Mijn hond heeft weer nieuwe dingen ontdekt. Hij is nu een jaar en heeft een tijd terug ontdekt dat hij kan traplopen, en net was ik even boven en stond hij op de eettafel toen ik weer beneden was? Het is maar een kleine hond dus geen probleem, maar ik ben zo bang dat hij een keer van de trap valt. We houden de tussendoor nu dicht, maar elke kans die hij ziet sprint hij naar boven. Soms zou ik echt willen weten wat er in zijn hoofd omgaat.
Wat maakt dat je bang bent dat hij van de trap gaat vallen? Ik heb eigenlijk niet anders geweten dan dat mān honden vroeger thuis de trap op en af liepen. Of is het een gevaarlijke trap/is hij nogal omstuimig?
Trap is gewoon normaal, maar hij is klein. Als hij al van boven naar beneden valt door een verkeerde stap heeft hij denk ik alles gebroken in zijn lichaam.
Ik zou het iig wel gelijk afleveren, traplopen is niet goed voor de gewrichten van (kleine) honden
Knippen doen we niet meer sinds we verkeerd hebben geknipt. onze hond heeft lang leven in zijn nagels en zelfs de trimester heeft te ver geknipt.
We hebben een dremel geprobeerd. Echt top en snel! Helaas was onze hond daar ook bang voor haha. Dus nu gebruiken we een voetvijl van de drogist. Werkt ook een stuk beter dan ik had verwacht. Met deze 2 manieren kan je ook een stuk beter zien wanneer je moet stoppen omdat je steeds kleine beetjes kan doen.
Ja klopt! Had er geen verwachtingen van maar vond het verrassend goed werken.
We waren net op bezoek en hadden Chinees gehad en de hond al een paar minuten niet gezien. Kwam niet toen we riepen, was het hem gelukt om uit een zak met afval te eten, waar de lege bakjes in zaten en nu ruikt zijn kop helemaal naar babi pangang haha.
Tijdje geleden deze gekocht en heb m net voor t eerst kunnen gebruiken en werkte echt super makkelijk! Aanrader! Vind vaak met die dingen met een gleufje dat de teek of te groot of te klein is en voor t dan lukt is mān hond al bang in een hoekje gekropen
Het ging laatst nog over speeltjes die niet kapot te krijgen zijn, en wonderlijk genoeg heb ik van deze nu pas een reserve uit de kast hoeven halen. Ze had dit banaantje (van Petface, gekocht bij Morrisons in Engeland) al sinds dag 1 en heb hem nu pas vervangen voor een nieuwe omdat de oude niet meer piept en gewoon goor eruit ziet. Dus, als je op vakantie gaat naar Engeland is dit ook wel een tip
Poeh mijn hart breekt alweer. Ik wil gaan starten met het verlaten van het huis met de fiets. Dit is totaal onbekend voor dār en ze raakt zo in paniek.
Het heeft in het begin een half jaar geduurd voordat ik überhaupt de deur uit kon en ze accepteert het alleen maar als ik in mijn eigen auto stap en deze start en wegrijd. Ik kan niet bij iemand anders instappen of lopend de deur uitgaan (of er moet dan iemand voor haar in huis zijn) Maar ik wil niet afhankelijk zijn van mijn auto. Juist voor een kleine boodschap of bezoek aan ouders/vrienden de fiets te kunnen pakken.
Moet echt weer kleine stapjes gaan maken, fiets staat nu in de tuin en loop er af en toe heen, allemaal doen of het de normaalste zaak van de wereld is. Maar dat vind Nova dus nog van niet⦠Hopelijk komen we er wel, dit hier schrijven geeft ook wel ff stok achter de deur.
Die oogjes die me nu aankijken helpen ook nietā¦
Heeft iemand hier weleens online een tuigje besteld en aan-/afraders naar aanleiding daarvan?
Ik zoek een volledig gevoerd tuigje, evt ook met de optie om hem op maat te laten maken. Mijn hond heeft nu onderstaand tuigje van Ruffwear, maar doordat ze bijna geen haar op haar borst heeft, wordt de huid bij de oksel best wel rood na een tijdje dragen. Ik wil dus een goed gevoerd tuigje. Ze heeft een beetje gekke maten (relatief slanke hals bij een grote borstkas), dus ik weet niet of alle standaard maten op haar afgesteld kunnen worden. Ik zit al te kijken bij Dierenoppas Amersfoort maar er is zooo veel aanbod dat ik hierna eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie.
