Hoe koud/warm is het nu in je huis?

Zoo dit had ik gisteren. Bij ons is het nog 28gr binnen en ik moest gewoon echt stofzuigen. Nouuuu het zweet liep gewoon in mijn nek en echt brr. Ben toen buiten gaan zitten om af te koelen hahah

15 graden en ik krijg het gewoon niet warmer, het is zo verschrikkelijk slecht geïsoleerd :frowning:

20.5
Als ik de verwarming uit zet zakt het meteen naar 17

Hij zegt 21, maar het voelt eerder als 12

12 facking graden mijn ketel heeft het begeven en kan nog zeker minimaal 1 week wachten tot ik een nieuwe krijg fml

Wow dit is wel echt héél koud! Hoe houd je jezelf warm?

Broek, deken, trui, sjaal en zo dicht mogelijk bij de verwarming zitten maar 't houdt niet over.

Vraag me af of ik mijn woningcorporatie hier eens naar kan vragen, of ze ook nadenken over isolatiewerkzaamheden, maar ben bang dat dat in dit oude pand te duur en veel werk is voor ze.

1 like

Onee een week lang lijden. Sterkte!

Thanks
Heb gelukkig een elektrisch kacheltje maar durf die niet de hele dag en nacht aan te houden

1 like

Nou, dat zijn ze verplicht.
Dit is geen derde wereld land.

Als de woningcorporatie niet meewerkt, dan is de gemeente verplicht iets te doen. Dit is volledig in strijd met letterlijk alle regels mbt leefbare huisvesting.

Heb je überhaupt wel centrale verwarming of een gaskachel?
Mijn huis is echt tyfus slecht geïsoleerd (jaren 30 woning aan het water) maar zelfs ik krijg het met verwarming aan tot 21 graden.

15 graden hier nu, maar eerder vanavond 17. Voelt warmer, want goed geïsoleerd en ik zit tussen 3 huizen (2 naast, 1 onder) in. Tot dusver heb ik de verwarming hooguit 1 uur aan per dag.

16,5 graad dus snel de verwarming aan voor het thuiswerken.

17 graden precies goed als ik ga sporten. Nu gaat de kachel aan op 20 graden.

16, de cv ketel is weer eens kapot. Al zolang gezeik met dit ding. Paar maanden terug was er weer een monteur geweest en toen dacht ik echt dat hij het gefixt had, ging maanden goed. Maar nu net nu het zo koud is, heeft hij natuurlijk weer continu storing.

Ik vrees dus dat we een nieuwe cv ketel moeten omdat hij blijkbaar niet gemaakt kan worden. Maar dat is zo duur :pensive:.

Nou, de zon schijnt een beetje en het is hierbinnen nu 26 graden. 🥲 Gelukkig is het nu alleen in de woonkamer zo heet.

Wij zijn eind vorig jaar verhuisd naar dit huis, dus erg benieuwd naar de zomer. Dat het nu al zo warm is, komt omdat ons huis op het zuiden zit en we ruim acht meter aan ramen hebben.

18 graden nu. Ben benieuwd hoe dat van de zomer is, want woonde hier niet vorig jaar. Van de winter was het niet heel koud, dus hopelijk in de zomer ook niet heel heet.

Wij hebben in januari een airco laten plaatsen! Nu al zo’n zin in de eerste hittegolf :joy: (normaal hekel aan). Heel benieuwd hoe koel hij het gaat krijgen!

1 like

21,5 alweer…

Het is nu gewoon PRECIES goed. Ik wordt hier intens gelukkig van. Als het komende 5/6 maanden nou gewoon zo is als nu…

5 likes

Same here :hot_face::cry:

1 like