Hoe koud/warm is het nu in je huis?

woonkamer nu 24, vrees voor de komende dagen. we hebben de 32 ooit al aangetikt.

slaapkamer met airco 20 graden. ik kwam binnen en mijn vriend lag onder zn dekbed een boekje te lezen.

1 like

33 graden, slaapkamer nog warmer

27,5, kan ermee leven. Alles boven de 30 in huis echt holy shit, hoe houden jullie het vol?

Ik heb grote ramen waar de zon een groot deel van de dag op schijnt en zielige gordijnen (vitrages) die zonlicht/warmte niet buiten houden en stenen muren waar de warmte juist in gaat zitten.
Zit er nu aan te denken om jaloezieƫn of rolgordijnen op te gaan hangen die de hele dag dicht kunnen om de warmte enigszins buiten te houden.
Is het ƩƩn dan beter dan het ander?

22 graden toen ik gister thuiskwam, pas daarna kwam de zon op de tuindeuren te staan en werd het uiteindelijk 23,5. Ik vind het goed te doen zo.

Beneden 22,5 nu. Maar boven was het wel warmer. Kon ook niet slapen door de warmte en op een gegeven moment werd ik helemaal onrustig omdat ik dacht help ik moet slapen want morgen dit en dat.

Je moet juist buiten iets voor de ramen hebben. Als het door je gordijnen regen gehouden moet worden, is de warmte immers al binnen. Dus zo’n schaduwdoek zoals @Sedana zegt, is wel een goed idee.

2 likes

Ik was vanmorgen teleurgesteld dat het 24.2°C was.
Ik weet dat dit heel dragelijk is, maar doordat ik vroeg wil gaan slapen moet ik mijn ramen open zetten als het buiten nog warmer is dan binnen. Dus ik begin eerst nog meer op te warmen voordat de nacht het kan afkoelen. Ik ben rond 6 uur 's morgens de deur uit, terwijl het eigenlijk nog een uur langer zou kunnen afkoelen. Beetje frustrerend dit.

Toen ik vanochtend beneden kwam was het 23,5 graad.
Hopelijk warmt het de komende tijd niet te veel op.

24 graden, dat is nog wel te doen.

Volgens mij kun je dan beter je ramen dichthouden.
Ik werd om 2u even wakker en heb toen alles open gedaan.

Toen ik beneden kwam voelde dat aangenaam koel, maar daar was het 25 graden, dus vraag me af hoeveel het boven is…

24.5 (in de woonkamer)

26 graden nu maar dat zal straks nog wel meer worden.

23 graden

Ja, kan wel zijn dat ik het dan beter helemaal toe houd als ik al wil gaan slapen voordat het aan het afkoelen is. Ga ik vanavond doen.
Nog beter is wekker zetten om 00.00 uur om dan open te zetten, maar ik weet van mezelf dat ik dan boos word op de wekker. :slight_smile:

1 like

25,5

30,5 hier!
Ik denk dat ik alleen echt niet wil weten hoe warm 't straks boven is… Dat wordt beneden slapen vannacht.

26,5 Beneden, boven 3582,6.

1 like

Beneden 27 boven gevoelstemperatuur 47.

27,5. Nu net alles tegen elkaar open gezet aangezien het hier nu een beetje gaat waaien. Dus hopelijk koelt het wat verder af