Ja dat is allemaal heel leuk. Maar voor ons in de zomervakantie met kamperen werkt het gewoon niet.
Als we ergens in een huisje gaan kan hij altijd prima mee. Maar met een tent laat je je hond niet achter in de tent als je naar een museum wil bijvoorbeeld. Of als je met de kinderen naar het zwembad wil, moet altijd een van ons achterblijven met de hond. Of een fietstochtje maken, ga zo maar door.
Vind je post een beetje veroordelend overkomen. We houden zo veel van onze hond, maar in de zomervakantie is het leuker voor iedereen als hij ergens logeert waar hij volledige aandacht krijgt.
Ja dan moet je inderdaad je vakantie anders inrichten, maar dat is nou net m’n punt ![]()
Niemand wordt er blij van als we met onze hond op vakantie zouden gaan, inclusief de hond zelf niet. Hij leeft zijn beste leven bij mijn gepensioneerde schoonouders als wij weg zijn.
Ga voor dit jaar nog wel kijken voor een weekend weg in een speciaal hondenpark, wat niet te ver rijden is.
Jezus, lijkt wel de moedermaffia dit… Prima als jij je vakantie wel op je hond wilt/kunt aanpassen maar het is toch ook niet zo ondenkbaar dat dat niet voor iedereen geldt.
Stel je ff niet zo aan zeg
Ik ben het eens met @Xiomara maar heb dan ook geen kinderen enz om rekening mee te houden en ja bij ons blijft altijd iemand bij de tent en de ander gaat douchen, boodschappen doen enz, naar het zwembad om de beurt enz
Ik zou super graag met mijn hond op vakantie willen maar ze wordt altijd na een half uur wagenziek
(ook in de bus en trein). Dat wil ik niemand aan doen. Is er iemand wiens hond hier ook last van heeft, en zo ja, wat helpt? Ik heb wel eens bij de dierenarts gevraagd voor medicatie maar dat is mega duur en ik ben bang dat ze er niet goed op reageert ![]()
Mijn man en ik zijn de eerste jaren wel eens zonder hond op vakantie gegaan en hij had dan echt een 5 sterren verblijf bij zijn opa en oma. Zowel onze hond als mijn schoonouders vonden het altijd geweldig. Vind/vond het ook leuk en bijzonder dat mijn schoonouders zo’n goede band met hem hadden! Nu hij er niet meer is hebben ze het nog regelmatig over de vakanties met hem ![]()
Ze steken in mijn woonplaats flink hard vuurwerk af bij elk goal
Mijn hondje snapt er niets van, zoooo kut weer. Snap echt niet waarom mensen dat doen.
Ik snap het heel goed hoor, onze hond ging vroeger ook wel eens een weekje naar opa en oma
als wij op vlieg vakantie gingen en vond het geweldig maar zowel mijn ouders als de hond is nu te oud, m’n vader trekt hij snel omver en we willen hem niet achter laten
Ja het moet wel gewoon voor iedereen fijn zijn en goed kunnen. Toen onze hond ouder werd hebben we het ook niet meer gedaan. Hij moest ook medicatie wat hun niet goed lukte om te geven, dus we konden alleen een snel nachtje voor na een bruiloft ofzo en dan snel weer naar hem toe. Maar ik vind het echt niet gek dus als mensen soms zonder hond op vakantie gaan. Op campings zie je ook echt wel vaak honden die je er echt helemaal geen plezier mee doet. Ook goed als je dat gewoon herkent bij je hond en dan wat regelt.
Hoe gaat het met jullie honden in de hitte? Die van mij eet al een aantal dagen minder, maar hij ligt natuurlijk ook vooral stil. Normaal word hij 5 keer per dag uitgelaten, heel fijn maar nu natuurlijk een nadeel. Maak in de vroege ochtend een wandeling, laat hem rond 8 uur nog even plassen en dan in de avond weer, helaas red hij het niet tot na zonsondergang. Ik zet nu dan rond 20:00 de auto aan met airco, en als die koud is zet ik hem in de auto en rij naar het bos zodat hij daar zo kort mogelijk uitgelaten kan worden. Hij doet helaas nooit iets in te tuin, ook niet als hij heel erg moet. Blijft nu dus af en toe bij de deur piepen😅 vind het echt heel sneu maar wil niet dat hij zijn poten verbrand of oververhit raakt. Een puppypad doet hij ook niks op.
