Pff ja vreselijk. Onze hond plast helaas niet in de tuin, dus we moeten wel een paar keer per dag even een rondje. En ze vindt het badje wat we voor haar hebben gekocht jammer genoeg heel eng, loopt ze met een boog omheen. We hebben haar binnen wel gekoeld met een koude natte handdoek op haar buik en pootjes, en dat leek ze fijn te vinden.
We wandelen 5 kwartier met haar in de ochtend naar een groot park waar een zwemvijver is, tussen 6:45 en 8:00. Gewoon rustig tempo en bij de zwemvijver zijn soms wel andere honden waar ze even mee speelt en meteen kan afkoelen in het water. Dan is het 21-23 graden buiten. Om half 12 en om 19:00 een snel plasmomentje van 5 min op het grasveld om de hoek. Gelukkig kan dat allemaal in de schaduw. Daarna geven we haar thuis ijsklontjes en een likmat uit de vriezer. Dan rond 23:00 nog een kwartiertje in de buurt.
We hebben net een mobiele airco in de tuinkast gevonden die de vorige bewoners hebben achtergelaten en die slang kan door het kattenluik naar buiten en sinds vanmiddag hebben we het thuis tot 23 graden kunnen koelen
Ze kan nu weer ineens uren achter elkaar slapen en snurken, terwijl ze daarvoor continu van haar mand naar de vloer en terug verplaatste. Echt fijn, die hadden we eerder moeten vinden.
Ik merk dat mijn eigen leven ook best on hold staat met die warmte. Wil alleen maar thuisblijven om op haar te letten of ze het niet te warm heeft. Heb al een voorstelling geskipt, hou sociale dingen af, wil nergens naartoe pff. Kan niet wachten tot het weer gewoon een temperatuur is buiten en ik dan ook weer leuke dingen met haar kan doen overdag en haar alleen durf te laten.