevoeliger aan UV-straling! (En je wil natuurlijk geen pigmentvlekken ipv rode bolletjes he)

3 likes

Eind deze maand verwachten ze de SPF te kunnen lanceren! :grin:

5 likes

Dan toch nog even wachten met bestelling nummer 2… zal vast snel uitverkocht zijn, of niet?:thinking:

Oke, ik heb de openingspost gelezen en hoop niet dat ik overkom als iemand die maar ‘even komt vragen’ wat ze moet gebruiken. Ik doe momenteel vrijwel niks aan skincare. Ja ik haal mijn make-up eraf en ik gebruik dagcreme, maar that’s it. Toen ik op dit topic stuitte (oude forum) ben ik me een beetje gaan verdiepen en tot de conclusie gekomen dat ik dit ook wil.
Ik heb een gecombineerde / vette huid (hele vette t zone). Vandaag heb ik me de hele dag ongeveer verdiept in het samenstellen van een routine. Ik ben hierop uitgekomen:

Ochtend:

  • micellair gel
  • Buffet
  • Niacinamide 10% + Zinc 1%
  • 100% Plant-Derived Squalane
  • 100% Cold-Pressed Virgin Marula Oil
  • Natural Moisturizing Factors + HA

Avond:

  • micellair gel
  • Buffet
  • Ascorbyl Glucoside Solution 12% (waterbasis vit. C)
  • Salicylic Acid 2% Solution
  • 100% Plant-Derived Squalane
  • 100% Cold-Pressed Virgin Marula Oil
  • Natural Moisturizing Factors + HA

Ziet dit er goed uit, of is het overkill? Twijfel een beetje of ik alles op de goede volgorde heb gezet. Ik sta op het punt te bestellen, maar misschien toch even wachten op de SPF.

1 like