Oh en het mag een tuigje zijn dat gewoon over haar hoofd kan, dat is nooit een probleem gelukkig.
Ik heb goede ervaringen met dit y-tuig van Anny X. Weet niet of het de juiste maten voor jouw hond zijn maar het is wel een stevig en toch zacht tuig!
Ja, ben ook fan van anny-x tuigen.
Sowieso zijn y-tuigjes de beste keus. H-tuig drukt op borstbeen en dat is pijnlijk.
Tre ponti heeft mooie tuigen. Er is 1 type die geschikt is voor brede borstkasten.
Bij https://www.actievehonden.com/ denken ze fijn mee. Maar weet niet of er wat op de site staat dat geschikt is. Dankzij advies van hun wel een perfect tuigje gevonden voor die van ons, hij zit vaak tussen twee maten in.
@puntjes Ik heb alleen zijn training gedaan via Nina van Tilbeurgh. Konden hem een paar jaar helemaal niet alleen laten en nu zelfs tot 3 uur. Wij hadden in ons vorige huis het raam beplakt dat hij niet naar buiten kon kijken, nu hebben we rolluiken die dicht kunnen. Zo is het dan echt een veilig plekje. En altijd de radio aan.
@Bellaciao Dat merk is geen optie, precies om wat @anon81378386 zegt.
@Bertha Dank je, dan ga ik daar ook eens kijken. Volgens mij hebben ze veel keuze!
Wij hebben er een van DogCopenhagen en dat vind ik wel een fijne en sterke tuig.
Ze hebben ook een winkel, misschien dat je daar toevallig enigszins in de buurt woont! Ik had m opgemeten en overlegd wat voor soort hond het was en wat zij adviseerden zat echt perfect. Had daarvoor drie tuigjes bij hun besteld die hem niet pasten dus was wel fijn
Ik heb een tuigje op maat laten maten van blaire.de
Je kan daar materiaal, pasvorm etc allemaal kiezen en het wordt op maat gemaakt. Je kan ook een leuk printje enzo kiezen als je dat leuk vindt hehe
Mij werd door haar fosters een tuigje aangeraden met borstband ipv een ytuigje, omdat zij ook die ervaring van schuurplekken hadden met hun honden. Maar ik weet dat een y tuigje het meest wordt aangeraden. Ik heb in elk geval niet het idee dat ons tuigje met borstband haar bewegingsvrijheid in de weg zit, pijn doet of schuurt.
Fijn dat het zo gewerkt heeft voor jullie! Het is veel werk maar scheelt zoveel als je die stap eindelijk met een gerust hart kan maken. Knap gedaan ook van jullieā¦
Ik heb voor haar verlatingsangst in het begin (3 jaar geleden) ook begeleiding gehad van een gedragstherapeute. Ze kan nu prima 4 uur alleen zijn als ik dus maar met de auto zelf weg ga, dit moet ook zichtbaar voor haar zijn⦠Het is een hondje met dār eigen maniertjes en heel gehecht aan bepaalde routines. Dus doe het iets anders en paniek. Dus moet dit heel langzaam aan gaan pakken weer en vertrouwen bouwenā¦
Fijn he (*zeer sarcastisch gezegd) dat de buurman van haar oude adres haar zo geterroriseerd heeft als ze even alleen was. Kwamen we allemaal pas naderhand achter. Nadat hij ook het oude baasje ging kleineren en het dus niet meer werkbaar was voor dr oude baasje en Nova zelf. Zaten er beide volledig doorheen.
Hij bleek iedere keer, als het baasje een blok om ging voor het alleen zijn te oefenen, op de ramen, muren en deuren te bonken, door de brievenbus te schreeuwen of over de schutting ging hangen en dan ging schreeuwen naar de hond. Want het blafte en daar had hij last van. En dan ben je een kleine pup dat aan het leren is. Zo erg, kan mij er nog zo boos om maken. Haar oude baasje ziet haar nog met regelmaat en ze zijn wel nog echt dol op elkaar, maar Nova kan niet meer terug naar dat huis helaasā¦