Het vies lekker eten topic

Geeen idee of het echt iets Gronings is! Dacht dat boekweitmeel in principe iets algemeens is.

2 likes

Jaaa poffert ken ik ook. Zoek alleen altijd de krenten eruit want die vind ik vies :'D

2 likes

Ik weet niet of het “hoort” maar op de bodem van de pan werd bij mij in de familie ook spek gedaan. Zooo lekker :drooling_face: daarmee begon denk ik m’n zoet-zout fascinatie al hahaha

2 likes

Je kunt het gewoon online bestellen bij deze (hele fijne) bakker:
https://groningerpoffert.nl/

1 like

l[quote=“Citroenlimonade, post:140, topic:11523”]
Wij aten vroeger ook dessert rijst met roomboter, kaneel en basterdsuiker. Dat is ook zo lekker als avondeten. Echt troost voer, haha.
[/quote]

Ik vind dat zo lekker! Ik kreeg dat vroeger wel eens op zaterdagmiddag als lunch, vooral als m’n oma er was. Nu eet ik het eens per jaar en dan geniet ik er zo van, sowieso omdat het vet lekker is maar ik heb er ook een nostalgisch gevoel bij.

1 like

Geniaal!
Ik wist niet dat 't in een tulbandvorm gebakken werd?? Vanuit mijn familie ben ik gewend dat 't gewoon in een braadpan werd gemaakt :rofl:

1 like

Dankjewel! Mijn (Groningse)vriend die al jaren in het westen woont zal hier heel blij mee zijn!

1 like

Geen dank! Geniet ervan!

afbeelding

afbeelding

8 likes

Deze:

11 likes

Een wrap met stroop, soort van snelle pannenkoek

image
Beter dan chips

15 likes

Ooooh mijn vader maakte dat vroeger ook maar dan met speklapjes, ken niemand die dat ook at! Vond dat altijd zo lekker maar als ik het zelf maak is het het net niet.

1 like

Ohh dit doet mij denken aan zondagochtend vroeger, we aten dan altijd gebakken spek met roggebrood en dat brood dipte we dan in het vet in de pan. Echt belachelijk slecht maar zĂł lekker

1 like

Oooh ja wij deden dit met jus van gehaktballen, de dag erna met ontbijt wit brood erin dopen :heart_eyes:

1 like

Ik vond het vroeger ook altijd heel lekker en ken niemand die dat thuis ook at.
Sinds ik het huis uit ben heb ik het nooit meer gegeten.

1 like

Laatst werd er iets gezegd over zo’n maaltijdpakket van knor ofzo met enchiladas? Dat die een hele lekkere saus had? Weet niet meer welk topic het was maar ik wil die uitproberen maar weet niet meer welke het was hahaha

Jaaa thanks! Van de knor ook?

Oh ja die rijst met melk, kaneel en suiker. Zo lekker! Kreeg ik vroeger als ik ziek was/buikgriep had. Makkelijk verteerbaar en toch lekker smaakvol door de suiker en kaneel.

Toen ik eind vorig jaar ziek was voor het eerst voor mezelf gemaakt, het was nog steeds heerlijk :heart_eyes:

4 likes

Aardappelpuree voor ovenschotels.