Wij hebben onze hond goed getraind op in de tuin plassen en poepen, want na onweer en in de vuurwerkperiode (oktober tot en met januari
) durft ze soms helemaal niet meer te lopen. Dat komt nu dus ook wel van pas. Ik heb de afgelopen dagen eigenlijk alleen ‘s ochtends vroeg met haar gelopen, maar het is echt te warm: ze begint blij maar wordt na een kwartier al slomer enzo. Dus zelfs ‘s ochtends houd ik het bij 30-45 minuten.
Ik voel me schuldig want ze staat soms natuurlijk wel klaar om buiten te gaan omdat ze dat gewend is. Tegelijkertijd is het binnen ook warm en ligt ze heel de dag voor pampus.
Op het moment zijn mijn honden en ik niet thuis, dan zijn ze altijd wat makkelijker met waar ze poepen/plassen. Thuis hebben ze toch favoriete struiken/plukjes gras die ze willen onderplassen en dat is hier minder gelukkig.
Moet zeggen dat ik ook probeer ze overdag zo veel mogelijk binnen te houden, maar als ze echt zelf willen laat ik ze wel naar buiten gaan en mogen ze in hun eigen tempo een stukje lopen. Probeer ze dan wel naar de schaduw te sturen.
Onze jongste hond is wel een kleine psychopaat die midden op de dag in de zon rondjes wil gaan rennen, dus die fluit ik wel terug. En onze oudste is van de week door een wesp gepakt, dus helemaal lekker gaat het hier ook niet.
Bovendien liggen ze het liefste strak tegen mij aan. Dus na het eventuele mini stukje buiten komen ze lekker uitdampen tegen mij aan en s nachts heb ik 2 kacheltjes die komen knuffelen.
Die van ons doet het wel oke, eet gewoon. Laten haar voor 9.00u uit en ‘s avonds weer na 21.00u en dat gaat oke. Tussendoor plast ze in het aangewezen plashoekje in onze tuin zo nodig en verder ligt ze de hele dag te slapen en te chillen.
De hond van de buren doet ook niets in de tuin en die kan het niet zo lang ophouden. Ze hebben speciale hondenschoentjes/sokjes gekocht, en doen rond 12 en 5 een klein rondje van 5 minuten, naar het veldje en terug.
Ik ga rond half7/7 uur in de ochtend naar het bos waar ook een beekje is om even te spelen en veel te laten snuffelen zodat hij mentaal moe is. Rond 4 uur alleen even voor de deur plassen (heb geen tuin). In de avond gaan we zwemmen bij het hondenstrand samen. Ik laat ook eerst de auto draaien met airco tot een goede temperatuur voordat we gaan inderdaad.
Die van mij is net terug van 3 weken Ibiza en helemaal geconditioneerd haha. Maar ik laat haar 's ochtends vroeg uit voor een grote wandeling. Tussen de middag gaan we met de auto naar het bos. Heb een paar plekjes waar we meteen het pad op lopen of 1 minuut hoeven te lopen naar een plas waar ze kan afkoelen. Daar blijf ik 10 minuten en dan gaan we naar huis. En dan begin van de avond nog een keer naar bos, zelfde idee. En dan 's avonds laat nog een klein rondje in de buurt.
Ze wil hier ook niet in de tuin. Hooguit een plas bij nood.
Gewoon wat minder wandelen en meer chillen. Heb geluk dat het hier heel bosrijk is en er allerlei fijne plekjes zijn.
Ik loop gewoon kleine blokjes om. Ik heb geen tuin, dus moet er wel uit. En dan ochtend en late avond wat langer dan normaal. Hij wilde ook niet/minder eten maar hij drinkt wel goed dus ik maak me er niet zo’n zorgen om. Hij ligt nu ook weer voor pampus. Ben blij als het straks weer iets minder warm is!